بازدید از معروف ترین کاخ های روسیه در تور سن پترزبورگ

آریاک سفر

مسافرانی که تور سن پترزبورگ را تجربه می‌کنند، در دنیایی اروپایی قدم می‌گذارند که فرهنگ روسی با آن ترکیب شده است. بسیاری از معماری‌های این شهر با تاثیر از معماری‌های اروپا طراحی شده‌اند و سبک باروک، نئوکلاسیک یا قرون وسطایی دارند. تعداد کاخ‌های مهم سن پترزبورگ نیز زیاد است که اکثرا یادگاری از دوران سلطنت خانواده رمانوف‌ها هستند.

کاماپرس در این گزارش، معروف‌ترین کاخ‌های سن پترزبورگ را معرفی می‌کند. برای رزرو تور سن پترزبورگ می‌توانید از سایت نهال گشت با آدرس www.nahalgasht.com دیدن کنید.

کاخ زمستانی، از مشهورترین کاخ‌های سن پترزبورگ

کاخ زمستانی یا موزه آرمیتاژ از مهم‌ترین دیدنی‌های سن پترزبورگ است که زمان ساخت آن به دهه 1700 میلادی برمی‌گردد. این کاخ زیبا 1500 اتاق و تالار مختلف دارد و یکی از زیباترین کاخ‌های سلطنتی جهان است. تزارهای رمانوف به مدت 200 سال در این کاخ اقامت داشته‌اند و از اوایل قرن بیستم کاربرد آن به موزه تغییر پیدا کرد. در این مجموعه بزرگ، بیش از 3 میلیون اثر هنری و تاریخی نگه‌داری می‌شود.

کاخ سلطنتی پترهوف

این کاخ معروف نیز امروزه به عنوان موزه در اختیار بازدید عمومی قرار دارد و در میان یک پارک بزرگ می‌توان آن را پیدا کرد. کاخ پترهوف با هدف استراحت پادشاهان در حومه شهر ساخته شده است و می‌توان آن را بهشت کوچکی دید که گلکاری‌های باشکوهی دارد. همچنین، این کاخ با پارک سرسبز و وسیع خود از میهمانان پذیرایی می‌کند و در آن فضای سلطنتی خاصی حاکم است. این بنا از نظر معماری نیز جذابیت بسیار زیادی دارد و به هیچ وجه نباید دیدن آن را از دست داد.

تور سن پترزبورگ - کاماپرس

دریان سفر امید

کاخ استراگانوف با معماری باروک

کاخ استراگانوف مجموعه‌‌ای از آثار موزه دولتی روسیه را نگه‌دار می‌کند و یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های تور سن پترزبورگ است. زمان ساخت این بنای زیبا به دهه 1750 برمی‌گردد که یکی از ثروتمندان شهر دستور طراحی آن را داد. معماری این کاخ یکی از دلایل اهمیت آن است و بینندگان را به دوران‌های قدیمی اروپا می‌برد.

کاخ نئوکلاسیک مرمر

این کاخ زیبا، یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های تور سن پترزبورگ است که محل اقامت عضو کوچک خانواده رومانف بود. کاترین کبیر علاقه زیادی به این بنا داشت زیرا معماری آن و استفاده از سنگ مرمر در زیباتر کردن کاخ تاثیر زیادی داشت. معمار این بنا با نام آنتونیو رینالدی در زمان خود محبوبیت زیادی بین اشراف‌زادگان کسب کرده بود.

در ساخت این کاخ دیدنی، از 32 نوع سنگ مرمر استفاده شده است و حتی دیوارهای داخلی کاخ هم با این سنگ‌ها مزین شده‌اند. ذوق هنری به کار رفته در این مجموعه همه روزه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

کاخ میخائیلوفسکی با معماری قرون وسطی

کاخ میخائیلوفسکی در بین محبوب‌ترین باغ تابستانی سن پترزبورگ واقع شده است و امروزه به عنوان بخشی از موزه دولتی روسیه فعالیت دارد. این کاخ، مجموعه هنرهای زیبای روسی را به نمایش می‌گذارد و در آن می‌توان معماری الهام گرفته شده از قرون وسطی را از نزدیک دید. علت این نوع معماری علاقه امپراتور پائول به آن بود.

کاخ نئوکلاسیک الکساندر

کاخ الکساندر ساختمان مجلل و زرد رنگی است که در شمال پارک الکساندر قرار دارد و قدمت آن به بیش از 200 سال قبل برمی‌گردد. این کاخ زیبا خانه محبوب نسل‌های زیادی از خاندان رومانوف‌ها بوده است. دلیل ساخت این بنای مجلل دستور کاترین کبیر بود که آن را به عنوان هدیه برای نوه محبوبش، الکساندر پاولوویچ، در نظر داشت. تعداد تالارهای تودرتوی این کاخ زیاد است و در آن لوسترهای بزرگ، آثار هنری زیبا و مجسمه‌های قابل توجهی به چشم می‌خورد.

کاخ آنیچکوف، بنایی خاص و منحصربه‌فرد

کاخ آنیچکوف در امتداد رودخانه فونتانکا و نزدیک به پل آنیچکوف قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های خیابان نوسکی است. این کاخ که در سال 1741 ساخته شد، به عنوان اقامتگاه خاندان رمانوف استفاده می‌شد و امروزه به عنوان موسسه آموزشی فنی و هنری در اختیار عموم قرار دارد. سبک معماری این مجموعه باروک است و سالن‌های آن دارای انواع تجهیزات امروزی هستند. بسیاری از اجراهای ارکستر، نمایش، کنفرانس، مسابقه و جشنواره‌ها در این ساختمان برگزار می‌شوند.

کاخ کنستانتین در کرانه خلیج فینلاند

این کاخ حدود 20 کیلومتر تا مرکز شهر سن پترزبورگ فاصله دارد و امروزه ساختمان اصلی آن به عنوان کاخ کنگره ملی شناخته می‌شود. این بنای زیبا یادگاری از قرن 18 میلادی است و در اطراف آن پارک، پاویلیون، هتل 5 ستاره بالتیک استار و مکان‌های معروف دیگر قرار دارند. بسیاری از مراسم‌های باشکوه و جشن‌های بزرگ در این منطقه برگزار می‌شوند.

بازدید از کاخ باشکوه تاوری در تور سن پترزبورگ

کاخ تاوری در نزدیکی باغ تاوریچسکی قرار دارد و در شمال شرقی شهر می‌توان آن را پیدا کرد. این کاخ، در اوایل قرن 18 و برای عشق سابق کاترین کبیر، پرنس گریگوری پوتمکین ساخته شد و امروزه تنها امکان تماشای نمای بیرونی آن وجود دارد. کاخ تاوری به عنوان محل نشست اتحادیه کشورهای مستقل مشترک المنافع استفاده می‌شود و به همین دلیل بازدید از داخل آن ممکن نیست. مسافران تور سن پترزبورگ اگر در زمان جشن‌های بزرگ روسیه به این شهر سفر کنند، احتمال اینکه بتوانند وارد تالارهای مجلل این کاخ بشوند زیاد است.

امکانات تور سن پترزبورگ چیست؟

تور سن پترزبورگ یکی از تورهای پرطرفدار روسیه است که در آن امکان بازدید از موزه‌ها، بناهای تاریخی و کاخ‌های سلطنتی وجود دارد. آژانس‌های مسافرتی برگزار کننده این تور، امکانات کاملی در اختیار گردشگران قرار می‌دهند و بهترین هتل را در مکان مناسب شهر رزرو می‌کنند. این تورها اغلب تور لیدر زبان فارسی را در اختیار مسافران می‌گذارند تا به راحتی بتوانند در مورد کاخ‌ها و موزه‌ها اطلاعات لازم را به دست آورند. همچنین، این مجموعه‌ها انواع امکانات دیگر مانند ترانسفر، بیمه مسافرتی و صبحانه را هم ارائه می‌دهند. تور سن پترزبورگ یکی از هیجان‌انگیزترین و خاص‌ترین تجربه‌هایی است که می‌توانید در خاطرات خود ثبت کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : نهال گشت
سلام پرواز ایرانیان
فروشگاه اینترنتی فرنا
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان