شکایت از بانک ها چگونه است؟

شکایت از بانک - کاماپرس
ژیوار

چگونه باید از بانک ها شکایت کنیم؟ برای چه مواردی می توان از بانک ها شکایت نمود؟ در این مقاله ضمن معرفی بهترین وکیل در تهران که می تواند شما را در طرح شکایت از بانک ها و پیگیری آن تا حصول نتیجه مطلوب یاری نماید، به بررسی این موضوع می پردازیم و به سوال شما پاسخ خواهیم داد؛ با ما همراه باشید.

گفتنی است برای مطالعه حول امور حقوقی و کیفری دیگر و ارتقا آگاهی خود در زمینه های متفاوت، می توانید به سایت تخصصی محمد حاجیلو و همکاران مراجعه نمایید.

شکایت از بانک ها

بانک ها و موسسات مالی و اعتباری، از مهم ترین نهادهای اقتصادی، در هر کشور می باشند که با تجهیز و توزیع اعتبارات، انجام عملیات اعتباری و مالی، نقل و انتقال وجوه و مواردی از این دست، نقش بسیار موثری را در چرخه اقتصادی هر کشور، ایفا می نمایند و به مشتریان خود، خدمت رسانی می کنند.

اما، در برخی موارد، بانک ها در انجام وظیفه خود، کوتاهی نموده یا مرتکب تخلف، نسبت به مشتریان خود می شوند. بهترین وکیل بانکی در تهران تاکید می نماید که در این صورت، امکان ثبت شکایت از آن ها، وجود دارد. در ایران نیز مشتریان، باید، اقدام به ثبت شکایت از بانک ها در بانک مرکزی، از طریق سامانه مخصوص آن، نمایند که نحوه و مراحل ویژه خود را دارد. اما راه‌های طرح این شکایت چیست؟ در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

راه های شکایت از بانک ها

طرح شکایت بانکی در مواردی حقوقی و در مواردی کیفری است. در برخی مولقع به دلیل اهمیت موضوع تنها پیشنهاد ما به شما مراجعه فوری به بهترین وکیل کیفری در تهران است که با اشراف کامل بر امور کیفری بانکی شما را راهنمایی نماید. اما آنچه به عنوان اطلاعی کلی از حق و حقوق خود در مراجعه به بانک ها و اهمال کاری ها باید تحت عنوان راه و روش شکایت از بانک ها بدانید، از قرار زیر است:

دریان سفر امید
  • ثبت شکایت از بانک ها در بانک مرکزی و پیگیری شکایت ثبت شده با کد رهگیری، صرفا از طریق مراجعه به آدرس سامان امکان‌پذیر می‌باشد که در ادامه آدرس آن را قرار می دهیم.
  • همچنین افراد می‌توانند با تماس با شماره تلفن ۲۷۰۶، درخواست‌ها و شکایت‌های خود را ثبت کنند.

سامانه شکایت از بانک ها در بانک مرکزی

در راستای حفظ حقوق مراجعین به بانک ها و در راستای احترام به مشتریان بانک ها، بانک مرکزی، اقدام به راه‌اندازی سامانه اینترنتی تحت عنوان سامانه ارتباط مردمی بانک مرکزی به آدرس زیر نموده است:

www. crm.cbi.ir

بانک مرکزی این اقدام را نموده تا متقاضیان بتوانند، نسبت به ثبت شکایت از بانک ها، از طریق آن، اقدام کنند و سپس، با کد رهگیری دریافت شده، اقدام به پیگیری شکایت خود نمایند.

شکایت از بانک - کاماپرس

سایت حقوقی محمد حاجیلو و همکاران یکی از سایت های فعال در امور حقوقی و کیفری است. با مراجعه به این وبسایت علاوه بر دسترسی به مقالاتی با موضوعات برتر، در هر زمینه که بخواهید می توانید با استفاده از راه های ارتباطی با وکلای متخصص حوزه موزد نظرتلن در ارتباط باشید. یک مشاوره ساده می تواند شما را از اقدامات هر چمد کوچک اما تاثیر گذار باز دارد و از بروز مشکلات و ضرر و زیان های احتمالی جلوگیری به عمل آورد. در ادامه با نحوه طرح و پیگیری شکایت از بانک ها با ما همراه باشید.

پیگیری شکایت از بانک ها

بعد از مراجعه به سامانه ارتباط مردمی با بانک مرکزی و ثبت شکایت خود و سپس در یافت کد رهگیری، می توانید کد رهگیری داده شده را در کادرهای مربوطه، وارد کنید و ار زوندی که پرونده شما بعد از ثبت در سامانه طی می نماید آگاهی پیدا نمایید. هر گونه اقدامی که لازم باشد یا هر اطلاعاتی که باید در دست شما قرار گیردف در پورتال مربوط به شما درج خواهد شد.

شکایت از بانک ها در بازرسی بانک مرکزی

جدید ترین عنوانی که در بحث شکایت از بانک ها با آن رو به رو هستیم، بحث شکایت از بانک ها در بازرسی بانک مرکزی است. بر اساس دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات مشتریان موسسات اعتباری، مصوب شورای پول و اعتبار که طی بخشنامه شماره 306382/93 مورخ 15/11/1393 به کلیه بانک ها و موسسات اعتباری ابلاغ شده است، برای شکایت در بازرسی بانک مرکزی یا معاونت نظارتی بانک مركزی، ابتدا متقاضی باید، شکایت خود را به واحد بازرسی موسسه یا بانک مربوطه، تحویل دهد.

سپس، موسسه باید، ظرف 30 روز کاری، به شکایت مشتری، رسیدگی و پاسخ را به صورت مکتوب، به وی، ارائه نماید. در صورتی که مشتری، همچنان، به پاسخ بانک یا موسسه، نسبت به شکایت خود، اعتراض داشته باشد، باید پاسخ مکتوب را به همراه اعتراض کتبی خود، به بازرسی بانک مرکزی یا معاونت نظارتی بانک مركزی، تحویل دهد.

نهاد معاونت، به اعتراض، رسیدگی نموده و نظر و دستور خود را ارائه می نماید و با توجه به لازم الاجرا بودن دستور بازرسی، بانک یا موسسه مربوطه، باید، حداکثر، ظرف ده روز، نسبت به اجرا یا اعتراض به آن، اقدام نماید. شایان ذکر است که انجام شکایت، باید، تنها توسط ذی نفع یا نماینده قانونی وی، انجام گرفته و اطلاعات کامل هویتی شاکی و اطلاعات شعبه، باید در متن شکایت، درج گردد.

انتهای پیام

 

مرتبط با : دفتر حقوقی حاجیلو
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز