۸ نکته خواندنی از نمایشگاه نوشیدنی و قهوه تهران

ژیوار

محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، از روز 29 مرداد تا یکم شهریور میزبان برندهای کوچک و بزرگ تولید نوشیدنی‌ و سایر کسب‌وکارهای وابسته به این صنعت بود. این نمایشگاه که با استقبال چشم‌گیر بازدیدکنندگان مواجه شد، حواشی و اتفاقات جالبی را نیز در خود داشت.

به گزارش کاماپرس، برندهای مطرح تولید نوشیدنی لبنی و غیرلبنی، مجموعه‌های قدیمی و جدید تولید قهوه، سازندگان تجهیزات تهیه و بسته‌بندی نوشیدنی و صنایع وابسته به این حوزه از روز 29 مرداد تا 1 شهریور 1403 در سالن‌های 6 تا 9 نمایشگاه تهران حضور داشتند و تولیدات جدید و نوآوری‌های خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند. شرکت‌های مطرحی چون پگاه، زمزم، مجتبی، هی جو، بهنوش و کاله در کنار شرکت‌های گمنام دانش‌بنیان و تولیدکنندگان کوچک از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه بودند.

1- روستر هوشمند

تنظیم بسیاری از دستگاه‌های روست قهوه به صورت دستی انجام می‌گیرد؛ اما مدتی است روسترهای تمام اتوماتیک نیز تولید می‌شوند که از مکانیسم‌های مختلفی برای کنترل این فرآیند بهره می‌برند. روستر اتوماتیک آراکاپ، خلاف دیگر دستگاه‌ها که از طریق پروفایل و plc کار می‌کنند، سیستم‌عامل اندروید دارد و گزارش خرابی را از طریق سیم‌کارت تعبیه شده در درونش برای کاربر ارسال می‌کند. نوآوری دیگر در زمینه تجهیزات مربوط به کمپانی پندتک است که با دو نمونه از دستگاه‌های تفکیک دانه قهوه خود در نمایشگاه حضور دارد؛ دستگاه اول تنها بر اساس رنگ، دانه‌های قهوه را تفکیک می‌کند و دومی برای جدا کردن شیشه، دانه‌های دارای خوردگی و شبه‌قهوه از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

2- آموزش باریستا با اعطای مدرک

مدرسه قهوه ایران مدت‌ها است که به‌عنوان اولین مدرسه خاورمیانه به آموزش هنرجو اشتغال دارد. این مجموعه از سال ۹۵ تحت نظارت وزارت کار و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور قرار گرفته و گواهی معتبری را به شرکت‌کنندگان در دوره‌های مختلف ارائه می‌دهد. از این گواهی می‌توان برای کسب جواز، دریافت وام و حتی مهاجرت استفاده کرد. مدرسه قهوه ایران در سالن شماره ۹ نمایشگاه غرفه داشت و دوره‌های باریستایی، مدیریت کافه و سایر دوره‌های خود را به بازدیدکنندگان معرفی کرد. 

3- تولید آب معدنی متفاوت و جذاب

طبیعی است که کمپانی‌های آب معدنی، نمایشگاه را برای ارائه محصول جدید انتخاب نمی‌کنند و این رویداد برای این شرکت‌ها تنها جنبه اعلام حضور دارد؛ اما این به معنای نیست که از آب‌معدنی نمی‌توان انتظار تنوع داشت. برند لوکساب، آب معدنی قلیایی با pH بین 8 تا 8.5 تولید می‌کند که مدعی است با فرآیند اسیدی شدن بدن در طول روز مقابله می‌کند.

اکساب برند معروف دیگری از آب معدنی است که اکسیژن آب را برای کوه‌نوردان و ورزشکاران، ۱۰ برابر کرده است. بعضی از برندها مانند زمزم نیز با آب معدنی گازدار به نمایشگاه آمده‌اند. وجه تمایز سودای زمزم با نمونه‌های دیگر، بسته‌بندی شیشه‌ای آن است.

4- پلمب غرفه کاله در نمایشگاه

شرکت کاله امسال با دو برند سولاته (قهوه‌های آماده نوشیدن) و سوکافه (قهوه پودری) در نمایشگاه نوشیدنی حاضر شد. اتفاق عجیبی که در روز سوم نمایشگاه افتاد، پلمب شدن غرفه کاله به‌خاطر عدم رعایت شئونات اسلامی بود. کاله در این نمایشگاه از دو طعم جدید سولاته و ۷ مدل مختلف سوکافه در دو بسته‌بندی مختلف رونمایی کرد.

5- کیسه دم‌نوش سازگار با محیط زیست

شرکت دلژین، تولیدکننده دم‌نوش‌های کیسه‌ای است. نوآوری ویژه این برند، انتخاب نشاسته سیب‌زمینی برای ساخت کیسه دمنوش به‌جای مواد سلولزی مرسوم است. دلژین دلیل این تصمیم را سازگاری با محیط زیست و حفظ سلامت مصرف‌کنندگان می‌داند.

6- مدیر مالی ۱۱ ساله

برندهای مختلف در نمایشگاه از محصولات جدید خود رونمایی می‌کنند؛ اما شرکت سیما سبز تجارت ایمن که با برند چای عطری کیکاووس در نمایشگاه حضور داشت، تصمیم گرفت از عضو جدید هیئت مدیره خود رونمایی کند. فرزند 11 ساله مدیرعامل این شرکت با سمت مدیر مالی در غرفه حاضر بود و با بازدیدکنندگان و خریداران احتمالی گفت‌وگو می‌کرد و البته نگاه دیگران را نیز متوجه خود می‌ساخت.

7- از شیر مرغ تا جان آدمیزاد

هر شرکت و محصولی که به نوعی با نوشیدنی ارتباط پیدا می‌کرد، در نمایشگاه حاضر بود؛ حتی محصول پاک‌کننده لکه نوشیدنی از روی فرش. شرکت نانوگستران برتر شهر بهشت، به غیر از این محصول، انواع پاک‌کننده‌های سطوح مختلف خانه و خودرو را نیز به نمایشگاه آورده بود.

۸- حضور بانک سامان در نمایشگاه نوشیدنی

اکثر شرکت‌هایی که در نمایشگاه حضور داشتند -حتی اگر در وهله اول نتوان ربط آن را به نوشیدنی پیدا کرد- به‌نوعی با این صنعت گره خورده‌ بودند؛ بانک سامان استثنایی برای این قاعده به حساب می‌آمد. در غرفه بانک سامان، جزییات خدمت ویژه این مجموعه (بیمه تکمیلی انفرادی) به بازدیدکنندگان معرفی می‌شد.

انتهای پیام

مرتبط با : آراکاپاکساببانک سامانزمزمکالهلوکساب
نهال گشت
سازگار ارقام
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز