آیا آزمون دولینگو برای مهاجرت مناسب است؟

آزمون دولینگو - کاماپرس
ژیوار

دولینگو یکی از آزمون‌های زبان مورد پذیرش اغلب دانشگاه‌ها و ادارات کشورهای انگلیسی زبان است که به صورت آنلاین برگزار می‌شود و به همین دلیل هم برای ایرانیان متقاضی مهاجرت بسیار مناسب است. متقاضیان ایرانی برای شرکت در آزمون دولینگو فقط باید وجه آن را در یک درگاه معتبر پرداخت کنند تا به راحتی امکان تکمیل فرآیند ثبت نام و شرکت در این آزمون را داشته باشند.

کاماپرس در این گزارش شرایط ثبت نام و شرکت در آزمون دولینگو را بررسی کرده است.

آزمون دولینگو چیست؟

علاقه‌­مندان به مهاجرت یا افرادی که آستانه مهاجرت هستند، باید در یکی از آزمون­های زبان مورد پذیرش کشور مقصد شرکت کرده و حداقل نمره را کسب کرده باشند. چندین مدل آزمون زبان برای دریافت اقامت وجود دارد که یکی از آن‌ها دولینگو نام دارد. این آزمون زبان که تاریخچه طولانی هم ندارد، به خوبی توانسته نظر زبان آموزان زیادی را به خود جلب و در بین نهادها و موسسات دولتی و غیردولتی زیادی در سطح جهان اعتبار کسب کند. مدرک آزمون دولینگو همانند آیلتس و تافل است و تا دو سال اعتبار دارد. نمره آزمون دولینگو از 160 بوده و در صورتی که فرد بتواند نمره‌ای حدفاصل 120 تا 135 کسب کند، به راحتی امکان مهاجرت تحصیلی یا کاری خواهد داشت.

افرادی که مایل به شرکت در این آزمون آنلاین هستند، می‌­توانند با پرداخت وجه آن به صورت غیرحضوری و از طریق درگاه‌های معتبر در آن ثبت نام و شرکت کنند. پس از پرداخت هزینه و مشخص شدن تاریخ آزمون، به راحتی از طریق لپ تاپ یا کامپیوتر می­‌توان در آن شرکت کرد.

ساختار آزمون زبان دولینگو

ساختار آزمون دلینگو از نوع تطبیقی است؛ یعنی سطح آزمون پس از هر سوالی بالاتر می‌رود و سوالات بعدی به مراتب سخت‌تر خواهد شد و این روند تا تعیین سطح واقعی و نمره نهایی متقاضی ادامه پیدا خواهد کرد. همچنین برخلاف آیلتس که مهارت چهارگانه زبان را به صورت جداگانه می‌سنجد، در این آزمون تمامی مهارت‌ها همزمان با هم مورد سنجش قرار می‌گیرد.

دریان سفر امید

آزمون زبان دولینگو - کاماپرس

سوالات آزمون دولینگو

یکی از سوالات آزمون دولینگو، پر کردن جای خالی لغات است. همچنین سوالاتی در مورد املای لغات نیز پرسیده می­شود. توانایی فرد در هنگام صحبت کردن از دیگر سوالات این آزمون است؛ به این صورت که با خواندن یک جمله‌، صدا و لحن و تلفظ او مورد بررسی قرار می­‌گیرد.

دسته دیگر سوالات این آزمون، مهارت‌های ذاتی امتحان دهنده را مورد بررسی قرار می‌دهد که نقش مهمی در نمره نهایی دارد. در واقع در این بخش به امتحان دهنده تصویر یا موضوعی برای صحبت کردن در لحظه داده می‌شود. همچنین یک مصاحبه ویدیویی نیز انجام می‌شود تا توانایی فرد به دقت بررسی شود. آخرین دسته از سوالات این آزمون به مهارت شنیداری امتحان شونده برمی‌گردد که در آن سوالی از فرد پرسیده می‌شود که او باید در همان زمان جواب دهد.

آمادگی­‌های پیش از آزمون دولینگو

قبل از ثبت نام و شرکت در آزمون دولینگو لازم است که فرد دانش عمومی زبان خود را تا حد زیادی ارتقا دهد. پیش از ثبت نام برای این آزمون زبان بهتر است که فایل‌ها یا جزوات مربوط به آن مطالعه و بازبینی شود. همچنین فرد باید قبل از شرکت در این آزمون یک ساعته، بهترین شرایط یا محیط را برای انجام آن تدارک ببیند. به منظور انجام هر چه بهتر این آزمون لازم است که امتحان دهنده، لپتاپ یا کامپیوتر خانگی مجهز به میکروفون، وبکم و اسپیکر داشته باشد.

آزمون دولینگو-کاماپرس

ثبت نام در آزمون دولینگو از طریق «آریاپی»

آزمون دهندگان ایرانی به دلیل مسئله تحریم، امکان پرداخت وجه آزمون دولینگو را به راحتی ندارند و برای این کار باید از یک درگاه معتبر مانند آریاپی کمک بگیرند. هزینه آزمون دولینگو 49 دلار است که آریاپی به صورت رسمی پرداخت آن را برای متقاضیان انجام می‌دهد و در صورتی که در فرآیند پرداخت مشکلی به وجود آید، تیم پشتیبانی تا رفع مشکل همراه با متقاضی خواهد بود.

متقاضیان برای ثبت نام و پرداخت آزمون دولینگو می­‌توانند به وبسایت https://www.ariapay.me مراجعه کنند و در صورت بروز مشکل با شماره تلفن 021284256 تماس بگیرند.

انتهای پیام

روکش مارال
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز