این میوه ها از سرماخوردگی فصل پاییز جلوگیری می کند

میوه-پاییزی-سرماخوردگی-کاماپرس
ژیوار

با شروع فصل پاییز، ابتلا به سرما خوردگی فصلی بیشتر خواهد شد. اما مصرف بسیاری از میوه‌های فصل از ابتلا به این بیماری جلوگیری می‌کند.

کاماپرس در این گزارش میوه‌های پاییزی که مصرف آن باعث پیشگیری از سرما خوردگی می‌شود را معرفی می‌کند.

مرکبات یک میوه موثر برای درمان و پیشگیری

مصرف مرکبات مثل پرتقال، نارنگی و لیمو شیرین برای جلوگیری از سرما خوردگی بسیار موثر است. حتی وقتی برای سرماخوردگی به پزشک هم مراجعه می‌کنیم، در هنگام نوشتن نسخه تاکید دارد تا بیمار مرکبات را هم در برنامه غذایی خود جای دهد. این میوه‌ها به دلیل ویتامین c و پتاسیم و ویتامین A کاملی که در خود جای داده برای درمان و حتی پیشگیری سرماخوردگی فصلی مثل یک دارو عمل می‌کند. حتی مواد مغذی داخل این مرکبات در تقویت سیستم ایمنی و تعادل فشار خون اثر بسیار زیادی خواهد داشت. پیشنهاد می‌شود در پاییز و زمستان، مرکبات جزو میان وعده‌های رومره افراد مخصوصا کودکان قرار گیرد.

خرما میوه‌ی همه‌ فصل و بسیار مغذی

یکی دیگر از میوه‌هایی که باید در فصل پاییز و زمستان بیشتر مورد استفاده قرار گیرد، خرما است. این میوه علاوه بر پاییز، در همه فصل‌ها پیدا می‌شود و تمام مواد مغذی همچون ویتامین‌های A ، B، C  و E را در خود دارد که علاوه بر این، فیبر بالای خرما فعالیت گوارشی بدن را بهتر می‌کند. بنابراین بهتر است در فصل سرد سال که احتمال سرماخوردگی بالا است، خرما با خاصیت‌های بالایی که دارد، جزو میان وعده‌های روزانه قرار گیرد.

میوه-پاییز-برای-سرماخوردگی-کاماپرس

دریان سفر امید

انار یک میوه و هزار فایده

همیشه متخصص‌های تغذیه به مصرف انار برای تصفیه خون بدن تاکید دارند. زیرا این میوه‌ی پاییزی به دلیل آنتی اکسیدانی که دارد، به تقویت کار قلب و گردش خون کمک می‌کند. همچنین انار به محافظت از بدن در برابر ابتلا به انواع باکتری، عفونت و قارچ کمک می‌کند که بنابراین برای درمان و پیشگیری از سرماخوردگی یک میوه‌ی مفید به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید:

خرمالو مناسب برای پیشگیری از سرماخوردگی

از مواد مغذی میوه‌ی خرمالو می‌توان به ویتامین C و ویتامین A  اشاره کرد که هر دو برای پیشگیری از سرماخوردگی بسیار مفید است. این میوه با طعم شیرینی که دارد به گردش خون در رگ‌ها کمک می‌کند. به طور کلی نه تنها برای سرما خوردگی، بلکه برای بیماری‌های قلبی و فشار خون هم این میوه توسط پزشکان بسیار توصیه می‌شود.

فواید به، سیب و گلابی برای سرماخوردگی

فواید سیب آنقدر بالا است که پزشکان همیشه تاکید بر مصرف یک عدد سیب در طول روز دارند. این میوه برای قلب و گردش خون بدن بسیار مفید است. در کنار آن به و گلابی هم که تقریبا همه از یک خانواده هستند مواد مغذی یکسانی در خود دارند، از جمله اینکه همه‌ی این میوه‌ها دارای ویتامین‌های A، B  و C هستند. مواد مفید این سه میوه شامل منیزیم، روی و آهن می‌شود که همه اینها ارزش غذایی بالایی دارد. همچنین در هنگام ابتلا به سرما خوردگی، مصرف آب این سه میوه می‌تواند روند درمان را کوتاه‌تر کند. به، سیب و گلابی با فیبر بالایی که دارد، گوارش را هم تقویت می‌کند.

دنیای بزرگ انگورها برای پیشگیری از سرماخوردگی

دنیای انگور، تنوع بالایی دارد. از دانه‌های درشت و آب دار تا دانه‌های هسته دار و ریزتر که هر کدام طعم و عطر مختلفی دارد. این میوه یک منبع مغذی از آهن، کلسیم، منگنز و منیزیم در خود دارد. این میوه دارای ویتامین، A، B و C است که علاوه بر پیشگیری از سرماخوردگی فصلی، از بیماری‌های قلبی و فشار خون هم جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام

نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز