10 مزیت سرور مجازی

سرور مجازی - کاماپرس
ژیوار

سرور مجازی از اوایل دهه ۲۰۰۰ تا امروز مسیری طولانی را طی کرده است. این سرور نه‌تنها برای مراکز داده بزرگ سازمانی خوب است، بلکه فروشگاه‌های کوچک‌تر مجازی هم پی به مزایای فراوان آن برده‌اند. در ابتدای این مسیر، سرور مجازی برای فعال‌کردن سیستم‌عامل‌های ویندوز و لینوکس در کنار هم روی یک سرور اجرا شد. داشتن دو نوع سیستم‌عامل سرور روی یک قطعه سخت‌افزاری در ابتدا چیز جدیدی بود، اما طولی نکشید که مزایای آن آشکار شد. اگر درگیر ساخت یک مرکز داده جدید یا ارتقای مرکز داده قدیمی خود هستید، به این فکر کنید که سرور مجازی چگونه می‌تواند وب‌سایت و برنامه‌های شما را بهبود بخشد. مزایای مجازی‌سازی سرور قابل‌توجه هستند. در ادامه، ۱۰ مزیت مهم از مزایایی که می‌توانید از مجازی‌سازی سرور انتظار داشته باشید را می‌خوانید.

۱. صرفه‌جویی در هزینه‌ها

سرور مجازی - کاماپرس

شاید اساسی‌ترین مزیت مجازی‌سازی سرور صرفه‌جویی در هزینه‌های حاصل از عدم خرید سرورهای فیزیکی بیشتر باشد. در بیشتر مراکز داده، سرورهایی وجود دارند که با حداکثر ظرفیت خود مستهلک می‌شوند درحالی‌که سرورهای دیگر به‌ندرت یا برای برنامه‌های کاربردی استفاده می‌شوند.

با استفاده از سرور مجازی، سیستم‌عامل‌ها و برنامه‌های کم تقاضا می‌توانند روی یک دستگاه اجرا شوند. بنابراین، در هزینه‌های سخت‌افزاری سرور صرفه‌جویی می‌شود. فایده اصلی این اتفاق این خواهد بود که سرورهای کمتری موردنیاز هستند؛ زیرا آنها به طرز مؤثرتری به کار می‌روند. صرفه‌جویی در هزینه‌ها عمدتاً از طریق کاهش خرید سخت‌افزار محقق می‌شود. سیستم‌عامل‌ها و مجوز نرم‌افزار سرور مجازی همچنان موارد موردنیاز هستند.

۲. تأمین منابع کارآمدتر

هنگام استفاده از سرورهای فیزیکی، تطبیق منابع سخت‌افزاری با نیازهای برنامه‌ها اغلب دشوار است. مجازی‌سازی سرور یک راه آسان برای ارائه منابع خاص به سرورهای جداگانه و برنامه‌های کاربردی آنها، از جمله چرخه‌های CPU، واحدهای ممیز شناور (FPU)، حافظه و سایر دستگاه‌های نصب‌شده در سیستم رایانه‌ای شما ایجاد می‌کند.

دریان سفر امید

۳. افزایش بهره‌وری

ارائه سریع‌تر سرور مجازی باعث افزایش بهره‌وری کلی کسب‌وکار مجازی هم خواهد شد. سرورهای جدید را می‌توان بدون نیاز به زمان زیاد به‌سرعت به کار گرفت و مستقر کرد. وقتی دیگر به سروری فیزیکی نیاز نباشد، به‌راحتی می‌توان آن را از کار انداخت و از دور خارج کرد.

۴. ادغام سیستم فناوری اطلاعات

گسترش سرور یک اتفاق رایج در مراکز داده است؛ زیرا سرورهای جدید برای استفاده از برنامه‌های جدید اضافه می‌شوند، درحالی‌که تجهیزات سرور قدیمی‌تر یا به انجام برخی کارها ادامه می‌دهند یا بدون استفاده می‌مانند. با ادغام سرورها، قطعات سخت‌افزاری کمتری موردنیاز است. در نتیجه، سیستم فناوری اطلاعات کسب‌وکار دیجیتال می‌تواند منابع فیزیکی را یکپارچه کند. این اتفاق می‌تواند سبب صرفه‌جویی قابل‌توجهی در قراردادهای تعمیر و نگهداری، برق و خنک‌کننده شود و این‌گونه تأثیر لازم را داشته باشد.

سرور مجازی - کاماپرس

۵. مدیریت بهتر

پلتفرم‌های سرور مجازی، مدیریت کسب‌وکار مجازی را یک گام به سیستم مدیریتی شفاف که این روزها به آن توجهی نمی‌شود، نزدیک‌تر می‌کند. سیستم‌های سرور مجازی دارای برنامه‌های مدیریت متمرکز هستند که در آن می‌توان وضعیت تمام سرورهای مجازی را نظارت و در صورت نیاز تنظیم کرد. حذف چندین ابزار مدیریتی می‌تواند باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها شود.

۶. برنامه‌نویسی آسان‌تر و ایمن‌تر

توانایی ایجاد و استقرار و سپس ازبین‌بردن سرورهای مجازی به‌ویژه در محیط‌های توسعه اپلیکیشن که سرورهای از نوع تولیدی ممکن است فقط برای آزمایش برای دوره‌های کوتاه موردنیاز باشند، مؤثر است. همچنین، سرورهای برنامه‌نویس به‌راحتی می‌توانند به‌گونه‌ای پیکربندی شوند که محیط‌های تولیدی را منعکس کنند، بدون اینکه تأثیری بر عملیات سرور فعال داشته باشند.

۷. انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری

یک زیرساخت مجازی  انعطاف‌پذیری بسیار بیشتر و مقیاس‌بندی آسان‌تری از یک محیط سنتی دارد. سرورهای مجازی را می‌توان از یک قطعه سخت‌افزاری به قطعه دیگر منتقل کرد و ارتقای سخت‌افزاری و تنظیم عملکردی را به فرایندی تقریباً بدون دردسر تبدیل کرد. به طور مشابه، از این قابلیت‌ها می‌توان برای انتقال به یک سرویس ابری یا حفظ زیرساخت ترکیبی که در محل و منابع ابری به کار می‌رود، استفاده کرد.

۸. میزبانی چندین سیستم‌عامل

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای فناوری سرور مجازی، اجرای سیستم‌عامل‌های مختلف روی یک سخت‌افزاری سرور بود. این کاربرد هنوز هم یک مزیت کلیدی است؛ زیرا سیستم‌عامل‌های لینوکس و ویندوز می‌توانند در یک سرور فیزیکی یکسان وجود داشته باشند و سرورهای مجازی را قادر سازند تا برنامه‌هایی را میزبانی کنند که برای هر سیستم‌عامل مناسب هستند.

۹. بهبود مدیریت ظرفیت ذخیره‌سازی

سرور مجازی - کاماپرس

یکی از مزایای جانبی سرور مجازی، کنترل بهتر و مدیریت ظرفیت منابع ذخیره‌سازی است که سرورهای مجازی از آن استفاده می‌کنند. تهیه فضای ذخیره‌سازی برای برنامه‌های کاربردی در حال اجرا روی سرورهای مجازی در مقایسه با روش‌های ذخیره‌سازی سرورهای سنتی یک فرایند نسبتاً سریع و آسان است. ازآنجایی‌که ویژگی‌های مربوط به تخصیص فضای ذخیره‌سازی را می‌توان تنظیم کرد، مدیران کسب‌وکار دیجیتال می‌توانند اطمینان حاصل کنند که فضای ذخیره‌سازی مشترک آنها به بهترین نحو استفاده می‌شود.

۱۰. تداوم کسب‌وکار و ساده‌تر شدن ریکاوری داده‌ها

یکی از مهم‌ترین مزایای مجازی‌سازی سرور این است که تداوم کسب‌وکار و بازیابی داده‌ها پس از حوادث غیرمنتظره را بسیار ساده‌تر و ارزان‌تر می‌کند. هنگامی که یک مرکز داده بر اثر حادثه‌ای غیرفعال می‌شود، سرورهای مجازی را می‌توان به‌سرعت در یک سایت مجازی باز کرد تا فرایندهای تجاری ادامه یابد. مجازی‌سازی سرور عامل اصلی ارائه خدمات مبتنی بر ابر است که بازیابی داده پس از حوادث غیرمنتظره را برای مشاغل مجازی در هر اندازه مقرون‌به‌صرفه می‌کند.

خرید سرور مجازی آسیاتک

بهترین کاری که می‌توانید برای مدیریت بهتر کسب‌وکار دیجیتال خود انجام دهید، استفاده از سرور مجازی است. سرورهای مجازی آسیاتک مبتنی بر فناوری ابر هستند و می‌توانند به رشد کسب‌وکار بزرگ یا کوچک شما کمک کنند. این سرورها پشتیبانی شبانه‌روزی دارند تا در صورت وجود هر گونه مشکلی در سریع‌ترین زمان ممکن آن را حل کنید.

آسیاتک ارائه‌دهنده خدمات ابری باتجربه‌های موفق ارائه خدمات به کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی شما است. این شرکت با ارائه راهکارهای نوین و کاربردی به شما کمک می‌کند تا منابع کسب‌وکار خود را در فضای ابری به بهترین شکل ممکن اداره کنید. برای دریافت خدمات این شرکت با کارشناسان آسیاتک از طریق ایمیل sales@asiatech.cloud یا شماره تماس ۹۰۰۰۵۵۵۵ در ارتباط باشید.

انتهای پیام

مرتبط با : ابر آسیاتک
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز