رانا پلاس بخریم یا سهند؟

سهند و رانا-کاماپرس
ژیوار

انتخاب بین مدل‌های مختلف خودروهای داخلی همیشه چالشی برای خریداران بوده است.

به گزارش کاماپرس، در بازار خودروهای ایرانی سدان‌های کوچک رونق چشمگیری ندارند اما توانستند رده‌های پایین قیمت را تصرف کنند.

این نوع سدان‌ها اصولا طراحی مبتنی بر طراحی‌های قدیمی شرکت سازنده دارند. سهند از سری انواع پراید محسوب می‌شود و به قیمت 459 میلیون و 410 هزار تومان معامله می‌شود. رانا پلاس به عنوان نسخه‌ به‌روز شده پژو 206 به قیمت 600 میلیون تومان فروخته می‌شود.

این خودروها به دلیل رنج قیمتی مشابه تصمیم‌گیری را برای خرید سخت می‌کنند، در این گزارش به مقایسه ویژگی‌ها و مشخصات فنی آن‌ها می‌پردازیم.

 معرفی سهند و رانا پلاس

رانا پلاس از سال 99 توسط شرکت ایران خودرو جایگزین رانای معمولی شده است و نسخه‌ای توسعه یافته از پژو 206 صندوق‌دار محسوب می‌شود این خودرو تنها در برخی ویژگی‌های ظاهری و داخلی نسبت به رانای معمولی تفاوت داشته است.

دریان سفر امید

رانا پلاس-کاماپرس

سهند فیس‌لیفتی از ساینا است که شرکت پارس خودرو در سال 1401 از آن رونمایی کرد. بدنه‌ی عقب و جلو متفاوت‌تر از سایناست و بهره‌وری موتور نیز بهبود یافته است.

سهند-کاماپرس

طراحی سهند و رانا پلاس

نمای بیرونی خودروی سهند متشکل از سپری زیبا همراه چراغ‌هایی منحصر به فرد است. چراغ‌های کشیده‌ای که به صورت دو تکه در نمای عقب جای گرفته باعث می‌شود نمای خودرو جذابیت بیشتری نسبت به ساینا داشته باشد.

اما این طراحی ویژه هماهنگی با اتاق جانبی خودرو ندارد و می‌شود آن را تنها ایراد ظاهری این خودرو تلقی کرد. رانا پلاس با وجود آن که قدیمی‌تر از سهند است از هماهنگی خوبی بین اتاق داخلی و نمای بیرونی برخوردار است. چیزی که باعث می‌شود سهند به انتخاب بهتری بدل شود آپشن‌های جدیدی است که در نمای جلو و عقب ارائه می‌دهد.

مشخصات فنی رانا پلاس و سهند

رانا پلاس از یک موتور 4 سیلندر با حجم1.6 برخوردار است. این موتور 105 اسب بخار و 142 نیوتن گشتاور از طریق گیربکس 5 دنده‌ی دستی را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. مصرف سوخت خودرو با باک 50 لیتری که دارد 7.3 در هر 100 کیلومتر است.

بیشتر بخوانید:

سهند با داشتن یک موتور 4 سیلندر که حجمی 1.5 لیتری دارد؛ 90 اسب بخار و 137 نیوتن متر گشتاور انرژی تولید می‌کند. نیرو از طریق گیربکس 5 دنده‌ای دستی خودرو به چرخ‌ها منتقل می‌شود. باک 41 لیتری این خودرو 7 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف می‌کند.

امکانات و آپشن‌های رانا پلاس

رانا پلاس دارای کروز کنترل است و نسخه ی عرضه شده 1402 به بعد آن کنترل کشش و پایداری را به امکانات خود افزوده است.

ساینا در کنار کنترل کشش و پایداری، یک سیستم تهویه اتوماتیک نیز دارد. سنسور نور دیگر امکان مثبت این خودرو به حساب می‌آید.

لازم به ذکر است که هیچ‌کدام از دو خودرو به نمایشگر مالتی مدیا و و دوربین عقب مجهز نیستند.

قیمت کارکرده رانا پلاس در بازار

رانا پلاس، مدل 1400:

یک خودروی رانا پلاس سفید رنگ مدل 1400 به قیمت 520 میلیون تومان فروخته می‌شود. موتور و شاسی‌های خودرو سالم هستند و بدنه رنگ مجدد نخورده است. بیمه‌ی شخص ثالث آن 7 ماه مهلت دارد.

رانا LX، مدل 1394:

یک خودرو رانا با کارکرد 205 کیلومتر به قیمت 369 میلیون تومان معامله می‌شود. شاسی‌ها سالم هستند و موتور سال 1402 تعمیر شده است. رنگ خودرو سفید است و خش‌های جزئی دارد. صفحه کلاج تعویضی می‌باشد و بیمه شخص ثالث آن 5 ماه مهلت دارد.

رانا پلاس پانورما، مدل 1401:

یک خودرو رانا پلاس پانورما با 23 کیلومتر کارکرد به قیمت 585 میلیون تومان فروخته می‌شود. موتور و شاسی‌ها سالم هستند و بدنه سفید رنگ آن آسیبی ندیده است. بیمه شخص ثالث خودرو 6 ماه مهلت دارد و یک سال از گارانتی آن باقی مانده است.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودروپارس خودرو
نهال گشت
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز