اشتباهات رایج در بازار خرسی چیست؟

بازار خرسی - کاماپرس
ژیوار

اصطلاح بازار خرسی را در توصیف وضعیت بازار سرمایه به کار می‌برند. اگر قیمت سهام روندی نزولی داشته و رکود در اوضاع اقتصادی حاکم شده باشد، عبارت بازار خرسی را به کار می‌برند. نام این بازار از حالت حمله خرس‌ها گرفته شده که در حالت جنگ، پنجه‌های خود را به سمت پایین می‌گیرند. بنابراین، در این بازار کنترل به دست خرس‌ها یا فروشندگان افتاده که باعث می‌شوند تقاضا برای خرید کاهش یابد و قیمت‌ها به دنبال آن کاهشی شوند. سرمایه‌گذاران در این دوره احساس خوشایندی نسبت به بازار نداشته و انتظار بازار کاهشی و نزول قیمت‌ها را دارند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی اشتباهات رایج همچنین استراتژی‌ها و روش‌های معاملاتی بازار خرسی می‌پردازد.

اشتباهات رایج در بازار خرسی

با نزولی شدن بازار و کاهش پی‌درپی قیمت‌ها، بسیاری از سرمایه‌گذاران احساس ترس کرده و طی تصمیمی هیجانی، دارایی خود را می‌فروشند. در واقع، ترس از دست دادن دارایی باعث می‌شود تا معامله‌گران معاملات خود را در ضرر بسته و حتی آن‌ها را پایین‌تر از ارزش ذاتی‌شان بفروشند. علاوه بر این، سرمایه‌گذاران در تلاش برای کسب سود بیشتر، اقدام به فروش تمام دارایی‌های خود می‌کنند که این امر می‌تواند منجر به از دست دادن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آینده شود.

تمامی این اشتباهات در حالی رخ می‌دهد که بازار خرسی نقطه مناسبی برای خروج از یک دارایی نیست مگر این که معامله به استاپ لاس یا حد ضرر تعیین شده، رسیده باشد. استاپ لاس یا همان حد ضرر در ارز دیجیتال مانند سوپاپ‌ اطمینانی بوده که از شکار سرمایه و دارایی معامله‌گران محافظت می‌کند و امکانی به شما می‌دهد تا از ضرر بیشتر خود جلوگیری کنید‌. در اصل، بیشتر معامله‌گران حرفه‌ای بازار ارز دیجیتال، بازار خرسی را یک فرست مناسب برای خرید می‌دانند چراکه اکثر دارایی‌ها قیمتی پایین‌تر از ارزش ذاتی خود داشته و با تغییر روند می‌توانند سود خوبی را کسب کنند. البته برای خرید، بهتر است ابتدا با استفاده از تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ارز دیجیتال یا سایر بازارهای مالی کف قیمتی دارایی را شناسایی کرده سپس اقدام به خرید کنید. تحلیل فاندامنتال به بررسی اساسی پروژه و توانمندی رشد آینده آن پرداخته در حالیکه تحلیل تکنیکال براساس قیمت گذشته بر حجم معاملات تمرکز دارد.

بازار خرسی - کاماپرس

دریان سفر امید

استراتژی‌ها و روش‌های معاملاتی بازار خرسی

معامله کوتاه مدت: برای معامله در بازار خرسی، باید بتوانید از قبل روند را تشخیص دهید تا پیش از کاهش قیمت‌ها، ارزهای مورد نظرتان را بفروشید. به عبارتی دیگر استراتژی‌هایی مانند اسکالپینگ، می‌توانند سودهای جزئی به شما دهد؛ به گونه‌ای که، بیشتر سرمایه‌گذاران با خرسی شدن بازار اقدام به فروش دارایی و ذخیره سود به دست آمده خود می‌کنند.

معامله در بازار فیوچرز: بازار فیوچرز در ارز دیجیتال یا فارکس، به کاربران این امکان را می‌دهد که از کاهش قیمت‌ها، سود کسب کنند. در این استراتژی، سرمایه‌گذار اقدام به فروش یک دارایی کرده که در مالکیت او نیست. به عنوان نمونه، اگر سرمایه‌گذار پیش‌بینی کند که قیمت یک دارایی در آینده کاهش می‌یابد، می‌تواند اقدام به فروش کوتاه‌ مدت آن دارایی کند. در این میان اگر پیش‌بینی سرمایه‌گذار درست باشد، او می‌تواند از کاهش قیمت دارایی خود، سود کسب کند. با این حال، این روش معاملاتی بسیار پر ریسک بوده و تنها برای افراد حرفه‌ای مناسب است چراکه ریسک از دست دادن سرمایه به طور کامل وجود خواهد داشت.

نقدینگی را بالا نگه داشتن: داشتن درصدی نقدینگی به شما این امکان را می‌دهد تا در زمان مناسب و به سرعت وارد عمل برای خرید دارایی‌های با ارزش با قیمت‌های پایین یا برای محافظت از دارایی‌های خود در برابر ضررهای بیشتر شوید. انتهای بازار خرسی فرصت مناسبی برای خرید دارایی‌ها خواهد بود.

خرید در کف بازار: عواملی مانند تیم توسعه قوی، جامعه فعال و… می‌تواند به شما پروژه‌ای را معرفی کند که به احتمال زیاد در برابر رکودهای بازار مقاومت کرده و با بهبود شرایط بازار نیز شرایط آن بهتر شود. به علاوه، با اینکه بازارهای نزولی می‌توانند فرصتی عالی برای خرید ارزهای دیجیتال با قیمت پایین‌تر باشند اما باید سرمایه‌گذاری‌های خود را برای مدت طولانی هولد کنید تا روند بازار تغییر کرده و دارایی شما سود کند. استراتژی هولد کردن، روشی بوده که در آن سهام، ارز دیجیتال یا دارایی‌های دیگر را خریداری کرده و برای مدت طولانی آن‌ها را فارغ از نوسانات کوتاه‌ مدت بازار نگه می‌دارند. این استراتژی بر این باور بوده که در گذر زمان، بازار بازدهی مثبتی دارد و ارزش دارایی‌های شما افزایش می‌یابد.

آشنایی با بازار خرسی از طریق “ارزفی”

صرافی ارزفی با تیمی باتجربه در زمینه ارزهای دیجیتال، بازار سرمایه همچنین برنامه‌نویسی و طراحی سایتی قوی از سال ۱۴۰۰ یکی از جامع‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران را راه‌اندازی کرد. تیم ارزفی در تلاش بوده تا با شفافیت در انتقال اطلاعات و حفظ حریم شخصی کاربران به عنوان امن‌ترین سامانه تبادل ارزهای دیجیتال در ایران رضایت کاربران خود را جلب کند. برای دریافت مشاوره از کارشناسان مجموعه می‌توانید با شماره تلفن 02191311003 تماس گرفته یا برای تسهیل فرآیند ارتباط به نشانی اینترنتی https://arzfi.net مراجعه کنید. همچنین می‌توانید به صورت حضوری به آدرس تهران، میدان پونک، ضلع شمالی مجتمع تجاری بوستان، پلاک ۱۱، واحد ۴ بروید.

انتهای پیام

مرتبط با : ارزفی
سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان