آشنایی با برندهای مطرح و قیمت انواع کشنده

ژیوار

کامیون به نوعی وسایل نقلیه موتوری گفته می­‌شود که دارای قسمت حمل بار است. قسمت بار متصل به کامیون به‌صورت تریلر جداگانه به آن متصل می‌شود. کامیون‌­های کشنده دارای ظرفیت‌های مختلفی هستند که بارهایی با وزن مختلف را حمل می‌کنند و بر همین اساس کشنده‌ها دارای شکل و شمایل متفاوت و قدرت‌های موتوری متنوعی هستند که برای حمل انواع کالاهای فلزی، جامد، مایع و حتی گاز مناسب است.

کاماپرس در این گزارش به بررسی قیمت کشنده و معرفی برندهای مطرح ‌پرداخته است.

آشنایی با انواع کشنده

خاور یا کامیونت: این نوع کشنده برای حمل بارهای سبک و نیمه ‌سنگین مناسب است و سه تا شش تن وزن دارد. بسیاری از صنایع غذایی، شیمیایی و تولیدی از انواع کامیون‌های باری مخزنی، مُسقف، روباز، تانکری و یخچال‌دار برای رفع نیازهای خود استفاده می‌کنند. مدل‌های هیوندا و ایسوزو 911 از پرکاربردترین خاورها یا کامیونت‌ها در بازار ایران هستند‌.

کامیون تک محور: این نوع از کامیون‌ها دارای یک محور هستند و ظرفیت حمل بار تا 10 تن دارند. به کشنده تک محور، شش چرخ یا کامیون 10 تن نیز می‌گویند.

کشنده جفت محور: داشتن دو محور در کامیون جفت موجب شده که توان آنها برای حمل بار افزایش یابد و ظرفیتی برای حمل بار تا ۱۵ تن داشته باشد. چنین کشنده‌هایی به 10 چرخ، کامیون جفت و کامیون 15 تنی نیز مشهورند.

دریان سفر امید

کشنده کفی: در این نوع از کشنده‌ها قسمت بار دارای دیواره چادری یا فلزی نیست. این نوع از کشنده‌های تریلی، لبه‌ای در قسمت بار ندارند و برای حمل انواع ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی و همچنین بارهای سنگین و حجیم در جاده‌ها مناسب هستند.

عوامل موثر بر قیمت کشنده

ظرفیت: هر کامیون دارای واحد بار مشخصی است که این واحد به مترمکعب یا براساس ظرفیت تناژ وزن تعیین می‌شود. البته در کشنده‌هایی که دارای تانکر هستند، از واحد لیتر استفاده می‌شود.

الگوی تخلیه بار: انواع کشنده با هدف حمل بار مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل هنگام خرید آن‌ها باید به نحوه تخلیه بار توجه کرد. کشنده‌ها ممکن است از زیر، عقب، جلو یا پهلو امکان تخلیه بار داشته باشند. هنگام خرید کامیون، کشنده یا تریلر علاوه بر توجه به قیمت کشنده باید به کاربری آن‌ها نیز توجه کرد.

نوع چرخ‌ها: ماشین‌های سنگین مانند کشنده برحسب نوع کاربری دارای چرخ زنجیری یا چرخ لاستیکی هستند. ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی نیز بیشتر از چرخ‌های زنجیری استفاده می‌کنند. در مقابل، کشنده‌هایی که در جاده‌های عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند، از چرخ لاستیکی استفاده می‌کنند.

مخزن: انواع کشنده به‌لحاظ مخزن دارای مدل‌های مختلفی است. تمام تریلر، نیم‌تریلر و شاسی یکپارچه از انواع مدل‌های پرکاربرد کشنده است.

برندهای مطرح انواع کشنده

کشنده‌ ولوو: یکی از برندهایی که رانندگان و شرکت‌های حمل‌ و نقل برای خرید انواع کشنده به سراغ آن می‌روند، ولوو است. ولوو شرکت خودروسازی و صنایع سنگین سوئدی است و انواع ماشین‌های سنگین و قطعات یدکی مرتبط با آن را براساس استانداردهای روز اروپا و جهان تولید می‌کند. ولوو اف‌ هاش از خانواده‌ کامیون‌های کشنده شرکت ولوو است که مدل‌های مختلفی دارد. نسل‌های جدید ولوو اف‌ هاش دارای استاندارد یورو۵ و یورو ۶ است و کمترین میزان آلایندگی را دارد. موتورهایی با شش سیلندر در آن‌ها نیز نیروی مورد نیاز این کشنده‌ها را برای حمل بارهای سنگین تامین می‌کند.

قیمت کشنده ولوو اف هاش در زمان تنظیم این گزارش بین 4.7 تا ۱۸ میلیارد تومان است.

کشنده‌ رنو: رنو یک شرکت چندملیتی فرانسوی است که در صنعت خودروسازی حضور پررنگی دارد. این شرکت علاوه‌ بر خودروهای سواری، انواع کامیون کشنده، تراکتور، اتوبوس و خودروهای برقی را تولید و به بازار عرضه می‌کند. رنوT520  مدل 2020 با سقف اتاق بلند، کولر درجا به همراه رینگ فولادی و شاسی نرمال از کشنده‌هایی با کارایی بالا محسوب می‌شود که برای جاده‌های ایران انتخابی ایده‌آل است.

قیمت کشنده رنو T520 در زمان تنظیم این گزارش بین 5.5 تا ۱۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

کشنده داف: داف از معروف‌ترین و برترین شرکت‌های هلندی سازنده کامیون، کشنده و ماشین‌های سنگین است که در سال 2018 به‌ عنوان برترین خودروساز اروپا معرفی شد. این شرکت کامیون‌سازی، انواع کشنده پرفروش را برای جاده‌های مختلف تولید می‌کند. تریلی 18 چرخ، یکی از مدل‌های کشنده این شرکت است که توان حمل هر نوع باری را دارد. داف 480 و 530 از مدل‌های پرفروش این کمپانی محسوب می‌شوند.

قیمت کشنده داف در زمان تنظیم این گزارش بین 7.2 تا ۱۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

خرید و استعلام قیمت کشنده از «اتوبان»

شرکت دیزل‌ ران با نام تجاری اتوبان از زیر مجموعه‌های گروه ماموت است که در سال 1399 با هدف خرید و فروش خودروهای تجاری و عرضه خدمات نوین تاسیس شد. سرویس‌های فعلی این مجموعه شامل خرید سفارشی، فروش سفارشی، کارشناسی خودرو همچنین تسهیلات خرید خودروهای کارکرده است.

علاقه‌­مندان برای دریافت مشاوره و ارتباط با کارشناسان اتوبان می­‌توانند با شماره تلفن 02191009945 تماس بگیرند یا به نشانی اینترنتی https://otobantruck.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : اتوبان
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز