تلاش شب برای افزایش سهم از بازار / هراس از پایان تابستان

ژیوار

پلتفرم شب، چند روز پس از آغاز طوفانی کمپین تبلیغات محیطی جاباما، بیلبوردهای تبلیغاتی خود را اکران کرد.

به گزارش کاماپرس، شب در این کمپین با تاکید بر شمارش معکوس پایان تابستان سعی دارد تا شهروندان را تشویق کند که از آخرین روزهای تابستان برای سفر و اقامت در فضاهای غیرهتلی استفاده کنند.

هفته قبل کمپین جاباما بهانه‌ای شد تا تعداد زیادی از فعالان فضای مجازی ایده این پلتفرم را با ایده قبلی شب مقایسه کنند. با این حال رونمایی کمپین جدید شب، بهانه دیگری بود تا کارشناسان حوزه بازاریابی و تبلیغات به اظهار نظر بپردازند. امیر نیک‌نام شیراز در متنی با عنوان «شب خودشو نشون داد!» نوشت: هفته گذشته برای بازیگران صنعت اجاره ویلا و اقامتگاه هفته شلوغ و پرماجرایی بود. همزمان با تبلیغات محیطی جدید جاباما (که خیلی هم در موردش صحبت شد و یه جاهایی هم بحث کپی کردن ایده و کانسپتش از تبلیغات قدیمی شب بالا گرفت)، شب یه کمپین دو فازی تیزینگ (teasing)، اپنینگ (opening) رو اکران کرد.

نکته جالب حرکت شب برای من این بود که تو فاز تیزینگ، «لوگو»ی خودش رو با پس زمینه آرت‌ورکی که تداعی‌گر آسمون شب بود اکران کرد. راستشو بخواین مطمئن نیستم این کار به هدف فاز تیزینگ کمپینشون، یعنی tease و کنجکاو کردن مخاطبین خیلی کمک کرده باشه چون انقدر کوتاه اجرا شد که من اصلا فرصت نکردم تو خیابون ببینمش و فقط تو چنل‌های تلگرامی تخصصی تبلیغات دیدمش. در واقع با دیدن فاز تیزینگ یه فاز قدرتنمایی و خالی نکردن میدون برای رقیب سنتی گرفتم. چرا این فاز رو گرفتم؟ چون کمپینشون همزمان با تبلیغات محیطی پردامنه رقیب بالا رفت و خیلی سریع هم Open شد. من واقعا اعتقاد دارم تو کمپین‌های 2 فازی (تیزینگ، اپنینگ)، تیزینگ زیر 2 هفته بی‌معنیه و اصلا دیده نمیشه. اگه هر محدودیتی وجود داره، چه کاریه اصلا، یه تیکه فاز opening رو برن بالا، مخصوصا که اپنینگ بدی نداشت.

حالا یکم در مورد این صحبت کنیم که فاز opening چی داشت؟

دریان سفر امید

بیلبوردهای فاز اپنینگ به صورت مکانیکی اجرا شده. به این شکل که انگار ماه داره به صورت پاندولی روی خورشید میفته و از روش برداشته میشه (به نشانه گذران روز و شب)

زیر این آرت ورک هم عدد تعداد روزهای باقی مونده تا پایان تابستان اومده و داره بهمون یادآوری می‌کنه که x روز مونده تا آخر تابستون و ازمون می‌پرسه: «ویلا رو از شب رزرو کردی؟»

در واقع شب داره از تکنیک ایجاد FOMO (ترس از عقب ماندن از بازار/ توضیح از کاماپرس) استفاده می‌کنه و تایم اجراشون هم با توجه به تعطیلات شهریور ماه زمان درستیه.

بخوام نظرم رو راجع به این کمپین بگم مثل بقیه فعالیت‌های مارکتینگی‌شون کار «تر و تمیز»ه ولی چیزی که به نظرم جاش خالیه اینه که «شب» تو کوران رقابت با پلیرهای دیگه بازار خودش و توی این High Season شهریورماه، به هیچ مزیت رقابتی از خودش اشاره‌ای نکرده و صرفا حضور خودش توی این بازار رو انگار که باعجله و شتابزده remind کرده.

بزن بریم سفر

کمپین تابستانی شب، بعضی کاربران فضای مجازی را نیز واقعا نسبت به روزهای باقیمانده تا پایان تابستان حساس کرده است.؛ به شکلی که مستقیم سراغ کوله و چمدان رفته‌اند و برای سفر برنامه‌ریزی کرده‌اند. از این میان می‌توان به صدف صادقی اشاره کرد. این کارشناس باتجربۀ بازاریابی در صفحه لینکدین خود نوشت: تو ذهنم داشت تکرار می‌شد، تابستون کوتاهه ما تا می‌تونیم….

چشمم خورد به این بیلبورد و دیدم واقعا تابستون کوتاهه و فقط ۲۱ روز تا آخر تابستون مونده. (در لحظه نگارش این پیام/ توضیح از کاماپرس)

بچه که بودم مدرسه میرفتم از روز اول شهریور شروع میکردم هر روز میشماردم چند روز تا آخر تعطیلات مونده و استرس می‌گرفتم. این بیلبورد برام همون حس رو ایجاد کرد و دیدم واقعا تابستون داره تموم میشه و هیچکاری نکردم، اینجوری شد که من در دام fomo بیلبورد شب افتادم و نتیجش این شد که تعطیلات اینجانب رو در تهران نخواهید داشت.

خواستم از همین تریبون از تیم شب تشکر کنم برای ایده و اجرای این بیلبورد که به دل من یکی خیلی نشست.

کمپین شب

توضیح: تصاویر این مطلب از صفحه لینکدین صدف صادقی و امیر نیک‌نام شیراز است.

انتهای پیام

مرتبط با : شب
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز