بازدید از 5 مکان افسانه ای در تور قشم (زمینی و هوایی)

آریاک سفر

تور قشم تجربه‌ای منحصربه‌فرد از گردش در قلب مکان‌های افسانه‌ای است. در این مسافرت، انواع غار، دره، ساحل و کوه‌های عجیب را می‌توان از نزدیک دید و در دل جنگل‌های دریایی غوطه‌ور شد. قشم یکی از خاص‌ترین مناطق ایران است که در فصل پاییز و زمستان طرفداران بیشتری را به خود جذب می‌کند.

کاماپرس در این گزارش، چند مورد از مکان‌های افسانه‌ای و خاصی را که در تور قشم می‌توان از نزدیک دید، معرفی می‌کند.

بازدید از دره ستارگان در تور قشم

دره ستارگان یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های قشم است که بعنوان پدیده‌ای زمین‌شناسی شناخته می‌شود. این منطقه بیش از دو میلیون سال قدمت دارد و باعث حیرت تماشاگران می‌شود. شکل خاص این دره موجب شده است تا افسانه‌های محلی زیادی درباره آن ساخته شود. برای مثال، مردم بومی اعتقاد دارند که در این ناحیه اجنه و ارواح زندگی می‌کنند. همچنین، دره ستارگان در طول شب صداهای عجیبی دارد که باعث ترس گردشگران می‌شود.

با وجود ترسناک بودن دره در طول شب، زیباترین تصاویر آن نیز در زمان تاریکی ثبت شده‌اند. صخره‌های باشکوه این ناحیه با سکوت و آرامشی که دارند حس حضور در کویر را تداعی می‌کنند. همچنین، آسمان این ناحیه پر از ستاره‌های درخشان است. بسیاری اعتقاد دارند که دره ستارگان در اثر برخورد یک شهاب سنگ به این شکل درآمده است و در آن ستون‌های بلندی شبیه انسان و موجودات زنده به چشم می‌خورند.

دریان سفر امید

تنگه چاهکوه، زیبا و متفاوت

تنگه چاهکوه در بخش شمال غربی جزیره قشم قرار دارد و به عنوان یکی از عجایب ایران شناخته می‌شود. مسافران تور قشم می‌توانند با قدم زدن در این تنگه، سفری جدید به کهکشان‌های دیگر را تجربه کنند. عمق این تنگه به حدود 100 متر می‌رسد و در آن اشکالی خاص و بی‌زاویه از سنگ ساخته شده‌اند. در ورودی این ناحیه تندیس طبیعی زیبایی به نام سه سر نگهبان قرار دارد و بعد از آن نیز می‌توان تندیس چهارچاه را دید.

این ناحیه بهترین گزینه برای تامین آب شیرین مردم بومی است و در آن چاله‌ها و چاه‌های زیادی پیدا می‌شود که با آب شفاف پر شده‌اند. این تنگه به رشته کوه‌های زاگرس مرتبط می‌شود و با پیشروی در آن به مسیرهای تنگ‌تر و خطرناک‌تری می‌توان رسید.

جزایر ناز، از عجایب قشم

جزایر ناز در جنوب شرقی قشم قرار دارند و یکی از عجیب‌ترین دیدنی‌های آن هستند. این جزایر، به ثبت ملی یونسکو رسیده‌اند و به دلیل پدیده‌های زمین شناسی مختلف ایجاد شده‌اند. دو جزیره اصلی تشکیل دهنده این منطقه تقریبا مساحتی در حدود 3 هکتار دارند و با دیوارهای صخره‌ای 5 تا 10 متری احاطه شده‌اند.

در این منطقه امکان قدم زدن در دل آب‌های کم عمق، عکاسی و ماهیگیری وجود دارد و گردشگران تور قشم می‌توانند نزدیک‌ترین ارتباط را با خلیج فارس داشته باشند. همچنین صنایع دستی اطراف این منطقه نیز جذاب هستند و تفریحاتی مانند آفرودسواری، شترسواری، اسب‌سواری و تفریحاتی مانند پاراگلایدر، کایت بورد، پاراموتور و… در آن وجود دارند.

غار خربس از زمان مادها

یکی از کهن‌ترین دیدنی‌های تور قشم، غاری است که قدمت آن به زمان مادها برمی‌گردد. این غار با معماری عجیب و مرموزی که دارد، هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند و در اطراف آن تپه‌های مرجانی کوتاه و بلندی را می‌توان دید. غار خربس از 9 روزنه مختلف تشکیل شده است و در پشت روزنه‌های آن تالاری زیبا قرار دارد. علاوه بر آن، دهلیزها، اتاق‌ها، چشمه‌ها و روزنه‌های خاص زیادی در این غار به چشم می‌خورند.

در زمان گذشته این ناحیه محلی برای پرستش مهر و میترا بوده است و استفاده‌های مذهبی متنوعی از آن نقل می‌شود. این منطقه حتی به عنوان پناهگاهی برای فرار از دزدان نیز کارایی داشت. خفاش‌ها، عقاب‌ها و موجودات نادری در این غار زندگی می‌کنند.

ساحل نقره‌ای معروف در قشم

ساحل نقره‌ای یکی از معروف‌ترین و زیباترین سواحل جنوب ایران است که در بخش شمال غربی قشم قرار دارد. این ساحل، به شن‌های مشکی و نقره‌ای خود معروف شده است و در هنگام شب می‌توان درخشش آب‌هایی که به این ماسه‌ها می‌خورند را دید. علت این اتفاق، کانی‌های معدنی هستند که در خاک جزیره پیدا می‌شوند. همچنین، پلانگتون‌ها و صدف‌های دریایی پودر شده نیز تاثیر زیادی در درخشیدن این ساحل دارند.

در این منطقه، امکان دیدن دلفین‌های شاد و خرید از بازارهای محلی پرجنب‌وجوش فراهم شده است. همچنین، گردشگران می‌توانند سنگ مادر و دختر، تاسیسات بندری انگلیس و کشتی به گل نشسته پرتغالی‌ها را در نزدیکی این ناحیه ببینند.

تجربه‌ای متفاوت از تور قشم با «اکوتور»

مجموعه «اکوتور» بهترین گزینه برای تجربه مسافرت‌های خاص است. این گروه سعی دارد تا مناطق دیدنی ایران را به بهترین شکل ممکن معرفی کند و به همین جهت تورها و طبیعت‌گردی‌های جذابی را برنامه ریزی می‌کند. گردشگران بدون نگرانی و با ایمنی کامل امکان گردش با اکوتور را دارند و می‌توانند مطمئن باشند که بهترین خدمات را با مناسب‌ترین قیمت‌ها دریافت خواهند کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط تورهای این مجموعه، می‌توانید از سایت «اکوتور» با آدرس www.tabiattour.ir دیدن کنید و یا با شماره تلفن 02133200595 تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام

مرتبط با : اکوتور
سلام پرواز ایرانیان
فروشگاه اینترنتی فرنا
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان