افزایش سفیران گردشگری بر محدودیت تحریم ها غلبه می کند

صنعت گردشگری-کاماپرس
ژیوار

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر سفیران گردشگری افزایش پیدا کنند بسیاری از محدودیت‌های تحریم‌ها بی‌اثر یا کمرنگ شده و به شکوفایی و رونق صنعت گردشگری و ورود توریست به کشور منجر می‌شود.

به گزارش کاماپرس، صمد حسن‌زاده، در نشست کمیسیون گردشگری اتاق ایران اظهار کرد: با رونق گرفتن صنعت گردشگری، اقتصاد توسعه پیدا می‌کند و فرهنگ غنی ایران به دیگر ملیت‌ها معرفی می‌شود.

او با اشاره به درخشش ورزشکاران ایران در المپیک 2024 پاریس، تصریح کرد: مزیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف گردشگری از جمله گردشگری ورزشی داریم. اما باید با برنامه‌ریزی‌های اصولی بتوانیم از این مزیت‌ها بهره‌برداری عملیاتی کنیم.

رئیس اتاق ایران در خصوص مواضع اخیر رئیس‌جمهور و سخنان ایشان در مجلس، افزود: این موضوع نشانگر عزم او برای پیشرفت اقتصادی با محوریت بخش خصوصی است از اینرو از مجلس انتظار داریم بدون در نظر گرفتن منافع منطقه‌ای و سیاسی، صرفاً بر اساس عقلانیت و توانمندی وزرا به آن‌ها رأی بدهند.

فصل رونق گردشگری را جدی بگیریم

احد عظیم زاده، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری جلسات رأی اعتماد وزرای دولت چهاردهم، گفت: الان فصل رونق گردشگری است و امیدواریم با عملکرد دولت جدید شاهد حضور توریست در کشور باشیم. چرا کشوری مانند ترکیه باید به اندازه نفت ایران و حتی بیشتر از آن از محل گردشگری درآمد داشته باشد و ما نداشته باشیم.

دریان سفر امید

در ادامه این جلسه، محمد مسعودی، نایب‌رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران، با اشاره به اینکه دو وزارتخانه ورزش و جوانان و میراث فرهنگی و گردشگری به نوعی به حیاط خلوت دولت و مجلس تبدیل شده‌اند، گفت: ما می‌خواهیم این پیام از اتاق به دولت منتقل شود که این دو، وزارتخانه‌های بسیار مهمی هستند و بنابراین مدیران کاربلد و توانمندی باید وارد این وزارتخانه‌ها شوند.

بیشتر بخوانید:

گردشگری سلامت متولی ندارد

حامد عسگری، معاون بین‌الملل اتاق ایران نیز به موضوع گردشگری سلامت پرداخت و گفت: متأسفانه گردشگری سلامت هنوز متولی مشخصی در کشور ندارد. بخشی از آن را وزارت بهداشت، بخشی را وزارت گردشگری و بخش دیگر را وزارت خارجه تولی‌گری می‌کند. این وضعیت موجب شده تا نتوانیم از مزیت‌های خود در این حوزه استفاده کنیم. به عنوان مثال شاهد هستیم که گردشگران تاجیکستانی برای درمان به کشورهایی مانند روسیه، هند، قزاقستان و آلمان سفر می‌کنند در حالی که ما به دلیل قرابت‌های فرهنگی و زبانی با این کشور مزیت‌های زیادی داریم.

علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این جلسه، با اشاره به فرصت‌های قانون برنامه توسعه هفتم برای صنعت گردشگری، گفت: در تدوین بخش گردشگری برنامه، تأکید اصلی حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و رفع موانع آن بوده است.

هدفگذاری 15 میلیون گردشگر در برنامه هفتم

او ادامه داد: در برنامه هفتم روی ورودی 15 میلیون گردشگر هدف‌گذاری کرده‌ایم و این هدف بدون توسعه حمل‌ونقل هوایی ممکن نخواهد بود. تنها 550 فروند هواپیما برای پاسخ به نیازهای فعلی کشور لازم است.

به نقل از اتاق بازرگانی ایران، شالبافیان با اشاره به تداوم معافیت‌های مالیاتی فعالیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی در برنامه هفتم، تصریح کرد: در این برنامه تأکید شده حوزه گردشگری مشمول قوانین و مقررات خاص خود است و مشمول قوانین عام صنعت نخواهد بود. وحدت فرماندهی در حوزه گردشگری به تصویب رسیده و تقویت تشکل‌های حوزه گردشگری مورد تأکید قرار گرفته است.

او گفت: یکی از رسالت‌های اصلی دولت در حوزه گردشگری مقابله با ایران هراسی است. ما برای مقابله‌های نظامی تمهیدات زیادی دیدیم اما برای جنگ رسانه‌ای در حوزه بین‌الملل چندان مجهز نیستیم.

انتهای پیام
مرتبط با : اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران
نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز