لیستی از بهترین کنسول های بازی قابل حمل

کنسول بازی - کاماپرس
ژیوار

امروزه کنسول‌های بازی جایگاه خود را به خوبی در میان کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان پیدا کرده‌اند و کمتر کسی پیدا می‌شود که از ‌داشتن کنسول بازی قابل حمل آسان استقبال نکند. با داشتن چنین دستگاهی، در هر لحظه و هر مکانی می‌توان از بازی‌های ویدئویی به‌صورت فردی و گروهی لذت برد.

هدف این گزارش، بررسی و معرفی بهترین کنسول‌ بازی قابل حمل در بازار است.

کنسول بازی - کاماپرس

معرفی بهترین کنسول های بازی قابل حمل

کنسول بازی قابل حمل لنوو لیجن گو

کنسول بازی قابل حمل لنوو لیجن گو  Lenovo Legion Go – Extreme – 1TBدر ماه سپتامبر سال 2023 روانه بازار شد و در حال حاضر یکی از به‌روزترین کنسول‌های قابل حمل است. با وجود این محصول با ظرفیت حافظه یک ترابایت و رم 16 گیگابایتی، به راحتی می‌توان انواع بازی‌های ویدئویی را با بالاترین کیفیت ممکن اجرا کرد. صفحه نمایش 8.8 اینچی QHD+ (2560×1600) با نرخ تازه‌سازی 144 هرتز این مدل از کنسول بازی لنوو لیجن گو، قابلیت لمسی دارد؛ از این رو فضای کاربری راحتی را فراهم می‌کند.

این کنسول بازی قابل حمل  با وزن حدود 850 گرم سبک محسوب می‌شود و قابلیت حمل آسانی دارد. طراحی ارگونومیک این کنسول نیز به گونه‌ای است که در استفاده طولانی‌مدت باعث خستگی دست‌ها نمی‌شود.

دریان سفر امید

باتری این کنسول با ظرفیت 50 واتی، بسیار قدرتمند طراحی شده و در نیم ساعت می‌توان دستگاه را تا 70 درصد شارژ کرد. ظرفیت باتری نیز به گونه‌ای است که به صورت مداوم می‌توان تا چندین ساعت بازی کرد. البته عمر باتری به نوع بازی و تنظیمات گرافیکی بستگی دارد.

کنسول بازی - کاماپرس

کنسول بازی قابل حمل نینتندو

کنسول بازی قابل حمل نینتندو   Nintendo Switch OLED Model Mario نسل هشتم نیز از جدیدترین نسخه‌های کنسول محبوب نینتندو سوئیچ است که با قابلیت‌های بی‌نظیر خود، در میان بهترین کنسول‌های بازی قابل حمل قرار دارد. ظرفیت حافظه این محصول 64 گیگابایت و رم آن نیز معادل 4 گیگابایت است که نسبت به دیگر کنسول‌های استاندارد سوئیچ با فضای 32 گیگابایتی، فضای ذخیره‌سازی بیشتری دارد. حتی این فضا به کمک کارت MicroSDHC و MicroSDXC می‌تواند تا 2 ترابایت نیز افزایش یابد.

در فضای کتابخانه این مدل از کنسول بازی نینتندو، بازی‌های انحصاری شرکت نینتندو سوئیچ مانند Splatoon 3، The Legend of Zelda: Breath of the Wild و Super Mario Odyssey طرفداران زیادی دارند.

در میان لوازم جانبی این محصول، استند قابل تنظیم در زوایای مختلف هنگام استفاده و بازی می‌تواند راحت‌ترین فضا را برای کاربران فراهم کند. این مدل از کنسول بازی نینتندو با باتری قدرتمند می‌تواند بین چهار تا 9 ساعت به صورت متمادی، پایه بازی‌های کاربران باشد. صفحه نمایش این کنسول لمسی است و در کنار آن، امکان بازی با دو دسته Joy-Con علاوه بر ایجاد حس و حال پلی‌استیشنی، طول عمر دستگاه را نیز افزایش می‌دهد.

کنسول بازی - کاماپرس

کنسول قابل حمل پلی استیشن پورتال

کنسول قابل حمل پلی استیشن پورتال  PlayStation Portal Remote Player هم یکی از کنسول‌های بازی سونی در حوزه بازی‌های ویدئویی‌ است که در همین مدت کوتاه عرضه، فروش قابل توجهی داشته‌است. این کنسول تنها 529 گرم وزن دارد و از این رو در جابه‌جایی‌ها کمترین فشار ممکن را به کاربر وارد می‌کند.

اجرای تمامی بازی‌های کنسول بازی پلی‌استیشین پورتال 5 روی این دستگاه به‌صورت بی‌سیم و از راه دور امکان‌پذیر است. پردازنده چهار هسته‌ای این کنسول، بازی‌ها را به صورت کاملا روان اجرا و در کنار گرافیک بالا، به کاهش مصرف برق و افزایش عمر باتری کمک می‌کند.

در این نسل از کنسول‌ بازی پلی‌استیشین پورتال قابل حمل، دکمه‌های تطبیقی  (Adaptive Triggers) و بازخورد لمسی (Haptic Feedback)، انقلابی در صنعت بازی‌های پلی‌استیشنی ایجاد کرده است. برای مثال در بازی‌های ورزشی، کاربر می‌تواند کنترل توپ را با وجود بازخورد لمسی بهتر درک کند یا در مسابقات رانندگی، ارتعاشات دسته، فشار گاز و ترمز را برای گیمر تداعی می‌کند. موتور ویبره و تریگرهای تطبیق‌پذیر هم فضا و حس واقعی‌تری را برای کاربر فراهم می‌کند.

کنسول بازی - کاماپرس

کنسول بازی قابل حمل مدل  ms-eco-1

این کنسول بازی با طراحی ارگونومیک و قابلیت حمل، گزینه بسیار مناسبی برای کاربران اهل بازی است. خروجی HDMI در این محصول می‌تواند به تلویزیون، کامپیوتر و مانیتورهای حرفه‌ای وصل شود. حافظه ذخیره‌سازی رم دستگاه 12 گیگابایت است و از این رو می‌توان انواع بازی‌های جدید و نوستالژیک را روی آن ذخیره‌ کرد.

این محصول به صورت پیش‌فرض بیش از 10 بازی از جمله فیفا و جی تی آی دارد و تمامی بازی‌ها با رزولوشن فول‌ اچ دی اجرا می‌شوند.

پردازنده Intel AI Boost (NPU)، گرافیک و پردازش تصویر این کنسول بازی قابل حمل  را در سطح بی‌نظیری قرار می‌دهد. همچنین کاربران علاقه‌مند به بازی‌های ویدئویی در این نسل از کنسول قابل حمل مدل  ms-eco-1شاهد کاهش نویز و افزایش فریم ریت هستند و بازی‌ها به صورت روان‌تر اجرا می‌شوند که این قابلیت در اجرای بازی‌های اکشن و جنگی، خود را بیشتر نشان می‌دهد.

کنسول بازی - کاماپرس

نکاتی برای خرید کنسول بازی قابل حمل

خرید کنسول بازی قابل حمل، کاملا بستگی به نیازها و ترجیحات کاربران دارد. با تعیین بودجه و بررسی دقیق مشخصات فنی و امکانات هر کنسول بازی می‌توان تصمیم آگاهانه‌تری گرفت. کاربرانی که به‌دنبال اجرای بازی‌های سنگین هستند، بهتر است به پردازنده و فضای ذخیره‌سازی دستگاه دقت بیشتری داشته ‌باشند.

منبع: https://emalls.ir/Text/347562/

انتهای پیام

مرتبط با : ایمالز
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز