کمبود نیروی متخصص بحران تازه شرکت‌ های آی‌ تی

علیرضا مسلمی ـ کاماپرس
ژیوار

دمسان رایانه، شرکتی است که در سال 1380 تاسیس شده و خدمات متنوعی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه می‌دهد. این شرکت با تمرکز بر رویکردهای امنیتی و مدیریتی، تلاش می‌کند تا فضای امن و پایدار برای کاربران اینترنت فراهم کند. از جمله خدمات ارائه شده توسط دمسان رایانه می‌توان به مدیریت متمرکز SCCM (System Center Configuration Manager)، مدیریت ریسک فایروال سوفوس و سرویس ایمیل سرور Exchange اشاره کرد. این شرکت همچنین از اسکایپ فور بیزینس (Skype for Business) به عنوان یک سیستم ارتباطی یکپارچه برای ارتباطات کاری و جلسات آنلاین استفاده می‌کند.

به گزارش کاماپرس، روز گذشته در حاشیه برگزاری همایش بزرگ تخصصی آموزشی که به مناسبت بیست و سومین سالگرد تاسیس این شرکت در هتل پارسیان آزادی برگزار شد،‌ علیرضا مسلمی ابیانه رییس هییت مدیره شرکت دمسان رایانه در حاشیه این رویداد در گفت‌و‌گو با کاماپرس توصیحاتی ارائه کرد؛ مشروح گفت‌وگو رییس هیئت مدیره دمسان رایانه با کاماپرس را در ادامه بخواتید:

در ۲۲ سال گذشته چه چالشی همواره دمسان را تحت تاثیرقرار داده است؟

اکثر چالش‌هایی‌که ما با آن مواجه هستیم از طرف مشتری است؛ مشتریان دانش برخی از کارها را ندارند و به همین خاطر حفره‌های امنیتی‌ در شبکه آنها شکل می‌گیرد که بعدها از همین نقطه آسیب می‌بیند. آگاه کردن مشتریان با آموختن به آنها منجر می‌شود که کمتر دچار چالش شوند و زمانی که مشتریان کمتر دچار چالش شوند، کار کردن برای ما نیز ساده‌تر می‌شود. 

دمسان تا به امروز در مسیر آگاهی‌ قدمی برداشته است؟

تا به امروز کلاس‌ و همایش‌های متعددی برای مشتریان برگزار کرده‌ایم؛ اخیرا به فکر راه‌اندازی یک آکادمی افتادیم تا مشتریان خود را به آنجا دعوت و کلاس‌هایی برای آموزش مستمر برای آنها برگزار کنیم تا دانش مشتریان با آموزش‌هایی که میبینند، افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

آیا تا به حال به آگاهی‌رسانی عمومی فکر کرده‌اید؟

دمسان دانش‌محور و تخصصی است و به همین خاطر تا به امروز وارد این مسیر نشده است؛ آگاهی رسانی عمومی نیاز به فرهنگ‌سازی توامان دارد و توان مالی دمسان امکان این کار را به ما نمی‌دهد.

هک‌های گسترده‌ای که در سال‌های اخیر شاهد آن بودیم چگونه افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

انتشار این اخبار ذهن کاربران را به هم می‌ریزد و زمانی که بخواهند اطلاعات خود را وارد سامانه‌ای کنند، با ترس و لرز اینکار را انجام می‌دهند و نگرانی را در دل کاربران شکل می‌دهد.

برای اینکه اینکار کمتر رخ دهد نیازمند است که از سخت افزار و نرم افزارهایی استفاده شود که امکان هک شدن آنها پایین باشد.

نیروی انسانی نیز در اینجا نقش تاثیرگذاری دارد که بتواند با دانش کافی کار را به درستی انجام دهد و نرم افزار و سخت افزار نمی‌توانند به تنهایی جوابگو باشند. اگر پیاده سازی به درستی انجام گیرد جلوی خیلی از هک‌ها گرفته می‌شود و امنیت شبکه کشور تامین می‌شود.

ما در حال حاضر با کمبود نیروی متخصص مواجه هستیم. چراکه بسیاری از نیروهای متخصص ما مهاجرت می‌کنند. ما خودمان شاهد مهاجرت دو تا سه نفر از نیروهای متخصص خود به صورت سالانه هستیم.

انتهای پیام

مرتبط با : دمسان رایانه
نهال گشت
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز