معرفی 5 جزیره تماشایی در تور استانبول

جزیره استانبول - کاماپرس
ژیوار

استانبول شهری است که تمام جاذبه‌های گردشگری آن در یک تور چند روزه قابل دیدن نیست؛ به همین دلیل گردشگران مجبور به برنامه­‌ریزی دقیق و انتخاب جاذبه‌های گردشگری مختلف بر اساس سلایق خود هستند. در این میان بسیاری از گردشگران از زیبایی‌های جزایر اطراف استانبول آگاهی ندارند و این جزایر را در لیست گردشگری خود قرار نمی‌دهند.

کاماپرس در این گزارش پنج جزیزه زیبای این شهر برای بازدید در تور استانبول را معرفی کرده است.

جزیره های استانبول - کاماپرس

جزیره بؤیوک آدا

بؤیوک آدا به معنی جزیره بزرگ است و دلیل نامگذاری آن نیز به خاطر وسعت بیشتر این جزیره نسبت به سایر جزایر استانبول است. این جزیره پربازدیدترین جزیره در استانبول است که بازدید از آن معمولا در تور استانبول گنجانده می­‌شود.

در این جزیره آثاری از اتومبیل و موتورسیکلت وجود ندارد و مردم و گردشگران توسط کالسکه‌ها و دوچرخه‌ها جابه­‌جا می‌شوند. زیبایی‌های این جزیره قابل وصف نیست و در کنار زیبایی‌های طبیعی، پنج کلیسای تاریخی نیز در بؤیوک آدا قابل بازدید است.

دریان سفر امید

این جزیره دارای معماری خاص و خیابان‌های سنگ فرش شده تمیز بوده و کافه‌های بسیار خوبی نیز برای استراحت گردشگران در نقاط مختلف آن تدارک دیده شده است.

جزیره های استانبول - کاماپرس

جزیره کاشیک آدا

کاشیک آدا به معنی جزیره قاشق است و دلیل نامگذاری این جزیره نیز به خاطر شکل آن است که از دور شبیه یک قاشق به نظر می‌رسد. این جزیره یکی از جزایر خصوصی اطراف استانبول است و ملک شخصی یک خانواده یونانی محسوب می‌شود.

سفر انفرادی در تور استانبول به این جزیره زیبا امکان­پذیر نیست و گردشگران باید با پرداخت هزینه در تورهای یک روزه بازدید از کاشیک آدا ثبت نام کنند. این جزیره بسیار زیبا یک جزیره جنگلی با درختان انبوه محسوب می‌شود و ساحل آن نیز به دلیل مناظر اطراف، بسیار زیبا است.

جزیره های استانبول - کاماپرس

جزیره بورگاز آدا

بورگاز آدا یکی از جزایر بزرگ و تاریخی اطراف استانبول است و نام خود را از قلعه‌ای که توسط یکی از نوادگان اسکندر ساخته شده، گرفته است. این جزیره زیبا دارای مکان‌هایی برای گردش مسافران و موزه‌ای برای بازدید است. این موزه به نام «سعید فاییک آباسی یانیک» یکی از نویسندگان مطرح ترکیه نامگذاری شده است.

از دیگر ویژگی‌های این جزیره، وجود کافه‌ها و رستوران‌های بسیار خوبی است که غذاها و نوشیدنی‌های با کیفیت را به گردشگران تور استانبول ارائه می‌کنند. برای نمونه از رستوران بسیار معروف «فور لتر ورد» می‌توان نام برد که حداقل یک بار باید غذاهای آن را امتحان کرد.

جزیره های استانبول - کاماپرس

جزیره گؤکجه آدا

گؤکجه آدا بر عکس دیگر جزایر معرفی شده مختص طبیعت گردان و علاقه­‌مندان به حیات وحش است که در تور استانبول نیز خواستار بازدید از طبیعت بکر و حیوانات آن منطقه هستند. این جزیره در فصول گرم سال بسیار سرسبز بوده و نام خود را از این سرسبزی بی حد و حصر گرفته است.

گؤکجه آدا دارای حیات وحش خاصی است و یکی از نمونه‌های آن که هر ساله گردشگران زیادی را به این جزیره می‌کشاند، فلامینگوهای صورتی هستند. این جزیره محیط زندگی فلامینگوها است و این پرندگان خاص و زیبا را از نزدیک می‌توان در گؤکجه آدا تماشا کرد.

علاوه بر این، جزیره گؤکجه آدا در شمال استانبول دارای مسیرهایی برای طبیعت گردی، کوه پیمایی و لذت بردن از آب و هوای فوق العاده این منطقه است.

جزیره های استانبول - کاماپرس

جزیره هیبلی آدا

دومین جزیره بزرگ نزدیک استانبول که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران تور استانبول را میزبانی می‌کند، هیبلی آدا نام دارد. جمعیت بومی‌ها و ساکنان این منطقه حدود 3000 نفر است. به دلیل تعداد بالای گردشگران، کنسرت‌های مختلفی در طول سال در نقاط مختلف این جزیره برگزار می­‌شود.

خانه «عصت اینونو» دومین رئیس جمهور ترکیه نیز در این جزیره قرار دارد که هم اکنون به یک موزه تبدیل شده است. علاوه بر این موزه، چندین جاذبه گردشگری تاریخی و معماری نیز قابل بازدید است که از جمله آنها می‌توان به کلیسای بیزانسی و آرامگاه دومین سفیر بریتانیا در ترکیه اشاره کرد که در این جزیره به خاک سپرده شده است.

رفت و آمد خودرو و موتورسیکلت در این جزیره ممنوع است و باید با استفاده از کالسکه‌، دوچرخه یا پای پیاده به جزیره‌­گردی پرداخت.

جزیره های استانبول - کاماپرس

خرید تور استانبول از «لحظه آخر»

وبسایت لحظه آخر فعالیت خود در حوزه گردشگری را از سال 1391 آغاز کرده و امروزه به مرجعی برای اطلاعات گردشگری، خرید تور و رزرو هتل تبدیل شده است. در این سایت امکان خرید تور به صورت اقساطی نیز مهیا شده است.

انتهای پیام

مرتبط با : لحظه آخر
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز