نکاتی در مورد نحوه پرداخت و تعیین وقت سفارت آمریکا

یکی از مراحل سخت دریافت ویزا و یا مهاجرت به آمریکا، مسائل مربوط به پرداخت و تعیین وقت سفارت آمریکا است. به همین دلیل تعداد زیادی از افراد متقاضی ویزای آمریکا ترجیح می‌دهند که این بخش از کار خود را به افراد و شرکت‌های متخصص بسپارند. به دلیل اینکه متقاضیان باید به سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهای همسایه و نزدیک مراجعه کنند، آژانس‌های گردشگری و مسافرتی نیز می‌توانند یکی از بهترین مراکز برای کمک به افراد متقاضی در این زمینه باشند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی نکاتی در زمینه نحوه پرداخت و تعیین وقت سفارت آمریکا پرداخته است.

1 – انتخاب سفارت آمریکا برای مراجعه

یکی از اولین اقدامات در زمینه پرداخت و تعیین وقت سفارت آمریکا، تعیین سفارتخانه مورد نظر برای مراجعه است. به این منظور باید سفارتخانه‌های نزدیک در کشورهای همسایه را مورد بررسی قرار داده و در نهایت با توجه به مزایا و معایب هر یک، نسبت به انتخاب یکی از آن‌ها اقدام کنید.

برای نمونه هزینه سفر می‌تواند یک پارامتر در این انتخاب باشد و بهتر است که سفارتی را انتخاب کنید که تا حد امکان نزدیک‌تر و هزینه سفر پایین‌تر باشد. برای نمونه یکی از مزایای گرفتن وقت از سفارت آمریکا در آنکارا، امکان سفر هوایی یا زمینی به انتخاب شما است و شما می‌توانید با یک تور ارزان به کارهای مربوط به ویزای خود برسید.

همچنین مساله زبان کشور مقصد، هزینه‌های مربوط به اقامت و خوراک و سایر موارد فرهنگی و اقتصادی نیز باید در انتخاب سفارت، مورد توجه قرار گیرد.

دریان سفر امید

2 – دریافت آنلاین وقت سفارت آمریکا

در سال‌های اخیر با آنلاین شدن سیستم پرداخت و تعیین وقت سفارت آمریکا بسیاری از دشواری‌های این کار آسان شده است. متقاضیان ویزاهای غیر مهاجرتی خیلی راحت می‌توانند به سایت ais.usvisa-info.com مراجعه و وقت مورد نظر خود را رزرو کنند.

همچنین شما باید اکانت مخصوص خود را در یکی از سایت سفارتخانه مورد نظر ساخته و در ادامه نیز عملیات پرداخت هزینه تعیین وقت و مراجعه حضوری را تکمیل کنید.

3 – پرداخت هزینه برای تعیین وقت

همانند ثبت نام و گرفتن وقت سفارت، پرداخت هزینه نیز باید به صورت آنلاین انجام شود. این مبلغ در بیشتر سفارتخانه‌ها رقمی بین 230 تا 380 دلار است.

شما می‌توانید با کارت‌های اعتباری ویزا یا مستر کارت، شخصا  نسبت به پرداخت اقدام کنید. اما به دلیل مشکلات مربوط به تحریم ایرانی‌ها و عدم دسترسی آسان به کارت‌های اعتباری بین المللی،  این پرداخت می‌تواند به کمک آژانس‌های گردشگری، شرکت‌های مسافرتی و یا شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت‌های ارزی نیز انجام شود.

پس از پرداخت، وقت سفارت شما قطعی خواهد شد و شما می‌بایست در وقت تعیین شده به سفارت مورد نظر مراجعه کنید. وجه پرداخت شده قابل برگشت نیست ولی شما از زمان پرداخت تا یک سال فرصت تعیین وقت سفارت را خواهید داشت.

4 – تکمیل مدارک مورد نیاز برای گرفتن وقت سفارت

مرحله بعدی پرداخت و تعیین وقت سفارت آمریکا شامل تکمیل مدارک مورد درخواست می‌شود. این مدارک بسته به نوع ویزای درخواستی می‌تواند متفاوت باشد.

یکی از این مدارک فرم تکمیل شده کانفرم یا DS-160 است. همچنین شما باید رسید اولیه پرداخت هزینه وقت سفارت را نیز به همراه داشته باشید. از مدارک شخصی و هویتی مورد نیاز نیز می‌توان به اسکن با کیفیت صفحه اول پاسپورت اشاره کرد.

شما باید اطلاعاتی مانند شماره تلفن ثابت، شماره موبایل، آدرس، کد پستی و آدرس ایمیل را نیز در اختیار سفارت بگذارید. در ادامه برای ویزاهای دانشجویی و فرصت مطالعاتی باید فرم‌های I-20 و DS-2019  نیز تکمیل شوند.

5 – سفر به کشور مورد نظر و خرید تور

بیشتر آژانس‌های گردشگری و شرکت‌های مسافرتی تورهای ویژه‌ای را برای مراجعه حضوری به سفارت آمریکا در نظر می‌گیرند که به راحتی قابل خریداری است. این تورها با رزرو هتل در نزدیکی سفارت و سایر اقدامات لازم، تلاش می‌کنند تا هزینه شما را پایین آورده و در وقت و زمان شما صرفه جویی شود.

خدمات پرداخت و تعیین وقت سفارت آمریکا توسط «سفر هالیدی»

«سفر هالیدی» یک سایت معتبر ارائه دهنده خدمات گردشگری و اخذ ویزای کشورهای مختلف برای ایرانیان است.  اخذ ویزای الکترونیکی کشورهای مختلف و ویزاهایی است که نیاز به دریافت لیبل و درج در پاسپورت دارند، در سفر هالیدی ممکن است.

علاقمندان برای دریافت خدمات آنلاین سفر هالیدی به آدرس safar.holiday مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره تلفن‌های 02140227961 و 02121000140 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : سفر هالیدی
تورهای مسافرتی لحظه آخر
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان