لیستی از بهترین کنسول های بازی برای کودکان

کنسول بازی برای کودکان - کاماپرس
ژیوار

خرید کنسول‌ بازی به عنوان یکی از ابزارهای محبوب سرگرمی عصر دیجیتال، در شرایط کنونی بین خانواده‌ها بسیار متداول شده است. بازی‌های ویدئویی اگر با نظارت والدین در اختیار کودکان قرار گیرد، می‌توانند موجب رشد شناختی و اجتماعی آنان شوند؛ بنابراین این ابزار نه تنها می‌تواند به دید سرگرمی برای کودکان مفید باشد، بلکه می‌تواند جنبه آموزشی نیز داشته ‌باشد. بازی‌های استراتژیک، فکری و ماجراجویانه به رشد ذهن خلاق کودکان کمک می‌کند و هماهنگی میان دست و چشم را افزایش می‌هد.

در این گزارش، بهترین کنسول‌‌های بازی برای کودکان با بررسی قابلیت‌ها و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها معرفی شده‌ است.

کنسول بازی - کاماپرس

 معرفی بهترین کنسول های بازی برای کودکان

کنسول بازی دستی Game Stick Sup X7m

این کنسول بازی قابل حمل و اقتصادی با طراحی چندرنگ خود می‌تواند برای کودکان و نوجوانان جذابیت بصری داشته‌باشد. حافظه رم این دستگاه 256 گیگابایت است و 500 بازی نوستالژیک و جدید به‌صورت پیش‌فرض و آماده روی آن نصب‌ شده‌است؛ از این رو می‌تواند به‌خوبی پاسخگوی حجم مورد نیاز بازی‌های سبک و سنگین باشد. صفحه نمایش این کنسول بازی 3.5 اینچ است و با طراحی سبک و کوچک خود می‌تواند به راحتی درون کیف و جیب قرار گیرد. همچنین امکان اتصال کنسول و اجرای بازی‌های آن از طریق کابل AV به تلویزیون هم وجود دارد و می‌توان بازی را روی صفحه نمایش بزرگ‌تر اجرا کرد.

کنسول بازی - کاماپرس

دریان سفر امید

کنسول بازی دستی  Portable Project X

طراحی ارگونومیک و راحت این محصول با وزن 360 گرم می‌تواند در استفاده طولانی‌مدت، از خستگی دست جلوگیری کند. حافظه رم این کنسول 64 گیگابایت است و پردازنده چهار هسته‌ای در کنار گرافیک قوی، تجربه بازی با کمترین لگ و تأخیر را برای کودکان و نوجوانان فراهم می‌کند. باتری این دستگاه 2500 میلی آمپر توان دارد و تا شش ساعت می‌تواند بازی‌های مختلف را اجرا کند. کابل HDMI می‌تواند رابط بین دستگاه و تلویزیون باشد. همچنین امکان اتصال دسته‌ به کنسول بازی وجود دارد و می‌توان بازی‌های موجود در دستگاه را به صورت رقابتی و دونفره نیز اجرا کرد؛ از این رو می‌تواند سرگرمی خوبی برای جمع‌های خانوادگی و به‌ویژه کودکان باشد.

در کنار بازی‌ می‌توان از این دستگاه برای پخش موسیقی و کارتون نیز استفاده کرد که همین قابلیت، این کنسول را چندمنظوره کرده‌ است. همچنین پردازنده این دستگاه MIPS R400 با سرعت 333 مگاهرتز است؛ بنابراین پردازش تصاویر در اجرای بازی‌ها و پخش ویدئو و کارتون به خوبیانجام می‌شود. این پردازنده انرژی پایین‌تری مصرف می‌کند و موجب دوام بیش‌تر باتری کنسول بازی می‌شود.

کنسول بازی - کاماپرس

کنسول بازی دستی  X40 mini

این کنسول بازی با طراحی جمع و جور خود تنها 410 گرم وزن دارد و یکی از گزینه‌های سبک بازار محسوب می‌شود. ظرفیت باتری این دستگاه 1200 میلی آمپر است. هرچند کتابخانه الکترونیکی این کنسول بازی تنوع بازی خوبی دارد، اما حافظه 16 گیگابایتی، امکان نصب بازی‌های بیشتر را به کاربران کودک و نوجوان می‌دهد. صفحه نمایش این کنسول 6.5 اینچی طراحی شده و کیفیت تصاویر در این محصول نسبت به نمونه‌های مشابه بالاتر است.

امکان اتصال به تلویزیون، بلندگوهای دوگانه استریو با کیفیت صدای فوق‌العاده و رابط USB برای نمایش محتوای خارجی و همین‌طور شارژ از طریق پاوربانک، امکانات این کنسول بازی را کامل می‌کند.

کنسول بازی - کاماپرس

کنسول بازی دستی  X40 pro

این کنسول بازی 16 گیگابایت حافظه داخلی دارد و در کنار آن می‌توان از کارت حافظه 32 گیگابایتی نیز برای تقویت فضای ذخیره‌سازی دستگاه استفاده کرد. امکانات متنوع مانند ماشین‌حساب، امکان ضبط صدا، پخش آهنگ و عکس‌برداری و فیلم‌برداری می‌تواند به‌خوبی این کنسول را جایگزین گوشی کند. این محصول 550 گرم وزن دارد و به آسانی قابل جابه‌جا شدن است. همچنین با صفحه نمایش هفت اینچی این کنسول بازی می‌توان جزئیات بازی و رنگ‌ها را با کیفیت بالاتری مشاهده کرد. پردازنده این دستگاه 133 مگاهرتز است و تجربه بازی روان و بدون لگ را برایکاربران فراهم می‌کند.

کنسول بازی - کاماپرس

کنسول بازی دستی سونی پلی استیشن پورتابل پی اس 3000

 کنسول بازی سونی پورتابل پی اس 3000  نمایشگر LCD دارد و در کنار نمایش طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها می‌تواند ضدانعکاس نور باشد؛ از این رو می‌توان از این دستگاه حتی در فضای باز و زیر نور خورشید نیز استفاده کرد؛ بدون اینکه تغییری در پخش تصاویر ایجاد شود. این محصول قابلیت اتصال به تلویزیون دارد. در کنار قابلیت نمایش تصویر روی تلویزیون، با امکان اتصال به اینترنت می‌توان از این دستگاه برای بازی‌های آنلاین و شبکه‌ای نیز استفاده‌کرد.

همچنین با وجود پورت USB می‌توان محتواهای خارجی مانند موسیقی و کارتون و انیمیشن را نیز از طریق این کنسول بازی پخش کرد.

کنسول بازی - کاماپرس

چند توصیه پیش از خرید کنسول بازی

در مرحله خرید کنسول بازی برای کودکان بهتر است به قیمت کالا، طراحی سبک، بازی‌ها و محتواها و بازی‌های موجود در کتابخانه پیش‌فرض آن و رابط کاربری آسان دقت کرد. این نظارت و دقت محدود به مرحله خرید نمی‌شود و بهتر است در طول استفاده از کنسول بازی نیز والدین به صورت مستقیم در جریان بازی‌ها باشند.

سایت ایمالز با امکان مقایسه قیمتی میان فروشگاه‌های اینترنتی، با تنوع بالای محصولات و خدمات می‌تواند در خرید کنسول بازی، کمک حال کاربران باشد.

منبع: https://emalls.ir/Text/347561/

انتهای پیام

مرتبط با : ایمالز
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز