آغاز فروش گریتینگ در شرکت تهران آهن مهر راگا

بازار آهن-کاماپرس
ژیوار

بازار آهن و فولاد رابطه مستقیمی با نرخ ارز و دلار دارد و نوسانات شدید ارز، قیمت آهن آلات را تحت تأثیر قرار می‌دهد. البته افزایش عرضه، بهبود تولید و کاهش تقاضای صادراتی در کاهش قیمت آهن آلات مؤثر است. این راهم باید گفت، بازار آهن و فولاد به عواملی مانند قیمت جهانی فولاد و وضعیت اقتصادی کشور نیز بستگی دارد و تابع آن رشد می‌کند. در سال‌های اخیر با بالارفتن قیمت زمین و مسکن، ساخت‌وسازها دچار رکود شد. از طرفی برخی از عرضه‌کنندگان بازار آهن و فولاد از این فرصت سوءاستفاده کرده و با بالابردن قیمت محصولات شرکت خود و حتی ارائه اجناس نامرغوب، به بی‌اعتمادی این بازار دامن زدند. اما دراین‌بین شرکت‌هایی با داشتن تخصص، تجربه و کادری متعهد در بازار آهن آلات مشغول به فعالیت هستند و با ارائه محصولات مرغوب اعتماد خریداران را جلب کرده‌اند. یکی از این شرکت‌ها‌، تهران آهن مهر راگا است. محصولات این مجموعه باکیفیت است و قیمت مناسب و ضمانت‌نامه معتبر و خدمات پس از فروش را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. همچنین همواره اطلاع‌رسانی شفاف درزمینهٔ فروش را مدنظر قرار داده و بیش از 15 سال است که در این حوزه فعالیت می‌کند.

کاماپرس برای اطلاع از بازار آهن و فولاد و ابهاماتی که در این زمینه وجود دارد، با گلناز جعفری، مدیر بازرگانی شرکت تهران آهن مهر راگا گفت‌وگو کرده است که در ادامه می‌خوانید:

با توجه به اینکه شرکت تهران آهن مهر راگا سال‌هاست در حوزه آهن و فولاد تاسیس شده و بین صنعتگران و اهالی ساخت‌وساز شناخته‌شده است، از جعفری می‌خواهیم ایده تشکیل مجموعه مهر راگا را توضیح و هدف اصلی ورود به این بازار را شرح دهد؛ او به کاماپرس می‌گوید: بعدازاینکه این صنف هم مانند دیگر صنوف مدرنیزه شد، مدیریت مجموعه تصمیم به ایجاد شرکت آهن آلات گرفت و به‌صورت رسمی بخش‌های مختلف این شرکت از حسابدار تا طراح و گرافیک را تاسیس کرد. درواقع این مجموعه از سال‌ها پیش در قلب بازار آهن‌فروشان پامنار تا زمان تأسیس شرکت، در کنار متقاضیان بوده است.

علاقه‌ای ریاست مجموعه به بازار آهن آلات منجر به تشکیل این شرکت شد و در کنار آن، کسب درآمد و اشتغال‌زایی نیز در دستور کار قرار گرفت. بازار آهن آلات در برهه‌ای پررونق بود و مهندس هراتی ـریاست مجموعه- با ایده کسب درآمد و فروش آهن آلات هر سال مجموعه را گسترده‌تر کرده است. در روزهای نخست با 2 و یا سه کارمند اهداف این مجموعه پیش می‌رفت اما امروز با کادری مجرب در حال فعالیت هستیم. در ابتدای تأسیس شرکت تهران آهن مهر راگا، اهدافی مشخص شد که تا امروز نیمی از آن عملی شده و در حال برنامه‌ریزی برای ادامه مسیر هستیم تا به نقطه ایده‌آل برسیم.

جدیدترین محصولات مهر راگا

از جعفری می‌پرسیم شرکت تهران آهن مهر راگا در ابتدا چه محصولاتی را به فروش می‌رساند و در حال حاضر جدیدترین محصولات این شرکت چیست که پاسخ می‌دهد؟ در برهه‌ای تاجران بازار آهن، به‌صورت تخصصی کار نمی‌کردند. برای مثال تاجری فقط ورق می‌فروخت، تاجری روی بحث میلگرد فعالیت می‌کرد و برخی در حوزه پروفیل تخصص داشتند. مدیرعامل مجموعه مهر راگا هم از ابتدا به‌صورت تخصصی در حوزه فروش لوله و پروفیل متمرکز بود. تا اینکه مجموعه رونق گرفت و هم‌زمان رقبا زیاد شدند؛ به طبع باید دامنه فعالیت‌ها را گسترش می‌دادیم که درنهایت به فروش میلگرد و ورق هم پرداختیم و حتی به بحث فروش گریتینگ هم ورود کردیم.

دریان سفر امید

بازار فولاد-کاماپرس

مدیر بازرگانی مهر راگا، در خصوص اینکه این مجموعه برای اطلاع‌رسانی دقیق به مشتریان چه اقداماتی را انجام داده است؟ توضیح می‌دهد: یک سری از مشتری‌ها از قدیم با مجموعه ما در ارتباط هستند. زمانی که فعالیتمان را به‌روز کردیم مجموعه در قالب سایت راه‌اندازی شد و قیمت‌ها را روزانه در سایت و کانال تلگرم قرار می‌دهیم. صفحه اینستاگرام ما نیز فعال است و در فضای مجازی به صورت گسترده تبلیغات انجام می‌دهیم تا مشتری‌ها ارتباط موثرتری با ما داشته باشند. البته برخی از مشتری‌ها بعد از دریافت خدمات، مجموعه ما را به دیگران معرفی می‌کنند.

همکاری با بهترین شرکت‌های آهن و فولاد در کشور

جعفری در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که مهر راگا با شرکت‌هایی نظیر کارخانه فولاد مبارکه، ذوب آهن، فولاد کاویان و فولاد اکسین همکاری دارد و این را هم می‌گوید که علاوه بر این کارخانجات، فولاد نیشابور، کارخانه ابهر و کارخانه آرین بهترین شرکت‌های ایرانی در زمینه محصولات ساختمانی هستند.

اینکه در حال حاضر می‌توان به تمامی محصولات موجود در بازار اطمینان کرد یا نه یکی دیگر از محورهای صحبت‌های ما با جعفری بود که دراین باره تاکید می‌کند: تشخیص آهن آلات مرغوب برای مشتری سخت است؛ از این‌رو همواره تاکید می‌کنیم مشتری‌ها از شرکت‌های معتبر خریداری کنند. متاسفانه 25 تا 30 درصد بازار در قبضه محصولات فیک است و به تمام محصولات شرکت‌های آهن آلات نمی‌توان اعتماد کرد.

بیشتر بخوانید:

عوامل موثر در قیمت تیرآهن

مدیر بازرگانی مهر راگا به عوامل موثر قیمت تیر آهن در کشور اشاره می‌کند و می‌گوید: قیمت آهن مانند طلا و سکه است و با نوسانات ارز قیمتش تغییر پیدا می‌کند. درست مثل هر اتفاق سیاسی در کشور که بازار ارز را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، قیمت آهن هم به موازات آن پیش می‌رود. زمانی که قیمت دلار متشنج می‌شود و چند بار در روز شاهد تغییر قیمت‌ها هستیم، وضعیت نرخ آهن هم به همین صورت پیش می‌رود. به طبع با افزایش قیمت، قدرت خرید مردم و تقاضا نیز کم می‌شود.

اینکه افزایش قیمت تیر آهن چه تاثیری بر قیمت مسکن می‌گذارد؟ یکی دیگر از سوالات بود که او در پاسخ تصریح می‌کند: پایه هر ساختمان و سازه‌ای آهن آلات است و زمانی که قیمت آن بالا می‌رود، بر ساخت‌وساز هم تاثیر منفی می‌گذارد و توان مالی سازنده‌ها کم می‌شود.

این مدیر بازرگانی در انتهای این گفت‌وگو با اشاره به اشتباهات رایج در هنگام خرید تیر آهن می‌گوید: بازار آهن را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و تحلیلی درباره آینده این بازار ارائه کرد. مشتری‌ها اگر اطلاعی در خصوص این بازار ندارند حتما باید با یک کارشناس برای خرید مراجعه کنند تا از نوع مرغوبیت کالا مطمئن شوند.

انتهای پیام

مرتبط با : تهران آهن
نهال گشت
سازگار ارقام
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز