آیا خرابی مادربرد مک بوک امری متداول است؟

ژیوار

سری مک بوک اپل از جمله محصولات قدرتمند با عمر باتری بالا است که کیفیت صفحه نمایش قابل قبولی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این سری، بهترین بلندگوهای موجود را دارد و امکان شارژ کردن آن با کابل تایپ سی فراهم شده است. همچنین این سیستم قدرتمند، مادربرد مناسبی نیز دارد و خراب شدن آن بی دلیل اتفاق نمی‌افتد.

کاماپرس در این گزارش، دلایل تعمیر مادربرد مک بوک و علائم خراب شدن آن را بررسی می‌کند.

راهکارهایی برای پیشگیری از خرابی مادربرد مک بوک

استفاده از مک بوک در شرایط استاندارد باعث افزایش طول عمر آن می‌شود و سلامتی مادربرد را تضمین می‌کند. برای مثال بهتر است افراد به طور مکرر از برنامه‌های سنگین استفاده نکنند و حتما به دستگاه اجازه استراحت نیز بدهند. گرم شدن و سرد شدن بیش از حد لپ تاپ آسیب زننده است و نوسانات برقی به بخش‌های مختلف آن صدمه می‌زند. امنیت فضایی که مک بوک در آن نگه‌داری می‌شود نیز مهم است، در بسیاری از موارد، اتفاقاتی مانند ریختن مایعات و یا واردشدن ضربه فیزیکی باعث خراب شدن مادربرد می‌شود.

علائم خرابی مادربرد مک بوک

در صورتی که مادربرد مک بوک دچار مشکل شده باشد، صفحه نمایش آن کار نمی‌کند. در اغلب موارد بعد از روشن کردن سیستم، صدای فن به گوش می‌رسد و چراغ آن نیز روشن می‌شود اما صفحه نمایش بالا نمی‌آید. همچنین در این موارد بعد از 10 تا 15 ثانیه صدای کار کردن هارد دیسک به گوش نمی‌رسد.

خاموش شدن ناگهانی سیستم و تاخیر در عملکرد آن نیز می‌تواند به مادربرد مربوط باشد.

دریان سفر امید

دلایل اصلی خرابی مادربرد مک بوک

دلایل زیادی برای خراب شدن مادربرد مک بوک وجود دارد. اختلال در ولتاژ چیپ رگولاتور، سوختن یا خرابی خازن، خراب شدن آرایه بندی پایه چیپست گرافیک یا پل شمال و جنوبی، خراب شدن و سوختن دیودها و همچنین افزایش حرارت چیپ‌ها دلایل مهمی در این اتفاق هستند.

اختلال no power در لپ تاپ مک بوک

زمانی که سیستم به طور کل روشن نمی‌شود، به احتمال زیاد منشا مشکل مربوط به یک ضربه، وارد شدن مایعات و یا عوامل آسیب‌زای دیگر است. در این مورد حتما باید از یک متخصص حرفه‌ای برای رفع مشکل کمک گرفت.

تاثیر نوسانات برق در خرابی و سوختن مادربرد مک بوک

مادربرد قطعه‌ای الکترونیکی است و تغییر جریان ورودی یا اتصالات می‌تواند باعث آسیب دیدن آن شود. قطعات مورد استفاده در لپ تاپ توان مشخصی دارند و اگر بیشتر از توانشان استفاده شوند نیز خراب می‌شوند.

همچنین، نوسانات برق یا نوسانات مربوط به خروجی منبع تغذیه می‌توانند باعث ترکیدگی و نشت یا تغییر حالت خازن‌های الکترولیتی شوند. از نشانه‌های خازن خراب و مشکل‌دار باید به برآمدگی روی پوسته خارجی خازن و سولفاته شدن مواد درون آن اشاره کرد. این آسیب‌ها با بررسی چشمی مادربرد قابل تشخیص هستند و برای رفع مشکلشان باید از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک گرفت.

آیا گرما و سرمای بیش از حد مادربرد را خراب می‌کند؟

گرما و سرمای بیش از حد باعث انبساط و انقباض مکرر در قطعات داخلی لپ تاپ می‌شود و در نهایت آسیبی جدی به آن وارد می‌کند. در صورتی که فن دستگاه به درستی کار نکند و یا استفاده از آن در دمای بسیار کم و بسیار زیاد صورت گیرد احتمال ترک خوردن لحیم‌ها و اتصالات وجود دارد. این اتفاق به عملکرد ترانزیستورها و ICها نیز آسیب می‌زند و باعث کاهش عمر خازن می‌شود.

چه زمانی باید به فکر خرید مک بوک جدید بود؟

اگر آسیب فیزیکی وارد شده به مک بوک جبران ناپذیر باشد، در بسیاری از موارد توصیه می‌شود تا کاربر دستگاه جدیدی خریداری کند. با این حال، به دلیل بالا بودن هزینه خرید مک بوک جدید، بهتر است ابتدا تمام راه‌های مربوط به تعمیر را بررسی کرد. اگر افراد از متخصص حرفه‌ای و کاربلد کمک بگیرند، امکان تعمیر مک بوک بیشتر است و کارایی اولیه خود را به دست می‌آورد.

تعمیر مک بوک با «آروند گارانتی»

«آروند گارانتی» مجموعه‌ای مطمئن و باتجربه در زمینه ارائه انواع خدمات مربوط به تعمیر دستگاه‌های مختلف است و در آن خدمات گارانتی کاملی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این مجموعه امکانات مناسبی را برای انواع دستگاه مانند لپ تاپ، تبلت، گوشی و حتی کنسول بازی ارائه می‌دهد. همچنین «آروند گارانتی» در ارائه خدمات مربوط به برندهای اپل، سرفیس، ایکس باکس، نینتندو و سونی نیز فعالیت قابل توجهی دارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از این مجموعه حرفه‌ای، می‌توانید از سایت آن با آدرس www.arvandguarantee.com بازدید کنید و یا با شماره تلفن 02142528000 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : آروند گارانتی
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز