ایران خودرو بازار ارز را هم بهم ریخت

ژیوار

بازار غیررسمی ارز همچنان به روند کاهشی خود ادامه می‌دهد و این روزها از تعداد خریداران‌ کاسته شده است. خروج بازار از فضای ریسکی و همچنین تغییر مسیر بخشی از دارایی‌های نقدی مردم به سمت معاملات خودرویی از جمله دلایلی است که به کاهش نرخ ارز کمک کرده است.

به گزارش کاماپرس، از روز‌های میانی هفته گذشته تاکنون شیب نمودار قیمت شاخص‌های ارزی منفی است، این در حالی است که کمتر از 10 روز گذشته به واسطه وجود ریسک‌ تشدید درگیری‌های منطقه‌ای در میان معامله‌گران، جو بازار افزایشی بود.

روز گذشته دلار 58 هزار و 250 تومان به فروش رسید. یورو و پوند کاهشی 350 و 400 تومان را تجربه کردند؛ اما سکه طلا طرح جدید در عصر روز گذشته حدود 190هزار تومان گران‌تر از روز پیشین در رقم 41میلیون و 390 هزار تومان به فروش رسید. نیم و ربع سکه نیز با رشد قیمت‌های یکسان 50 هزار تومانی به ترتیب در ارقام 22میلیون و 500 هزار تومان و 14 میلیون و 500 هزار تومان معامله شدند.

دنیای اقتصاد گزارش داده است که مردم با اهداف گوناگون در حال تبدیل دارایی‌های ارزی خود هستند و شرکت در قرعه‌کشی خرید خودرو یکی از این دلایل است. ثبت‌نام در قرعه‌کشی خرید خودرو نیازمند بلوکه کردن رقمی معادل 230 میلیون تومان است و با توجه به تقاضای بالا جهت شرکت در این قرعه‌کشی تبدیل دارایی‌ها توسط مردم یکی از دلایل بالارفتن دست فروشندگان ارز است.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

از سوی دیگر با توجه به کاهش احتمال گسترش درگیری‌های منطقه‌ای و مقابله مستقیم ایران و رژیم صهیونیستی، انتظارات تورمی فعالان بازار نیز کاهش یافته و تقاضای کاذبی در بازار وجود ندارد.

اما این امر می‌تواند موقتی باشد؛ چرا که دارایی‌های بلوکه‌شده در قرعه‌کشی خرید خودرو پس از 15 روز قابل برداشت است. در نتیجه افرادی که در این رقابت پیروز نشده‌اند مجددا درصدد تبدیل دارایی‌های نقدی خود بر‌می‌آیند.

از سوی دیگر مقامات مسوول کشور پاسخگویی به رژیم صهیونیستی را قطعی دانسته و فقط نحوه انجام و زمان آن را غیرقابل پیش‌بینی اعلام کرده‌اند. در نتیجه درصورتی که پاسخ ایران فراتر از انتظار باشد، امکان بازگشت مجدد ریسک‌ مناقشات نظامی به معاملات وجود دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودرو
نهال گشت
آژانس هرمس 724
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز