5 نشانه ‌ای که نیاز به تعویض تسمه تایم پژو دارید

تسمه تایم پژو - کاماپرس
ژیوار

اگر شتاب موتور خودرو شما کم شده یا در دور آرام لرزش احساس می‌کنید؛ یعنی تسمه تایم پژو شما نیاز به تعویض دارد. البته این تمام ماجرا نیست. نشانه‌های دیگری هم مثل سخت روشن‌شدن خودرو یا خروج دود سفید و گاهی آبی هم می‌تواند نشان‌دهنده زمان تعویض تسمه تایم باشد.

کاماپرس در این گزارش چگونگی تسمه تایم پژو، اهمیت تعویض تسمه تایم پژو و خرابی تسمه تایم را بررسی می‌کند.

تسمه تایم پژو، یک عضو مهم در خودرو

بهتر است در ابتدا کمی بیشتر از تسمه تایم پژو بدانیم. تسمه تایم از قطعات اصلی خودرو به‌حساب می‌آید که وظیفه آن هماهنگی بین میل‌لنگ و میل بادامک است. در واقع این تسمه باعث می‌شود که سوپاپ‌ها در زمان مناسب باز و بسته شوند و از برخورد پیستون‌‌ها با سوپاپ‌‌ها جلوگیری شود. با این حساب حفظ سلامت تسمه تایم پژو و تعویض به‌موقع تسمه تایم بسیار بااهمیت است چراکه در صورت خرابی تسمه تایم هزینه‌های شما چندبرابر می‌شود.

نشانه‌های خرابی تسمه تایم

لرزش و صدای موتور در دور آرام از مهم‌ترین نشانه‌های خرابی تسمه تایم است. تسمه تایم خراب باعث می‌شود تا هنگام استارت خوردن، فشار مضاعفی به موتور اتومبیل وارد شود که در نهایت منجر به اختلال حرکت میل‌لنگ و بادامک شود و همین موضوع دلیل لرزش غیرعادی و صدای تیک‌تیک از داخل کاپوت است.

سایش دندان‌های تسمه از دیگر نشانه‌های خرابی تسمه تایم عنوان می‌شود؛ احتمالاً تنظیم نبودن میزان سفتی و یا قرقره‌های فرسوده موجب این مشکل می‌شود و لازم است اقدامات اصلاحی مثل تنظیم صحیح میزان سفتی و جایگزین‌کردن قرقره‌ها انجام شود.

دریان سفر امید

دندان‌های توخالی نیز به دلیل شل بودن تسمه و جویده شدن دنده‌ها توسط چرخ‌ها ایجاد می‌شود و راه‌حل آن مطمئن شدن از سفت‌بودن پیچ‌ها و تنظیم میزان سفتی تسمه است.

گاهی اوقات هم پیش می‌آید که در پشت تسمه ترک‌هایی ایجاد شود؛ اما نگران نباشید دلیلی آن سردی و گرمی محیط است که اگر رفع شود جایی برای نگرانی وجود نخواهد داشت.

و مورد آخر، سایش بین دنده‌ها است که دلیل احتمالی‌اش می‌تواند سفتی بیش از حد تسمه و تیز بودن قرقره‌ها باشد. برای رفع این مشکل جایگزین‌کردن قرقره و تنظیم میزان سفتی بهترین راه‌حل است.

تسمه تایم پژو - کاماپرس

نکات مهمی که برای تعویض تسمه تایم باید بدانیم

پیشنهاد کارشناسان این است که خرید تسمه تایم از مراکز قابل‌اعتماد و تعویض تسمه تایم در زمان درست و زیر نظر افراد مجرب و با استفاده از ابزار مخصوص باشد. یعنی بعد از 60 هزار کیلومتر یا هر 3 تا 5 سال، لازم است بررسی‌های لازم در جهت تعویض یا تعمیر تسمه تایم صورت بگیرد. اگر شما از آن گروه افراد هستید که شخصا دست به آچار می‌شوید، پیشنهاد می‌شود که در مورد تسمه تایم پژو این کار را نکنید چرا که اگر خودتان بخواهید این کار را انجام دهید، در نهایت مجبور می‌شوید برای تعویض تسمه تایم به یکی از مراکز شناخته شده بروید.

جدی‌گرفتن این موضوع می‌تواند در سلامت خودرو مؤثر باشد و از آسیب‌های جدی و پرهزینه به خودرو شما جلوگیری کند.

تفاوت تسمه تایم پژو 405 با سایر تسمه تایم ها

از سؤالات رایجی که در مورد تعویض تسمه تایم پیش می‌آید، این است که تسمه تایم پژو 405 با سایر مدل‌های پژو متفاوت است؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم بله. تسمه تایم پژو 405  به دلیل نوع طراحی آن معمولاً کوتاه‌تر و باریک‌تر از مدل‌های دیگر پژو است. دندانه بندی پژو 405 کمی متفاوت‌تر است و گاهی جنس تسمه تایم پژو 405 فرق می‌کند. اما نکته مهم این است که برای خودرو خود تسمه تایم مناسب مدل اش انتخاب شود.

تسمه تایم پژو - کاماپرس

تأثیر بنزین بر سلامت تسمه تایم

شاید جالب باشد بدانید که بنزین و کیفیت آن روی سلامت و عمر تسمه تایم پژو شما بی‌تأثیر نیست. بنزین کم‌کیفیت و آلوده می‌تواند موجب جمع‌شدن رسوب در موتور و سیستم سوخت‌رسانی شود. در نهایت همین رسوبات منجر به تعویض تسمه تایم یا خرید تسمه تایم نو می‌شود.

همچنین میزان اکتان پایین ممکن است گاهی باعث فشارآوردن و واردشدن ضربه به موتور شود که پیامد آن آسیب و کاهش عمر تسمه تایم است.

بنزین‌های با آلایندگی بالا هم می‌توانند یکی دیگر از دشمنان سرسخت تسمه تایم پژو باشند. تشکیل رسوبات و آلودگی در موتور می‌تواند برای تسمه تایم آسیب‌زننده باشد. با این حساب، استفاده از بنزین‌های باکیفیت و اکتان مطلوب به افزایش عمر تسمه تایم پژو شما کمک کند.

فروشگاه لوازم‌یدکی خودرو اورجین پارت با ارائه خدمات مناسب و لوازم‌یدکی باکیفیت، گزینه خوبی برای تعویض تسمه تایم پژو، خرابی و خرید تسمه تایم است. شما با مراجعه به سایت اورجین پارت می‌توانید تمامی لوازم‌یدکی موردنظرتان را با بهترین و ارزان‌ترین قیمت خریداری کنید. برای خرید از اورجین پارت به وب‌سایت https://originpart.com مراجعه کنید و یا با شماره تلفن‌های  09304899695 و یا 0912007791471 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام

مرتبط با : اورجین پارت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز