حمایت وزیر اخراجی احمدی نژاد از وزیر پیشنهادی پزشکیان

وزیر امور خارجه-کاماپرس
ژیوار

منوچهر متکی وزیر امور خارجه دولت نهم و دهم احمدی نژاد از سید عباس عراقچی وزیر پیشنهادی مسعود پزشکیان برای کرسی وزارت امور خارجه در صحن علنی مجلس که امروز به منظور بررسی گزینه‌های پیشنهادی رئیس جمهور برگزار شد، حمایت کرد.

به گزارش کاماپرس، متکی با بیان اینکه میزان آرای وزیر خارجه در دنیا مهم است، اظهار کرد: انشالله همه وزاریی که رای می‌آورند با رای بالایی وارد دولت چهاردهم شوند اما وقتی به وزیر خارجه رای بالایی می‌دهیم در دنیا اهمیت دارد و برای آن حساب باز می‌کنند. اینکه سران کشور و رهبر معظم انقلاب برای وزیر خارجه کلاسی در ارتباطات خارجه باز می‌کنند جهت اثر گذاری است.

منوچهر متکی-کاماپرس

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: من نسبتی با آقای عراقچی ندارم. من با ایشان در وزارت خارجه آشنا شدم شما هم روحیات من را می‌دانید. فکر می‌کنم ایشان نیاز به هیچ‌گونه کارآموزی برای ادامه کار در وزارت خارجه در این سطح بالا ندارد. بعضی از دوستان گفته‌اند عملکرد در سطح وزیر خارجه متفاوت است، در جایی که البته ایشان در چهارچوب دیگری باید کار کند و معذورات خاص خودش را دارد. اما عراقچی آنجایی که به مرزهای حساس می‌رسید در چهارچوب کل نظام حرکت می‌کرد.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

متکی ادامه داد: از روزی که من آقای عراقچی را شناختم یعنی سال 68 و 69 که فارغ التحصیل دانشکده و قبل از آن در سپاه بود، هیچ تغییری در روحیات، ادبیات، اخلاق و ادب این فرد در تعامل با دیگران ندیدم. ایشان با دیپلمات‌هایی که تماس داشت احترام آنها را برمی‌انگیخت و این هنر یک دیپلمات است. ما به چنین کسی و چنین توانی، میدان عرض اندام جدی بدهیم و من به شما می‌گویم که عراقچی عزیز ما یار و دوست شفقیق رئیس جمهور و هیئت دولت ما و در خیمه ولایت پاسدار ارزش‌های نظام خواهد بود.

انتهای پیام

نهال گشت
سازگار ارقام
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز