راهنمای خرید بهترین سرور مجازی

ژیوار

سرورهای مجازی و یا وی‌پی‌اس توسط ابرکامپیوترها کنترل می‌شوند و به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم شده تا کاربران مختلف بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. این سرورها با نرم‌افزارهای به‌خصوصی اجرا شده و قدرت و سرعت زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سرور مجازی برای کسب‌وکارهای بزرگ و پررونق که نیاز به ترافیک بیشتری دارند، انتخاب مناسبی است. کاربران قبل از خرید بهترین سرور مجازی باید بعضی از نکات را در نظر داشته باشند.

کاماپرس در ادامه این گزارش به بررسی راهنمای انتخاب بهترین سرور مجازی و ضرورت خرید آن پرداخته است.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی به عنوان یک جایگزین برای سرورهای فیزیکی شناخته می‌شود؛ به عبارتی این تکنولوژی به کاربران امکان می‌دهد که با استفاده از ظرفیت‌های منابع فیزیکی یک سرور مجازی راه‌اندازی کنند. در سرور مجازی منابع فیزیکی مختلف مانند پردازنده و حافظه به چند بخش ویژه در هر سرویس تقسیم شده و هر یک از این بخش‎ها به کمک نرم‌افزار مجازی‌سازی به یک سرور تبدیل می‌شوند. این تکنولوژی به کاربران امکان استفاده‌ی موثر از منابع سخت‌افزاری را فراهم کرده و در عین حال نیازی به هزینه‌ و مسئولیت نگهداری ندارد. قابلیت‌های کاربردی سرورهای مجازی و هزینه‌ی نگهداری بسیار کم، باعث محبوبیت آن‎ها در بین کاربران شده است.

خرید بهترین سرور مجازی برای چه افرادی ضروری است؟

بسیاری از افرادی که به دنبال توسعه سایت محتوایی هستند، ممکن است با مشکلاتی مانند کندی سایت مواجه شوند. همچنین مالکین فروشگاه‌های اینترنتی به یک فضای امن برای مدیریت گردش مالی نیاز دارند. در بعضی از موارد ممکن است افراد از هاست‌های اشتراکی استفاده کنند، با این وجود هاست‌های اشتراکی بعد از گذشت مدتی، نیاز به منابع سخت‌افزاری پیدا خواهند کرد. به همین جهت سرورهای مجازی یکی از بهترین گزینه‌ها برای مدیران وبسایت‌های فروش اینترنتی پربازدید است.

سرور مجازی به کاربران اجازه می‌دهد که منابع خود را بر اساس مقدار رم، پردازند و فضای دیسک تنطیم کنند. سرورهای مجازی به عنوان منابع انعطاف‌پذیر شناخته می‌شوند و کاربران در صورت لزوم می‌توانند این منابع را ارتقا دهند. سرور مجازی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای توسعه‌دهندگان وبسایت، نرم‌افزارهای و برنامه‌های مختلف است که به کاربران اجازه استفاده و کنترل نرم‌افزارها و برنامه‌ها در یک محیط جداگانه را فراهم می‌کنند.

دریان سفر امید

تفاوت هاست و سرور مجازی

هاست اشتراکی یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌ها در بین کاربران ایرانی است. در این حالت چند وبسایت در یک سرور قرار گرفته و در حال حاضر بیشتر سایت‌های ایرانی از این روش استفاده می‌کنند. سایت‌ها با خرید سرور مجازی می‌توانند به صورت اختصاصی دسترسی به سرور داشته باشند. این روش نسبت به هاست اشتراکی از سرعت، امنیت و قدرت بیشتری خوردار است.

راهنمایی خرید بهترین سرور مجازی

کاربران باید نیازها و الزامات خود را در رابطه با حجم داده‌ها، پهنای باند و نوع نرم‌افزاری که استفاده می‌کنند، بررسی کنند تا متناسب با آن بهترین سرور مجازی را بخرند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که افراد در انتخاب بهترین سرور مجازی باید در نظر داشته باشند، سطح امنیتی است. برخی از سرویس‌دهندگان فضای ابری خدماتی ارائه می‌کنند که امکان محافظت و مراقبت از داده‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند.

قابلیت ارتقا یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که کاربران قبل از خرید سرور مجازی باید در نظر بگیرند. با توجه به این که سرورهای مجازی برای اهداف و بنیان‌های تجاری استفاده می‌شوند، باید پویایی زیادی داشته باشند. سرورهای مجازی با توجه به منابع و خدماتی که ارائه می‌کنند، قیمت‌های مختلفی دارند. به همین منظور لازم است که کاربران در وهله اول ارزیابی‌های لازم را انجام بدهند تا بتوانند مطمئن‌ترین انتخاب را کنند. پشتیبانی یکی دیگر از مهم‌ترین خدماتی است که سرویس‌های فروش فضای ابری باید به مشتریان خود ارائه کنند.

ویژگی‌های بهترین سرور مجازی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین سرور مجازی آپ تایم بودن آن است که به صورتی درصدی بیان می‌شود. هر چه قدر عدد آپ تایم سرور بالاتر باشد، امنیت بیشتری برای وبسایت فراهم خواهد کرد. برای مثال در صورتی که عدد آپ تایم سرور 99 درصد باشد، به این معنی است که در یک دوره یک ماهه فقط به مدت هفت ساعت منقطع از دسترس خارج خواهد شد. زمان آپتایم به میزان بسیار زیادی برای موتورهای سرچ گوگل اهمیت دارد و به همین جهت کاربران باید به این ویژگی توجه کنند.

سرعت یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که افراد برای تهیه بهترین سرور مجازی باید مد نظر قرار دهند. البته کاربران باید در نظر داشته باشند که سرعت سرور مجازی، متفاوت از سرعت لود یک صفحه است. مدت زمانی سپری‌شده برای پاسخ به درخواست کاربر، سرعت سرور نام دارد. در صورتی که سرور برای پاسخ به درخواست‌های کاربران به مدت زمان کمتری نیاز داشته باشد، سریع‌تر است. سرعت سرور همچنین به عنوان یکی از مهم‌ترین معیارهای سئو در وبسایت شناخته می‌شود. بهترین سرور مجازی باید از خدمات پشتیبانی از مشتریان برخوردار باشد، تا در صورت بروز مشکلات فنی بتواند به سرعت اقدام لازم را انجام دهد.

خرید بهترین سرور مجازی از «هاستیدا»

شرکت داده پرداز تیدا با نام تجاری هاستیدا در سال 1398 فعالیت خود را در زمینه شبکه، مارکتینگ و هاستینگ آغاز کرد. این مجموعه در حال حاضر با پنج سال سابقه در تلاش است که بهترین خدمات میزبانی وب و رایانش ابری را متناسب با استانداردهای جهانی ارائه کند. این مجموعه در حال حاضر بیش از هفت هزار مشتری خصوصی و تجاری دارد رضایت بسیاری از مشتریان را جلب کرده است. هاستیدا بسیاری از خدمات مشاوره تخصصی برای سرویس‌های خاص مانند پلتفرم مجازی‌سازی و آموزش مجازی را به کاربران ارائه می‌کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از هاستیدا می‌توانند به سایت به آدرس https://hostida.com مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 02178372 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : هاستیدا
نهال گشت
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز