فرار از شلوغی و گرما: چرا پاییز بهترین زمان سفر به قشم است؟

سفر به قشم
آریاک سفر

برای فرار از گرمای طاقت‌فرسای تابستانی، فصل پاییز یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر به قشم است. با شروع فصل پاییز، هوای قشم مطبوع و معتدل‌تر می‌شود و طبیعت بکر این منطقه در این فصل حال و هوای دیگری دارد. همچنین با شروع سال تحصیلی جدید، از حجم سفرهای خانوادگی به این جزیره کاسته می‌شود و از این رو می‌توان سفری به‌دور از همهمه و شلوغی را تجربه کرد.

کاماپرس در این گزارش به مزیت‌های سفر به قشم در فصل پاییز و نکات کلیدی برای تجربه سفری بهتر خواهد پرداخت.

بهترین زمان برای سفر به قشم

طبیعتا با شروع پاییز، دیگر خبری از گرمای طاقت‌فرسای تابستان نخواهد بود و دمای هوا به زیر 40 درجه خواهد رسید. همچنین این فصل، بازه زمانی خلوت‌تری برای گردشگران تور قشم خواهد بود؛ بنابراین می‌توان آرامش را در این سفر تجربه کرد. در این فصل دیگر خبری از شلوغی لب ساحل نخواهد بود؛ در خصوص هزینه‌ها نیز، اقامت و تفریحات مختلف به مراتب ارزان‌تر خواهند بود. همچنین برخی از مجموعه‌های گردشگری، با توجه به کاهش حجم سفرهای تفریحی، پیشنهادات ویژه‌ای را در قالب تور، با شرایط پرداخت اقساطی در این فصل فراهم می‌کنند.

لباس‌های مناسب فصل پاییز در سفر به قشم

درست است که در این فصل هوا معتدل‌تر می‌شود، اما کماکان لباس‌های سبک و نخی خنک بهترین گزینه برای محافظت در مقابل نور آفتاب و گرمای هوا خواهد بود. در کنار لباس نخی مناسب، استفاده از ضدآفتاب و کلاه نیز در این فصل کماکان ضروری است. در برخی ساعات روز، تابش آفتاب شدیدتر می‌شود و برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی بهتر است شرایط لازم را فراهم کرد. البته به همراه‌داشتن یک سویشرت پاییزه برای شب‌های خنک جزیره و کنار ساحل نیز انتخاب معقولانه‌ای است. و نکته آخر نیز کفش‌های راحتی است که از نان شب هم واجب‌تر است؛ چرا که طی‌کردن مسیرهای بکر و طولانی این جزیره، با طبیعت کوهستانی و ساحلی نیازمند کفش مناسب است.

لباس مناسب-کاماپرس

دریان سفر امید

تجربه پرواز پرندگان مهاجر بر فراز آسمان قشم

در فصل پاییز، تالاب پرندگان دوکوهک قشم با وجود گونه‌های مختلف آبزی، مقصد محبوب پرندگان است. با توجه به ماهیت گرم و خشک آب و هوایی این منطقه، پرندگان در فصول سرد پاییز و زمستان از مناطق سردسیری به قشم مهاجرت می‌کنند. تماشای تالاب‌های مناطق ساحلی قشم، به عنوان زیستگاه اصلی پرندگان مهاجر یکی از بهترین مناظر در طول سفر به قشم خواهد بود. بنابراین در سفر به قشم در این فصل از سال، می‌توان با حضور در این تالاب‌ها، عکس‌های جذابی را به‌یادگار گذاشت.

تجربه پرواز پرندگان مهاجر بر فراز آسمان قشم-کاماپرس

آشنایی با فرهنگ و زندگی ساکنین بومی

در طول سفر به قشم، مسلما فرصت‌های زیادی برای تعامل با افراد محلی و بومی به‌وجود خواهد آمد. در این فصل معمولا با توجه به کاهش تعداد گردشگران، تعامل با این افراد و بازدید از بازارهای محلی قشم حال دیگری دارد. در فصل پاییز می‌توان صنایع دستی بومی این منطقه مانند گلیم، حصیربافی و زیورآلات را با قیمت‌های معقولی خریداری کرد. البته با توجه به ماهیت هنری این خریدها، گردشگران بهتر است از گرفتن تخفیف تا حد امکان خودداری کنند؛ چرا که افراد محلی معمولا منصف هستند و البته که هنر دستی قابل ارزش‌گذاری نیست.

آشنایی با فرهنگ و زندگی-کاماپرس ساکنین بومی -کاماپرس

رزرو تور قشم از طریق مجموعه «لحظه آخر»

لحظه آخر با برگزاری تورهای داخلی و خارجی، از جمله تور قشم یکی از مجموعه‌های محبوب در این زمینه محسوب می‌شود. مزیت این مجموعه، برگزاری تورهای لحظه‌ آخری با تخفیفات و شرایط ویژه است. در واقع این مجموعه با برگزاری تورهای لحظه آخری، شرایط را برای تجربه‌ سفری ارزان برای گردشگران فراهم می‌کند. همان طور که پیش از این گفته شد، بهترین و سریع‌ترین راه برای سفر به جزیره قشم، فصل پاییز و زمستان است. مجموعه لحظه آخر نیز برگزراری تورهای متنوع به مقصد جزیره قشم، در این زمینه یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. در واقع این مجموعه گزینه مناسبی برای رزرو تور قشم است. با مراجعه به وبسایت این مجموعه به آدرس اینترنتی https://lahzeakhar.com می‌توان نسبت به شرایط برگزاری تورهای مختلف این مجموعه، به‌خصوص تور قشم  کسب اطلاع کرد.

انتهای پیام.

مرتبط با : لحظه آخر
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان