فواید آموزش زبان انگلیسی به کودکان از طریق داستان کودکانه

ژیوار

امروزه روش‌های بسیار نوینی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان توسط سایت‌ها و موسسات فعال در این حوزه ارائه می‌شود که بیشتر بر پایه تکنولوژی‌های روز، اینترنت، بازی و داستان هستند. سایت‌هایی مانند مونزیا از این روش‌ها برای نتیجه‌گیری بهتر در آموزش به صورت کامل استفاده می‌کنند.

کاماپرس در این گزارش با بررسی سایت مونزیا به عنوان یکی از سایت‌های فعال در زمینه آموزش زبان انگلیسی به کودکان از طریق داستان کودکانه، فواید این روش آموزش را مورد بررسی قرار داده است.

آموزش زبان انگلیسی با داستان کودکانه

آموزش زبان‌های مختلف از جمله زبان انگلیسی به روش داستان‌گویی برای کودکان یک روش جدید نیست. از دیرباز نیز تلاش می‌شد تا مفاهیم مختلف از طریق داستان‌ها و حکایت‌های شیرین و کودکانه به سنین مختلف منتقل شود. اگرچه این روزها، روش داستان گویی به مراتب بیشتر و بهتر از گذشته و با متدهای علمی و روانشناسانه انجام می‌شود. به همین دلیل نیز سایت مونزیا به صورت تخصصی به دنبال این موضوع رفته است.

خوشبختانه امروزه منابع قابل اطمینان زیادی برای این نوع از داستان‌ها نیز چه به صورت اینترنتی و چه به صورت انتشاراتی سنتی در دسترس قرار دارد که حتی به آسانی و بدون هزینه آنچنانی می‌تواند توسط والدین مورد استفاده قرار گیرد.

برای نمونه می‌توان به کتاب‌ها، انیمیشن‌ها، متون اینترنتی، فیلم‌ها و کارتون‌ها اشاره کرد که همه آن‌ها بر اساس داستان‌های با کیفیت و بر اساس اهداف آموزش زبان به کودکان ساخته شده و در اختیار کودکان علاقمند به زبان قرار گرفته است.

دریان سفر امید

سایت مونزیا

فواید آموزش زبان انگلیسی با داستان کودکانه

داستان‌های کودکانه نباید ساده گرفته شوند. این داستان‌ها ابزاری بسیار قوی برای آموزش زبان هستند. داستان‌ها زبان انگلیسی کودکان را به صورت چند وجهی تقویت می‌کنند. برای نمونه از مهم‌ترین فواید این نوع از روش آموزش زبان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داستان‌ها موضوعات متنوعی بر اساس سلیقه افراد دارند و سرشار از اصطلاحات و کلمات رایج هستند.
  • داستان‌های کودکانه سرگرم کننده و جذاب هستند و بیشتر از متون خشک و غیر داستانی توجه کودک را به خود جلب می‌کنند.
  • خواندن داستان نه فقط برای آموزش زبان بلکه برای تسلط به زبان نیز موثر است.
  • خواندن داستان‌های کودکانه خلاقیت زبان آموزان را در خلق جملات و گفتگوها بیشتر می‌کند.
  • تمرکز کودک زبان آموز در خواندن و شنیدن داستان بسیار بیشتر از کلاس‌های سنتی زبان است.
  • در داستان‌ها با لهجه‌های خاص هر زبان می‌توان آشنا شد.
  • داستان خوانی می‌تواند به صورت همزمان مهارت‌های خواندن، شنیدن و سخن گفتن به زبان جدید را در کودکان زبان آموز تقویت کند.
  • داستان‌ها با توصیف‌های ادبی، تصاویر ذهنی را در کودکان ایجاد می‌کنند و یادگیری کلمات یک زبان با تصویرسازی ذهنی ساده‌تر و ماندگارتر است.

لزوم انتخاب درست داستان برای کودکان

داستان‌هایی که برای زبان آموزی مورد استفاده قرار می‌گیرند، دارای رده‌های سنی مختلفی هستند و انتخاب درست داستان برای یک کودک بر اساس رده سنی او بسیار مهم است. در سایت‌هایی مانند مونزیا داستان‌های به زبان انگلیسی در رده‌های سنی مختلف تقسیم بندی شده‌اند تا کار انتخاب برای والدین آسان‌تر شود.

همچنین داستان‌ها در موضوعات مختلف نوشته می‌شوند و انتخاب داستان کودکانه باید بر اساس علایق زبان آموز باشد.  همچنین سطح آسانی یا سختی جملات یک داستان نیز نه فقط بر اساس سنین مختلف بلکه بر اساس سابقه آموزشی یک کودک باید درست انتخاب شود.

مونزیا

آموزش زبان انگلیسی با استفاده از سایت مونزیا

سایت مونزیا یکی از بهترین سایت‌های موجود برای آموزش زبان از طریق داستان‌های کودکانه است. تا به امروز نزدیک به 150 داستان نوشتاری و حدود 65 داستان صوتی در این سایت قابل خواندن و شنیدن هستند. این داستان بر اساس دسته‌بندی‌های مختلف در سایت قرار داده شده‌اند تا کار والدین برای انتخاب داستان‌ها آسان باشد.

برای نمونه تمام داستان‌ها در رده‌های سنی تا 3 سال، 4 تا 6 سال و7 تا 12 سال دسته بندی شده‌اند. علاوه بر این دسته‌بندی ‌ها بر اساس موضوع داستان‌ها و علایق کودکان نیز باعث می‌شود که والدین به آسانی تمام داستان‌های مورد علاقه خود و کودکشان را گلچین و دانلود کنند.

تمام این خدمات آموزش زبان انگلیسی که به صورت مرتب به روزرسانی شده و بر تعداد آن‌ها نیز افزوده می‌شود، به صورت رایگان به علاقمندان آموزش زبان انگلیسی ارائه می‌شود. علاقمندان برای استفاده از داستان‌های سایت مونزیا می‌توانند به آدرس moonzia.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : مونزیا
نهال گشت
سازگار ارقام
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز