پرتکرارترین سوالات گردشگران درباره سفر به ارمنستان

سفر به ارمنستان-کاماپرس
ژیوار

آمار ورودی گردشگران به ارمنستان هرساله افزایش پیدا می‌کند به طوری‌که تعداد بازدیدکنندگان ارمنستان در دسامبر 2023، بیش از دو میلیون و 300 هزار نفر گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد زیادی داشته است. برای اکثر مسافران ایرانی که اهل گشت و گذار و کسب تجربه‌های تازه هستند، شاید ارمنستان انتخاب اول نباشد، اما می‌تواند در فهرست سفرهای تابستانی قرار گیرد و به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد اغلب ایرانی‌ها سفر به این کشور را انتخاب میکنند.

ممکن است پیش از سفر به ارمنستان پرسش‌هایی برای گردشگران مطرح شود؛ کاماپرس در گفت‌وگو با سمیه پیرهادی، کارشناس فروش آژانس مسافرتی الماس نشان به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد.

تابستان فصل مناسبی برای سفر به ارمنستان است؟

اگر می‌خواهید از آب و هوای خوب لذت ببرید، پاییز بهترین فصل برای سفر به ارمنستان است، اما اگر قصد دارید زمانی را در کوه‌‌ها و طبیعت بکر این کشور بگذرانید، سفر تابستان انتخاب بهتری است. طبق تجربه مسافران بهترین زمان برای سفر به ارمنستان در پاییز است که هوا نه خیلی گرم و نه خیلی سرد است، معمولا از باران هم خبری نیست و روزها طولانی پیش رو دارید. اگر تحمل گرما ربرای شما سخت است، قید سفر تابستانه به ارمنستان را بزنید. البته زمستان‌های ارمنستان هم سرد گزارش شده، اما بهار دیدنی دارد و در طول بهار، گل‌ها در همه جا شکوفا می‌شوند، اما همیشه باران می‌بارد، بنابراین داشتن یک سفر عالی به شانس مسافر بستگی دارد.

این کارشناس فروش الماس نشان نیز در این زمینه می‌گوید که بهار و تابستان فصل خوبی برای سفر به ارمنستان است.

در سفر به ارمنستان چه ارزی به همراه داشته باشیم؟

برای رفتن به ارمنستان، توصیه می‌شود دلار آمریکا یا یورو همراه داشته باشید. در مورد مبادله پول در ارمنستان مشکلی نخواهد داشت چراکه تبدیل پول در صرافی‌ها، بانک‌ها و همچنین اکثر هتل‌های بزرگ ارائه می‌شود. در خارج از شهرهای بزرگ، تعداد صرافی‌ها بسیار کم است و می‌توان در ساعات کاری مشخص شده در بانک‌ها ارز مبادله کرد ( از ساعت 09:00 تا 16:00 دوشنبه تا جمعه و شنبه از ساعت 10:00 تا 14:00). پیرهادی در این راستا تاکید می‌کند که دلار بهترین ارزی است که مسافران می‌تواند در هر سفری به همراه داشته باشد.

دریان سفر امید

سفر به ارمنستان-کاماپرس

مهمترین شاخص‌ها برای انتخاب هتل در ارمنستان کدام است؟

پیش‌بینی می‌شود که ارمنستان تا پایان سال 2024 به درآمد 110.70 میلیون دلاری در بازار هتل‌ها برسد. این راهم باید بدانید بازار هتل‌های ارمنستان، با افتتاح املاک لوکس جدید و تمرکز بر ترویج گردشگری فرهنگی در حال رشد است.

در انتخاب هتل به شاخص‌هایی مانند غذا، کیفیت خدمات، دسترسی مناسب، سرگرمی و غیره توجه کنید. اگر می‌خواهید تعطیلات را با فرزندان خود بگذرانید، ابتدا تحقیق کنید که آیا هتل خدمات مراقبت از کودک و انواع برنامه‌های سرگرمی را ارائه می‌دهد یا خیر. فراموش نکنید “هتل خانوادگی” مکان مناسبی برای تعطیلات خانوادگی در مرکز ایروان است.

اگر یک تور کوتاه در ارمنستان را انتخاب کرده‌اید، باید رویکرد دیگری را در انتخاب اقامتگاه هتل لحاظ کنید. در این صورت توجه خاص به امکانات و سطح خدمات لازم نیست، زیرا به احتمال زیاد فقط شب‌ها به اتاق خود خواهید رسید. در این شرایط مهمترین شاخص، موقعیت مکانی هتل شماست. برای مثال می‌توانید هتل آویاترانس را انتخاب کنید که در خیابان ابوویان 4 در مرکز شهر ایروان قرار دارد. جالب است بدانید در ارمنستان، تنها سیستم طبقه‌بندی هتل‌ها شامل رتبه‌بندی «ستاره» است. پیرهادی در پاسخ به این سوال پرتکرار گردشگران می‌گوید: برای انتخاب هتل در ارمنستان ابتدا باید نوع و هدف سفر مشخص شود و بسته به نوع سفر، اگر برای انجام کارهای سفارت به این کشور می‌روید بهتر است در نزدیک سفارت هتلی را رزور کنید. اگر سفرتان توریستی است هتلی در مرکز شهر را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

سفر با تور بهتر است یا به صورت شخصی؟

ارمنستان جز مقاصدی است که هم سفر با تور می‌تواند روزهایی خاطره‌انگیز را رقم بزند هم با خودروی شخصی. معمولا کسانی که به دورهمی دوستانه علاقه‌مند هستند و روابط اجتماعی بالایی دارند سفر با تور را ترجیح می‌دهند و در کنار آن از مزیت‌های تورهای آژانس‌های مسافرتی مانند تورلیدر و راهنمای سفر استفاده می‌کنند. آن دسته از افراد هم که به دنبال ماجراجویی و کشف مکان‌های جدید هستند و به سفر جاده‌ای علاقه دارند به صورت شخصی به ارمنستان سفر می‌کنند. پیرهادی هم نظری مشابه دارد و می‌گوید مسافران می‌توانند به صورت مستقل و یا با تور به ارمنستان سفر کنند؛ البته تاریخ سفر را هم در نظر داشته باشند چراکه بسیار مهم است.

برای سفر تفریحی خانوادگی چند روز اقامت در ارمنستان کافی است؟

ارمنستان یکی از قدیمی‌ترین کشورهای جهان است و تاریخ و فرهنگ کهن این کشور برای بازدیدکنندگان جذابیت دارد. ارمنستان زمانی جزئی از راه ابریشم بوده و تاریخی شگفت‌انگیز را پشت سر نهاده است. شما می‌توانید کهن‌ترین کلیساها را در ارمنستان ببینید. نمادها و سمبل‌های به کار رفته شده در خیابان‌های ارمنستان به اندازه‌ای باشکوه است که لحظاتی شما را غرق در خود می‌کند. برای تماشای تمامی مراکز دیدنی و گردشگری ارمنستان حداقل باید 5 روز در این کشور اقامت داشته باشید. پیرهادی در پاسخ به این دغدغه مسافران تاکید می‌کند که با 4 شب و 5 روز اقامت در ارمنستان سفر مفرحی برای مسافران رقم زده می‌شود.

سفر به ارمنستان-کاماپرس

آیا سفر به ارمنستان نیاز به دریافت ویزا دارد؟

طبق توافق صورت گرفته بین ایران و ارمنستان، شهروندان این دو کشور بدون دریافت ویزا می‌توانند سفر کنند. مسافران این دو کشور، تنها با ارائه گذرنامه می‌توانند به مدت سه ماه در کشور مقصد اقامت داشته باشند که این زمان حتی تا ۱۸۰ روز هم تمدید می‌شود. این توافق‌نامه با هدف توسعه صنعت گردشگری و پیشرفت روابط بین ایران و ارمنستان منعقد شده پس بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای برای اخذ ویزا به راحتی به ارمنستان سفر کنید. کارشناس فروش الماس نشان تاکید می‌کند سفر به ارمنستان نیاز به اخذ ویزا ندارد.

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان

میدان جمهوری ایروان که اصلی‌ترین میدان شهر است و به عنوان مکان اصلی برای تجمع مردم در رویدادها و مناسبت‌های مختلف ملی شناخته می‌شود جز پرجاذبه‌ترین نقاط گردشگری ارمنستان به حساب می‌آید. آبنمای موزیکال این میدان بین ساکنان و مسافران از جذابیت بالایی برخوردار است. کلیسای جامع زوارتنوتس که قدمت آن به قرن هفتم میلادی برمی‌گردد از دیگر جاذبه‌های ارمنستان محسوب می‌شود. کاسکار ایروان که به دلیل دارا بودن گذرگاه پلکانی به هزار پله ایروان شهرت دارد و در خیابانی به نام تامانیان در این شهر  قرار گرفته ‌است نیز در این فهرست جای می‌گیرد. یکی از چشم‌نوازترین جاذبه‌های طبیعی ارمنستان دریاچه سوان است که از وسیع‌ترین دریاچه‌های جهان با آب شیرین به‌شمار می‌رود. اینها بخشی از جاذبه‌های گردشگری ارمنستان هستند که قبل از سفر لازم است از آنها اطلاع داشته باشید.

انتهای پیام

مرتبط با : الماس نشان
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز