نگاهی به لیست کامل جهیزیه عروس در ایران

ژیوار

خرید جهیزیه عروس بیشتر با سلیقه و هزینه‌هایی که برای آن در نظر گرفته شده است، سازگاری دارد و ممکن است در بین جهیزیه‌های مختلف، تفاوت‌های زیادی دیده شود. با این‌حال، کاماپرس در این گزارش، لیست به نسبت کاملی از وسایل لازم برای خانه نو را تهیه کرده است. امکان خرید چکی پرده و خرید اقساطی لوازم دیگر برای جوانان وجود دارد و از این جهت نباید نگران هزینه‌های عروسی باشند.

سرویس خواب

سرویس خواب معمولا شامل یک تخت‌خواب دو نفره همراه با پاتختی است. همچنین لحاف و تشک، بالش، ملحفه، پتو و چنددست سرویس خواب اضافه برای میهمان نیز در جهیزیه عروس قرار می‌گیرد.

مبلمان

امروزه یکی از مهم‌ترین گزینه‌هایی که در جهیزیه عروس نباید فراموش شود، مبلمان است. اغلب افراد یک دست مبلمان راحتی و یک دست مبلمان پذیرایی را در منزل دارند. البته این به سلیقه و اندازه خانه نیز بستگی دارد.

لوازم چوبی مختلف

علاوه بر تخت‌خواب و مبلمان، لوازم چوبی دیگری مانند کمد لباس، میز آرایش، میز پذیرایی، میز تلویزیون و بوفه نیز برای جهیزیه عروس لازم هستند. همچنین میز ناهارخوری، جاکفشی، میز تلفن، میز چرخ خیاطی و حتی میز مطالعه نیز در این لیست قرار دارد.

دریان سفر امید

لوازم آشپزخانه

لوازم آشپزخانه شامل ست قابلمه و ماهی‌تابه، سرویس چینی، سرویس قاشق و چنگال، کتری و قوری، ست چاقوی میوه‌خوری و سرویس قاشق و چنگال رومیزی هستند. همچنین ست چاقوی آشپزخانه و ست ظروف پیرکس نیز خریداری می‌شود. برای لوازم آشپزخانه افراد مناسب با سلیقه خود عمل می‌کنند و تعداد ست‌ها نیز کاملا سلیقه‌ای است. ست ظروف ملامین، ظروف فر، ست لیوان پایه بلند، ست لیوان پایه کوتاه و پارچ آب نیز اهمیت دارند.

همچنین سرویس چایخوری، قندان، بستنی‌خوری، میوه‌خوری، آجیل‌خوری، شکلات‌خوری و انواع ست‌های دیگر نیز در این لیست حضور دارند. ست دیس مرغ و ماهی و ست سینی نیز مهم هستند. انواع چنگال سالاد و یخ، یخدان رومیزی، ظروف مربوط به ادویه و حبوبات، انواع رنده و ست کفگیر و ملاقه نیز در بین جهیزیه عروس قرار دارند.

ست دستمال آشپزخانه، ست ظروف مختلف مانند مس، روی و چدن، شیرجوش، ظروف دردار مربا و ترشی، توری کباب‌پز، ست پلاسکو شامل انواع لگن و آبکش، انواع قالب بستنی، کیک و یخ و همچنین انواع صافی نیز از لوازم آشپزخانه هستند. در جهیزیه عروس، وردنه، جانانی، سماور، سیخ کباب، اسفنددودکن و شعله پخش‌کن نیز قرار دارد.

لوازم برقی آشپزخانه

لوازم برقی آشپزخانه می‌تواند لیست بلندبالایی را به خود اختصاص دهد. وسایل مهمی مانند یخچال و فریزر، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، غذاساز، چرخ‌گوشت، آبمیوه‌گیری، مایکروویو، سرخ‌کن، هواپز، چای‌ساز و قهوه‌ساز در این لیست قرار دارند. همچنین هم‌زن برقی، گوشت‌کوب برقی، ساندویچ‌‌ساز، مخلوط‌کن، سبزی خردکن و زودپز نیز خریداری می‌شوند.

6. لوازم برقی خانه

مهم‌ترین وسیله برقی در خانه را می‌توان تلویزیون دانست. همچنین تلفن بی‌سیم، ضبط صوت، کولرگازی و جاروبرقی نیز در این لیست قرار می‌گیرد. لوازمی مانند لپ‌تاپ یا کامپیوترخانگی نیز در زندگی مدرن امروزی اهمیت ویژه‌ای دارد. چرخ‌خیاطی و جعبه آن از دیگر لوازم مهم خانه هستند که امروزه بیشتر به شکل برقی عرضه می‌شوند.

7. پرده

پرده یکی از مهم‌ترین لوازم خانه است که تقریبا برای تمام بخش‌ها و اتاق‌ها استفاده می‌شود. مدل‌هایی مانند پرده پانچ، زبرا، مینیمال، رومن و شید پلیسه را برای جهیزیه عروس می‌توان انتخاب کرد. همچنین پرده شید رول، پرده کرکره‌ای، پرده سیلوئت و پرده حریر یا… نیز طرفداران خاص خود را دارند. پرده ادریس امکان خرید چکی پرده را برای عروس و دامادهای جوان فراهم کرده است.

فرش

فرش و گلیم از مهم‌ترین مواردی هستند که در لیست جهیزیه عروس قرار دارند. متناسب با سلیقه و چیدمان منزل می‌توان از انواع فرش‌های دستباف و یا ماشینی استفاده کرد. در برخی از جهیزیه‌ها تابلوفرش نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

لوستر

انواع لوستر برای پذیرایی، اتاق‌خواب و آشپزخانه، متناسب با سلیقه عروس و داماد قابل خریداری است. آباژور زمینی و رومیزی نیز در لیست جهیزیه عروس قرار دارد و همچنین افراد می‌توانند چراغ خواب و چراغ مطالعه نیز تهیه کنند.

وسایل بهداشتی

وسایل بهداشتی مانند حوله حمام، حوله دست‌شویی و حوله مسافرتی جزو لوازم مهم در جهیزیه عروس هستند. همچنین یک حوله برای آشپزخانه و چند دستمال اضافی نیز لازم است. شامپو، صابون، مسواک، انواع شوینده‌ها، جاصابونی، جاشامپو، چوب‌رختی حمام و سبد رخت حمام نیز در این لیست قرار می‌گیرد. سرویس آینه و ظروف حمام همراه با آینه دست‌شویی نیز ضرورت دارند.

از دیگر وسایل مربوط به نظافت باید به جارو و خاک‌انداز، جاروی نظافت سنگ توالت، گیره لباس، چوب رختی، تی، اسکاچ، سنگ پا و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

جعبه ابزار

در هر خانه‌ای داشتن جعبه ابزار ضروری است و در آن باید میخ، چکش، آچار فرانسه، پیچ‌گوشتی و دریل موجود باشد. لوازم دیگری مانند چسب، گیره کاغذ، پونز، کاغذ یادداشت، خودکار و مداد نیز بسیار به دردبخور هستند.

آینه و شمعدان، قرآن

از مهم‌ترین وسایلی که طبق رسوم ایرانی باید در خانه عروس و داماد باشد، آینه و شمعدان و قرآن است. همچنین لوازم عبادی دیگر مانند چادر نماز، جانماز، مهر و تسبیح و مواردی از این قبیل نیز جزو جهیزیه عروس هستند.

لوازم تزئینی خانه

در خانه‌های مختلف، لوازم تزئینی نسبت به سلیقه افراد آن مشخص می‌شوند. معمولا انواع تابلو، گلدان رومیزی یا بلند، بوفه، مجسمه‌های زیبا و عروسک‌های تزئینی جزو محبوب‌ترین گزینه‌ها برای جهیزیه عروس در ایران هستند. همچنین انواع ساعت دیواری نیز با اینکه برای استفاده اهمیت دارند، در اغلب خانه‌ها جنبه تزئینی به خود می‌گیرند و باید مناسب با دیگر وسایل خانه انتخاب شوند.

چمدان لوازم شخصی عروس

در بین لوازم شخصی عروس، علاوه بر لباس و وسایل آرایشی، انواع کیف و کفش و وسایل حمام مانند لیف و ژیلت نیز قرار می‌گیرد. همچنین سشوار و موصاف کن، لباس خواب، لباس زیر، جوراب، ست حوله و عطر و ادکلن نیز اهمیت دارند.

چمدان لوازم شخصی داماد

در بین لوازم شخصی داماد، لباس‌های مختلف، ست کمربند و کیف، ریش‌تراش، کیف اصلاح و متعلقات آن و ست برس وجود دارد. همچنین ادکلن، انواع ژل، تافت و مام، لباس راحتی و دمپایی روفرشی را هم می‌توان در اختیار داماد گذاشت.

خرید پرده جهیزیه عروس از «پرده ادریس»

«پرده ادریس» فروشگاه اینترنتی باسابقه و مطمئنی است که تنوع بالایی از پرده را با بهترین قیمت‌ها عرضه می‌کند. در این مجموعه، امکان خرید چکی پرده وجود دارد و شرایط آن بسیار مناسب است. همچنین «پرده ادریس» در زمینه دوخت و نصب پرده نیز فعالیت دارد و خریداران را از کمک افراد دیگر بی‌نیاز می‌کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط خرید چکی پرده، از سایت «پرده ادریس» با آدرس www.pardehedris.com دیدن کنید و یا با شماره تلفن 02155882770 و 09123035178 تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام

مرتبط با : پرده ادریس
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز