مقایسه دو خودرو از برندهای معروف ژاپنی؛ نیسان سیلفی و مزدا 3 پریمیوم

ژیوار

خودروهای ژاپنی از جمله خودروهایی هستند که در ایران و کشورهای مختلف جهان محبوبیت پیدا کرده‌اند. این خودروها به دلیل داشتن دوام زیاد و کیفیت بالا، مصرف سوخت بهینه، فناوری پیشرفته، طراحی جذاب، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش توانسته‌اند نظرات زیادی را به خود جلب کنند. در حال حاضر دو مدل جدید از خودروهای ساخت ژاپن از مزدا و نیسان در ایران در حال عرضه هستند و احتمالا بتوانند در بین خودروهای خارجی بازار جایگاه خوبی را کسب کنند.

به گزارش کاماپرس، ژاپن یکی از مهدهای خودروسازی جهان است تا جایی که تولیدات خودرویی این کشور با خیلی از برندهای مطرح جهان رقابت تنگاتنگی دارد. به نظر قوانین سخت گیرانه دولت ژاپن بر روی تولیدات گروه‌های خودروسازی و رعایت حداکثر ظرافت و کارایی توسط کارخانه‌های خودرویی در این کشور باعث شده تا خودروهای ژاپنی در سطح جهانی محبوبیت زیادی کسب کنند. ژاپن چندین کارخانه خودروسازی دارد که معروف‌ترین و قدیمی‌ترین آن‌ها مزدا و نیسان است.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به تاریخچه مزدا و نیسان

مزدا موتور کورپوریشن یک شرکت خودروسازی چندملیتی ژاپنی است که سال 1920 فعالیت خود را آغاز کرد. دفتر مرکزی این خودروسازی در هیروشیما ژاپن قرار دارد. خودروسازی مزدا به دلیل تولید محصولات باکیفیت و بادوام توانسته در بین 20 خودروسازی برتر جهان قرار بگیرد. خودروهای مزدا3، مزدا6 و مزدا سی ایکس-5 از مهم‌ترین تولیدات این گروه هستند. تاکنون خودروهای زیادی از این گروه در ایران عرضه شده و اکنون بازارهای داخلی میزبان مزدا3 پریمیوم از این برند هستند.

نیسان موتور کورپوریشن یکی دیگر از خودروسازهای چندملیتی ژاپنی است که از سال 1933 فعالیت خود را آغاز کرد. دفتر مرکزی این خودروسازی در یوکوهاما ژاپن قرار دارد. این خودروسازی به دلیل عرضه خودروهای متنوع در گروه‌های سواری، نقلیه تجاری و لیفتراک‌ها در کیفیت و جنس مرغوب توانسته نظر افراد زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کند. معروف‌ترین خودروهای عرضه شده از این برند آلتیما، ماکسیما، قشقایی و پاترول هستند. تاکنون خودروهای زیادی از این برند به بازار ایران راه پیدا کرده‌اند و در حال حاضر بازار داخلی میزبان سیلفی مکس ادیشن از این برند است.

دریان سفر امید

مقایسه مزدا 3 پریمیوم و سیلفی

افرادی که قصد خرید هر یک از دو خودرو مزدا3 پریمیوم یا سیلفی را دارند به راحتی و با مقایسه مشخصات فنی و امکانات این محصولات امکان انتخاب را خواهند داشت؛

مشخصات فنی مزدا 3 پریمیوم نیسان سیلفی
موتور 2 لیتری 4 سیلندری تنفس طبیعی بنزینی 1.2 لیتری 3 سیلندری اتمسفریک به علاوه موتور برقی
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک آ تی تک سرعته اتوماتیک
قدرت 155 اسب بخار 134 اسب بخار
گشتاور 202 نیوتن متر 300 نیوتن متر
شتاب 0 تا 100 کیلومتر 8.5 ثانیه 9.5 ثانیه
مصرف سوخت در 100 کیلومتر 6.1 لیتر 4.1 لیتر
حجم باک 51 لیتر 41 لیتر
وزن هزار و 434 کیلوگرم هزار و 480 کیلوگرم
حجم صندوق 450 لیتر 560 لیتر

 

هر دو این مدل خودرو به کنترل پایداری، تهویه اتوماتیک، رادار خط خوان، تنظیم برقی صندلی راننده نمایشگر مالتی مدیا، ترمز پارک برقی و اتوهلد، دوربین عقب، کنترل شروع حرکت در سربالایی و سنسور باد تایرها مجهز شده‌اند. ترمز اضطراری اتوماتیک، نوربالا اتوماتیک، کروز کنترل، اتولایت، سیستم کمک رانندگی بین خطوط، تنظیم برقی آینه‌های جانبی و شارژر وایرلس از دیگر امکانات هر دو نوع خودرو ژاپنی هستند.

تفاوت این دو مدل خودرو در امکانات رفاهی مربوط به کیسه هوای سرنشینان است که برای نیسان سیلفی شش عدد و برای مزدا 3 پریمیوم 7 عدد است. به علاوه مزدا 3 پریمیوم به دنده پشت فرمان مجهز شده، در حالی که نیسان سیلفی چنین موردی را ندارد.

انتهای پیام

مرتبط با : مزدانیسان
نهال گشت
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز