راهنمای سفر از تهران به بندرعباس: مسیرها، هزینه‌ها و نکات مهم

بندرعباس - کاماپرس
ژیوار

با رسیدن فصل پاییز و زمستان معمولا سفرهای به جنوب کشور هم شروع می‌شود. یکی از بهترین جاهای جنوب کشور برای سفر در این فصل‌ها، بندرعباس است. با سفر به بندرعباس یک تجربه عالی را برای خود به یادگار خواهید گذاشت. برای سفر به این بندر از تهران نیازمند یک راهنمای کامل و جامع هستید. به همین علت تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با راهنمای سفر از تهران به بندرعباس آشنا شویم.

بندرعباس یک مقصد گردشگری جذاب با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متنوع

بندرعباس یک مقصد فوق‌العاده ناب برای سفر محسوب می‌شود. در این بندر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شگفت‌انگیزی وجود دارد که تنها باید از نزدیک آن‌ها را دید و لذت برد. به جز جاذبه‌های طبیعی و تاریخی‌، وجود مراکز خرید متنوع نیز باعث شده تا بسیاری از گردشگران به این بندر سفر کنند.

قبل از آشنا شدن با راهنمای سفر از تهران به بندرعباس ابتدا بیایید تا به اتفاق یکدیگر گشتی در جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آن بزنیم.

1- عمارت کلاه فرنگی: عمارت کلاه فرنگی جزو زیباترین جاذبه‌های تاریخی این بندر محسوب می‌شود. قدمت این عمارت به دوره صفوی برمی‌گردد. این عمارت در گذشته کاربرد تجارت‌خانه داشته و اطراف آن آب انبارهای زیادی مشاهده می‌شود.

2- معبد هندوها: معبد هندوها یا پرستشگاه بت گوران در مرکز شهر بندرعباس قرار گرفته و معماری فوق‌العاده زیبایی دارد. در معماری این معبد از سبک و سیاق هندی‌ها الگو گرفته شده است و در این بنا سنگ‌های مرمر و مرجانی به چشم می‌خورد.

دریان سفر امید

3- مسجد گله‌داری: مسجد گله‌داری جزو قدیمی‌ترین جاذبه‌های تاریخی بندرعباس محسوب می‌شود. این مسجد در محله اوزی‌ها واقع شده و معماری خاصی دارد.

4- موزه آب و مردم شناسی: از دیگر جاذبه‌های تاریخی بندرعباس می‌توان به موزه آب و مردم شناسی اشاره کرد. این موزه در محوطه تاریخی برکه‌های باران واقع شده و به عنوان موزه خلیج فارس هم شناخته می‌شود.

5- اسکله قدیم بندرعباس: اسکله قدیمی بندرعباس در مرکز شهر قرار گرفته است. این اسکله جزو قدیمی‌ترین مراکز تجاری داد و ستد در ایران به حساب می‌آید.

6- پارک ساحلی غدیر: یکی از جاذبه‌های طبیعی بندرعباس، پارک ساحلی غدیر است. این پارک در بلوار غدیر واقع شده و جزو بهترین جاذبه‌های طبیعی بندرعباس محسوب می‌شود. در این پارک می‌توانید تجربه‌های تفریحی همچون دوچرخه سواری و قایق سواری داشته باشید.

از دیگر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بندرعباس می‌توان به پارک ساحلی دولت، پارک ساحلی ولایت، باغ پرندگان، مسجد دلگشا، محله باستانی سورو و برکه‌های باران اشاره کرد.

بعد از گشت و گذار در جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بندر هم یادتان نرود که حتما سری هم به مراکز خرید بزنید. از جمله مهم‌ترین مراکز خرید بندرعباس می‌توان به مرکز خرید سیتی سنتر، مرکز تجاری ستاره شهر، مجتمع تجاری ستاره جنوب، مرکز خرید زیتون، بازار سنتی بندرعباس، مرکز خرید نیلی و بازار لاری‌ها اشاره کرد.

بندرعباس - کاماپرس

راهنمای جامع برای سفر از تهران به بندرعباس

برای سفر از تهران به بندرعباس، ابتدا باید زمان مناسب سفر را انتخاب کنید. همانطور که در ابتدای متن هم اشاره شد؛ معمولا فصل‌های پاییز و زمستان زمان مناسبی برای سفر به جنوب کشور هستند. این بندر به عنوان بزرگ‌ترین بندر ایران در جنوب کشور شناخته شده و هر ساله مسافران زیادی را به سمت خودش جذب می‌کند.

بعد از مشخص کردن زمان سفر، وسیله نقلیه برای رفتن به بندرعباس را انتخاب کنید. برای رفتن به این بندر، می‌توانید قطار، اتوبوس، هواپیما و ماشین سواری را انتخاب کنید. برای سفر با هواپیما ابتدا از سایت‌های معتبر گردشگری، خرید بلیط هواپیما بندرعباس را انجام دهید. در این بین برخی از سایت‌های گردشگری هستند که رزرو خودکار بلیط هواپیما را نیز برای‌تان انجام می‌دهند.

اگر قصد سفر با هواپیما به بندرعباس را ندارید، می‌توانید قطار یا اتوبوس را برای سفر انتخاب کنید. ایستگاه راه آهن بندر در بلوار شهدا واقع شده است. ترمینال‌های مسافربری اتوبوس هم در محله نخل ناخدا قرار دارد.

در نهایت اگر هیچ کدام یک از این موارد را برای سفر به بندرعباس انتخاب نکردید، می‌توانید با ماشین شخصی خودتان از تهران به بندر سفر کنید. طی کردن مسافت تهران تا بندرعباس با ماشین حدود 13 الی 14 ساعت زمان می‌برد. در ادامه با مسیرهای سفر از تهران به بندر بیشتر آشنا می‌شویم.

مسیرهای سفر از تهران به بندرعباس

همانطور که گفته شد مسافت زمینی تهران به بندرعباس حدود 1280 کیلومتر است و حدود 13 الی 14 ساعت زمان می‌برد. مسیر زمینی تهران به بندر با ماشین به ترتیب از شهرهای قم، کاشان، یزد، شهربابک، سیرجان، هرمزگان و سپس بندرعباس می‌گذرد. این مسیر جزو بهترین مسیرهای دسترسی از تهران به بندر محسوب می‌شود.

البته ناگفته نماند که زیباترین مسیر دسترسی به بندرعباس، مسیر دسترسی از بندر بوشهر است. این مسیر از زیباترین جاده‌های جنوبی عبور کرده و در طول مسیر می‌توانید از شگفت‌انگیزترین سواحل خلیج فارس همچون عسلویه، بندر کنگان و سیراف دیدن کنید.

بندرعباس - کاماپرس

هزینه‌های سفر به بندرعباس

یکی از مهم‌ترین بخش‌های راهنمای سفر از تهران به بندرعباس؛ هزینه‌های سفر است. هزینه‌های سفر به بندر بستگی به سلایق و بودجه‌تان برای سفر دارد. به عنوان مثال اگر برای سفر به بندر هواپیما را انتخاب کنید؛ قطعا باید قیمت زیادی را برای خرید بلیط هواپیما پرداخت کنید؛ اما اگر سفر با قطار یا ماشین شخصی را انتخاب کنید، در هزینه‌های سفرتان صرفه جویی خواهید کرد.

از دیگر نکته‌های مهم برای هزینه سفر، انتخاب اقامتگاه و هتل در بندرعباس است. در این بندر هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوعی برای اقامت وجود دارد. انتخاب هر کدام از این موارد بستگی به سلیقه و بودجه شما دارد. به عنوان مثال در بندرعباس هتل‌های لوکس و درجه یکی همچون هتل هما وجود دارد که امکانات مناسبی را به مسافران ارائه می‌کند. در عین حال اقامتگاه‌های متنوعی هم در بندر به چشم می‌خورد که در مقایسه با هتل‌ها از امکانات رفاهی کمتری برخوردار هستند. به همین علت انتخاب اقامتگاه یا هتل در بندر بستگی به بودجه سفرتان دارد.

خوراک و شکم‌گردی هم جزو موارد مهم در سفر به بندر به حساب می‌آید و در هزینه‌های سفر تاثیرگذار است. برای مثال اگر به رستوران شیک و درجه یک نظیر رستوران بادگیران بروید، قطعا هزینه زیادی را برای صرف ناهار یا شام باید پرداخت کنید؛ اما اگر تنها به چشیدن فلافل‌های کنار بندر قانع باشید، در هزینه‌های سفرتان صرفه جویی خواهید کرد. از خوشمزه‌ترین غذاهای محلی بندرعباس هم می‌توان به هواری، قلیه ماهی، سوراغ، مهیاوه و گبولی گوشت اشاره کرد.

خرید کردن هم در هزینه‌های سفرتان بسیار تاثیرگذار است. از این رو حتما یادتان باشد تنها برخی از صنایع دستی بندرعباس را به عنوان یادگاری سفر برای خود یا دوستان‌تان تهیه کنید تا تاثیر زیادی در هزینه‌های سفرتان نداشته باشد.

بندرعباس - کاماپرس

برنامه ریزی سفر به بندرعباس

برنامه ریزی سفر به بندرعباس بستگی به علایق و سبک سفرتان دارد. اگر اهل سفر لاکچری و لوکس هستید؛ پس قطعا سفر با هواپیما و اقامت در هتل‌های لوکس بندر را انتخاب کنید. اگر خاکی و خودمانی هستید، بهتر است با ماشین شخصی خودتان به بندرعباس سفر کرده و در اقامتگاه‌های بوم‌گردی اقامت داشته باشید.

پیشنهاد می‌شود حتما از یک هفته قبل از سفر، چمدان و لوازم مورد نیاز سفرتان را آماده کنید تا هیچ مشکلی نداشته باشید. اگر قصد خرید بلیط اتوبوس، بلیط قطار یا هواپیما را دارید، حتما از یک هفته قبل با مراجعه به سایت‌های گردشگری معتبر این کار را انجام دهید تا ظرفیت خالی داشته باشند.

قبل از سفر حتما برنامه‌ریزی برای گشت و گذار در جاذبه‌های طبیعی و تاریخی را انجام دهید. از آنجایی که بندرعباس با خلیج فارس همجوار است؛ دسترسی مناسبی به جزیره‌های کشور دارد. به همین علت حتما گشت و گذار در جزیره‌های خلیج فارس از جمله قشم و هرمز را در برنامه‌تان داشته باشید.

نکات مهم برای سفر به بندرعباس

در سفر به بندر باید نکات مهمی را رعایت کنید تا مشکلی برای‌تان پیش نیاید. برخی از این نکات شامل موارد زیر هستند:

  •       حتما لوازم مورد نیاز سفر از جمله لباس مناسب و داروهای مورد نیازتان را به همراه داشته باشید.
  •       فصل مناسب از جمله پاییز یا زمستان را برای سفر به بندرعباس انتخاب کنید.
  •       حتما از یک الی دو هفته قبل برنامه‌ریزی سفر به بندرعباس را انجام دهید.
  •       اگر سفر با ماشین شخصی برایتان سخت است؛ خرید بلیط هواپیما یا بلیط قطار را به صورت آنلاین مد نظر داشته باشید.

در این مطلب با راهنمای سفر از تهران به بندرعباس به طور کامل آشنا شدیم. آیا تا به حال تجربه سفر از تهران به زیباترین بندر جنوب کشور را داشته‌اید؟ لطفا تجربیات خود را با ما و کاربران علاقه‌مند به گردشگری در میان بگذارید.

انتهای پیام

مرتبط با : مستر بلیط
بیمه دات کام-کاماپرس
سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان