نفوذ هوش مصنوعی در تمام ابعاد پرچمداران گوگل پیکسل

گوگل پیکسل/ کاماپرس
ژیوار

گوگل در تاریخ ۱۳ آگوست، گوشی پیکسل ۹ را در کنار پیکسل ۹ پرو، ۹ پرو ایکس ال و ۹ پرو فولد معرفی کرد؛ محصولات جدید گوگل نشان‌دهنده تغییر جهت پیکسل بود. هر سه گوشی ظاهری تازه، بهبودهای سخت افزاری و البته ارتقا بزرگتری از هوش مصنوعی دارند.

به گزارش کاماپرس، پیکسل ۹ استاندارد ۷۹۹ دلاری، ارزان‌ترین گوشی گوگل در این دسته است که ۱۰۰ دلار بیشتر از پیکسل ۸ سال گذشته بود. این دستگاه دارای پردازنده جدید Tensor G4 و حافظه بیشتر، دوربین فوق عریض با وضوح بالاتر، باتری بزرگتر و صفحه نمایش کمی بزرگتر است.

هوش مصنوعی به روش‌های جدیدی در سراسر سیستم عامل این تلفن‌های همراه پخش شده است، از خلاصه‌های آب و هوای تا یک برنامه که تصاویری جدید تولید می‌کند.

گوگل پیکسل/ کاماپرس

توجه گوگل به هوش مصنوعی روی گوشی‌ها مهم است؛ چراکه با رقابت فزاینده‌ای از سوی اپل مواجه است. اپل و OpenAI، شاید دو رقیب بزرگ گوگل، نیز با هم متحد شوند تا ادغام ChatGPT را به آیفون بیاورند، در حالی که گوگل دستیار هوش مصنوعی (Gemini) خود را پرقدرت‌تر در گوشی‌های هوشمند اندرویدی می‌پروراند.

دریان سفر امید

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که موجودی تلفن‌های هوش مصنوعی یا تلفن‌هایی با مشخصات خاص برای اجرای مدل‌های هوش مصنوعی، در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال گذشته ۳۶۴ درصد رشد خواهند داشت. در حالی که ابزارهای هوش مصنوعی که گوگل با پیکسل ۸ معرفی کرد، عمدتاً بر روی ویرایش عکس متمرکز بودند، ویژگی‌های جدید پیکسل ۹ در مورد ایجاد حس شهودی بیشتر در سیستم عامل است. این ویژگی‌ها در سری Pixel 9 در دسترس هستند زیرا همه گوشی‌های جدید با پردازنده Tensor G4 گوگل کار می‌کنند. پیکسل ۹ استاندارد همچنین دارای 12 گیگابایت رم به جای ۸ گیگابایت رم پیکسل ۸ است که باید عملکرد کلی را افزایش دهد و به پشتیبانی از ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید گوشی کمک کند.

بیشتر بخوانید:

از جمله ویژگی‌های جدید برجسته، اپلیکیشنی به نام Pixel Screenshots است که امکان پرسیدن سؤالات در مورد اسکرین شات‌های ذخیره شده در تلفن شما را فراهم می‌کند. شاید این ویژگی در ابتدا خیلی هیجان انگیز به نظر نرسد، اما به این فکر کنید که چند بار ممکن است از چیزی اسکرین شات گرفته باشید تا در آینده به آن مراجعه کنید و بعدا دلیل گرفتن این اسکرین شات را فراموش کرده باشید. برنامه Pixel Screenshots به شما این امکان را می‌دهد تا تک تک، تکه‌های اطلاعات را در صورت نیاز جستجو کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : گوگل
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز