5 نکته که قبل از خرید اجاق‌ گاز رومیزی باید بدانید

گاز رومیزی_کاماپرس
ژیوار

این روزها در اکثر آشپزخانه‌ها از اجاق‌گازهای بزرگ و فردار خبری نیست و بسیاری ترجیح می‌دهند در آشپزخانه خود از گاز رومیزی استفاده کنند. این اجاق‌گازها به دلیل زیبایی ظاهری، کارایی فوق‌العاده و حجم کم، به‌طور قابل‌توجهی در میان مردم محبوب هستند؛ به‌خصوص‌ در خانه‌های امروزی که اغلب از نوع آپارتمان‌های کوچک بوده و دیگر جایی برای استفاده از اجاق‌گازهای بزرگ و سنگین نیست. شما با نصب گاز رومیزی روی کابینت به‌راحتی می‌توانید از فضای زیر گاز یعنی همان کابینت‌ها برای نگهداری لوازم مختلف آشپزخانه استفاده کنید.

کاماپرس در این گزارش نکات مهم قبل از خرید اجاق‌گاز رومیزی را بررسی می‌کند.

ابعاد و اندازه اجاق‌ گاز رومیزی

این مدل گازها معمولاً و به‌طور استاندارد در اندازه‌های عرضی 50 تا 90 سانتی‌متر تولید می‌شوند. اما گاهی طراحی قسمت‌های گوناگون اجاق‌گاز به شکلی است که در ابعاد و اندازه‌های آن تغییر ایجاد می‌شود؛ بنابراین در خرید یک گاز رومیزی حتماً باید به سایز آن توجه کنید. به‌خصوص اگر قصد استفاده از هود را داشته باشید باید دقت کنید که اندازه هود و اجاق‌گاز باهم متناسب باشند.

بیشتر بخوانید:

جنس بدنه گاز رومیزی

در ساخت و تولید گاز رومیزی معمولاً از بدنه‌ای استیل، شیشه و حتی ترکیب شیشه و استیل استفاده می‌کنند. این نوع اجاق‌گاز معمولاً رنگ استیل دارد اما جدیداً آن را با شیشه مشکی یا سفید هم به بازار عرضه می‌کنند. البته امکان تولید گاز رومیزی در رنگ‌های خاص و طرح‌های سفارشی لعابی، آینه‌ای، سرامیکی و حتی صفحه لمسی هم وجود دارد. درمجموع تنوع این محصول بسیار زیاد است و خریداران می‌توانند به‌راحتی مدل دلخواه خود را انتخاب کنند.

دریان سفر امید

گاز رومیزی_کاماپرس

تعداد شعله‌های گاز رومیزی

گاز رومیزی به‌طور‌معمول به‌صورت تک شعله تا 6 شعله طراحی می‌شود. برای آشپزخانه‌ای با اندازه‌ای معمولی، اجاق‌گازهای دو شعله، چهار شعله و پنج شعله بهترین گزینه‌ها هستند. بسیاری از مشتریان در هنگام خرید گاز رومیزی ترجیح می‌دهند، نوع 2 شعله تا 5 شعله آن را انتخاب کنند. این انتخاب بر اساس نیاز هر مشتری مثل میزان پخت‌وپز روزانه و تعداد اعضای خانواده انجام می‌شود. در حالت عادی یک گاز رومیزی پنج شعله به‌خوبی می‎‌تواند جوابگوی نیاز هر خانواده‌ چه کم‌جمعیت و کوچک گرفته چه پرجمعیت و بزرگ باشد.

محل قرارگیری شعله بزرگ

نکته مهم دیگر قبل از خرید گاز رومیزی توجه به محل قرارگیری شعله بزرگ یا همان شعله پلوپز است. معمولاً ترکیب چیدمان شعله‌ها در یک گاز رومیزی بسته به برند و مدل متفاوت است یعنی یک شرکت شعله بزرگ پلوپز را در وسط قرار می‌دهد و دیگری در کنار؛ بنابراین شما به‌عنوان یک خریدار با توجه به شرایط پخت‌وپز خود باید انتخاب کنید که قرار گرفتن شعله پلوپز در وسط گاز برایتان مناسب‌تر است یا کنار آن. البته برای افرادی که با ظروف و قابلمه‌های بزرگ آشپزی می‌کنند و همین‌طور روزانه پخت‌وپز زیادی انجام می‌دهند، بهتر است که شعله بزرگ در کنار اجاق قرار داشته باشد. به‌این‌ترتیب فضایی که ظروف بزرگ اشغال می‌کنند مزاحم عملکرد سایر شعله‌ها نمی‌شود. قرار گرفتن شعله پلوپز در قسمت کناری گاز رومیزی یک حسن بسیار بزرگ دارد که فاصله‌ای بین وسایل روی کابینت با محل قرار‌گیری گاز به وجود می‌آید و همین موضوع هم باعث افزایش ایمنی آشپزخانه می‌شود.

گاز رومیزی_کاماپرس

 

 توجه به ایمنی گاز رومیزی قبل از خرید

اجاق‌گازهایی که مجهز به فندک و ترموکوپل هستند ایمنی بیشتری دارند. وجود ترموکوبل هنگام خاموش شدن شعله به هر دلیلی باعث قطع شدن جریان گاز خواهد شد و از بروز خطرات احتمالی جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام

 

مرتبط با : اسنواانتخاب سنترشهر لوازم‌ خانگی
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز