مزایای راه اندازی و طراحی مارکت پلیس بر بستر اینترنت

آریاک سفر

این روزها با موفقیت مارکت پلیس‌های بزرگ و قدیمی، افراد زیادی جذب ایجاد چنین سایت‌ها و کسب و کارهایی می‌شوند. به خصوص اینکه خرید و فروش اینترنتی کالا و ارائه خدمات در بستر اینترنت به یکی از ترندهای جهانی سال‌های اخیر تبدیل شده است و بسیاری از افراد به سمت استفاده از خدمات ارائه شده توسط مارکت پلیس‌ها می‌روند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی مزایای استفاده از طراحی مارکت پلیس‌ به عنوان یکی از مجاری و بازارهای تجارت الکترونیکی پرداخته است.

مارکت پلیس چیست؟

مارکت پلیس که به آن بازار اینترنتی نیز گفته می‌شود، یک وب سایت فروش اینترنتی با تعداد مختلفی از فروشنده‌های مستقل است. این سایت اینترنتی چند فروشنده در واقع خدمات فروش اینترنتی را به صورت مجتمع و یکپارچه به هر فردی که علاقه به فروش اینترنتی یا ارائه آنلاین خدمات خود دارد ارائه می‌دهد و این افراد را از راه اندازی سایت مستقل و سختی‌های این کار راحت می‌کند.

طراحی مارکت پلیس به منظور ایجاد ارتباط بین فروشندگان و خریداران به ساده‌ترین شکل ممکن انجام می‌گیرد و در واقع یک مارکت پلیس به تنهایی فروشنده آنلاین نیست و این بستر را برای فعالیت دیگران ایجاد می‌کند.

از مارکت پلیس‌های محبوب ایرانی و خارجی می‌توان به دیجی کالا، با سلام، ترب، آمازون، ای بی، علی بابا، اسپاتیفای و سایر سایت‌های مشابه چند فروشنده اشاره کرد.

دریان سفر امید

انواع مارکت پلیس

بازارهای اینترنتی دارای انواع گوناگونی هستند و طراحی مارکت پلیس باید بر اساس اهداف تعریف شده و برنامه فعالیت سایت، انجام گیرد. برای نمونه می‌توان به مارکت پلیس‌های عمودی اشاره کرد که هدف از ایجاد آن فروش یک دسته خاص از کالا است. این نوع از بازارهای اینترنتی بر رو یک حوزه خاص در تجارت الکترونیکی متمرکز شده و به صورت تخصصی کار می‌کنند.

در این میان، مارکت پلیس‌های افقی نیز وجود دارند که برعکس مارکت پلیس‌های عمودی سعی در فروش انواع مختلف کالا و خدمات دارند. طراحی مارکت پلیس افقی به صورتی است که به شکل یک سایت عمومی و بدون تمرکز روی یک دسته بندی فعالیت کند.

همچنین نوعی از مارکت پلیس‌ها نیز به عنوان مارکت پلیس‌های جهانی معروف هستند که می‌توانند خدمات خود را به صورت عمومی یا تخصصی به مشتریان ارائه کنند اما این خدمات وابسته به یک زبان یا کشور نیست و ارائه خدمات در سطح جهانی صورت می‌گیرد.

مزایای استفاده از مارکت پلیس

طراحی مارکت پلیس یک روش برای افزایش رضایت مشتریان است. در یک بازار اینترنتی تمام خدمات مربوط به فروش، ارسال، ارائه گارانتی و پشتیبانی تحت یک شبکه واحد انجام گرفته و علاوه بر صرفه‌جویی در این هزینه‌ها، می‌توان باعث رضایت و اطمینان مشتری نیز شد. در واقع در این سایت‌ها هزینه‌های اشاره شده به تعداد فروشندگان سرشکن می‌شود. هزینه‌های سرشکن شده می‌تواند شامل هزینه‌های طراحی، تبلیغاتی، سئو و سایر هزینه‌های نگهداری فروشگاه اینترنتی نیز بشود.

همچنین مشتری در این سایت‌ها می‌تواند قیمت یک کالا را به صورت دقیق مورد بررسی و مقایسه قرار داده و بهترین کیفیت کالا را از فروشنده‌ای خریداری کند که آن خدمت یا کالا را با کمترین قیمت عرضه کرده است.

نحوه کسب درآمد مارکت پلیس‌ها

بیشتر کسانی که اقدام به طراحی مارکت پلیس می‌کنند، مدل درآمدی خود را بر مبنای دریافت اشتراک و یا دریافت کمیسیون فروش قرار می‌دهند. در واقع در این حالت، فروشندگان مبالغی را به عنوان اشتراک ماهانه یا سالانه و یا درصدی از فروش به شرکت ارائه دهنده بازار اینترنتی می‌دهند تا این شرکت و گروه نیز بتواند به ارائه خدمات لازم به فروشندگان و خریداران بپردازد.

در برخی از مارکت پلیس‌ها نیز از روش‌های دیگر درآمدی مانند نمایش تبلیغات، دریافت مبالغ ثابت و یا سایر روش‌های مشابه استفاده می‌کنند.

طراحی مارکت پلیس با استفاده از «فروش گستر»

فروش گستر یک سیستم یکپارچه و ماژولار برای راه‌اندازی و مدیریت مارکت‌پلیس آنلاین است. این پلتفرم به افراد و کسب‌وکارها در هر سطح مالی و تکنولوژیکی کمک می‌کند تا به‌سادگی وارد دنیای تجارت الکترونیک شوند.

طراحی مارکت‌پلیس، به دلیل نیاز به ساختارهای متنوع خدمات‌دهی، به ابزارهای تخصصی نیاز دارد. در همین راستا، فروش گستر با خودکارسازی فرایندهایی مانند مدیریت قراردادها، تولید محتوا، حسابداری، انبارداری و تبلیغات، امکانات بیشتری نسبت به رقبا و سایر فروشگاه‌های آنلاین به فروشندگان ارائه می‌دهد و همچنین پشتیبانی، یکپارچه‌سازی و توسعه این سیستم را تضمین می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : فروش گستر
فروشگاه اینترنتی فرنا
آهن ملل اصفهان
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان