این هفته در تهران چه خبر است؟

ژیوار

طی هفته جاری دمای هوای استان تهران به‌طور متوسط بین ۳ تا ۵ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد و این روند تدریجی خواهد بود.

به گزارش کاماپرس، مدیرکل هواشناسی استان تهران خبر داده است که طی هفته جاری دمای هوای استان تهران به‌طور متوسط بین ۳ تا ۵ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد و این روند تدریجی خواهد بود: «اوج گرمای تهران را پشت سر گذاشته‌ایم البته ممکن است دمای هوا شنبه تا دوشنبه هفته آینده (۳ تا ۵ شهریور) به حدود ۳۹ درجه سلسیوس برسد.»

مازیار غلامی در گفت‌وگو با ایسنا همچنین خبر داده است که دمای هوای استان امروز (۲۸ مرداد) یک تا ۲ درجه سلسیوس کاهش یافته است البته به معنای خنک شدن هوا نیست. برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۲۹ و ۳۰ مرداد) افزایش نسبی یک تا دو درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران در ادامه درباره وضعیت بارش استان تهران گفت: در شمال و شمال شرق استان تهران شامل فیروزکوه، دماوند، آبعلی، شمیرانات، لواسانات طی روزهای آتی رگبار، رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود. در نواحی غربی و جنوبی استان نیز گاهی وزش باد شدید، خیلی شدید و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

غلامی در پاسخ به این پرسش که آیا خیزش گرد و خاک باعث آلودگی شدید هوا می‌شود؟ تاکید کرد: غلظت گرد و خاک با منشاء داخلی معمولا هنگام وزش باد افزایش می‌یابد و با کاهش سرعت باد، کمتر می‌شود ولی گرد و خاکی که از کشورهای دیگر مانند عربستان، سوریه، ترکیه و عراق وارد کشور می‌شود، ماندگار است. در حال حاضر نیز خیزش گرد و خاک با منشاء داخلی پیش‌بینی شده و حداکثر تا پنج ساعت غلظت آن زیاد است.

انتهای پیام

نهال گشت
سازگار ارقام
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز