آشنایی با قوانین حجاب و پوشش زنان در دبی

پوشش زنان در دبی - کاماپرس
ژیوار

دبی در سال‌های اخیر به واسطه سرمایه­‌گذاری بی حد و حصر مورد استقبال زیاد توریست‌ها قرار گرفته است؛ لذا اطلاع از هنجارهای فرهنگی و مذهبی این منطقه برای گردشگران ضروری است. قوانین حجاب و پوشش زنان در دبی، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که افراد باید قبل از سفر به این منطقه در نظر داشته باشند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی شرایط و قوانین مربوط به پوشش زنان در دبی پرداخته است.

قوانین حجاب زنان در دبی

حجاب در زبان عربی به معنی پوشاندن است و اصطلاحا به پوشش مخصوص زنان مسلمان گفته می‌شود. حجاب در دبی مانند سایر شهرهای عربی، نمادی از هویت فرهنگی و حیا محسوب می‌شود. با وجود اینکه اکثر جمعیت دبی مسلمان هستند، اما فضا برای سایر فرهنگ‌ها و مذاهب نیز فراهم است؛ به همین جهت در قوانین حجاب برای گردشگران خارجی کمتر سخت‎گیری می­‌شود. با این وجود برای احترام به آداب و رسوم محلی و جلوگیری از ایجاد سوءتفاهم‌های احتمالی پیشنهاد می‌شود که گردشگران در دبی لباس متناسب با عرف این منطقه بپوشند.

پوشش زنان در دبی بر اساس قوانین باید لباس‌های گشادی باشد که دست‌ها و پاهایشان را بپوشاند. لباس‌های بالاتنه باید آستین داشته باشد و دامن یا شلوار باید حداقل تا زانو را در بر گیرد. گردشگران باید توجه داشته باشند که لباس‌های شنا در استخر، سواحل یا مناطق مشخص‌شده قابل پذیرش است؛ با این وجود، پوشش افراد در محیط‌های عمومی مانند خیابان‌ها باید بر اساس عرف باشد.

پوشش زنان در دبی - کاماپرس

دریان سفر امید

قوانین حجاب سر در دبی

گردشگران در دبی هیچ اجباری برای پوشش سر ندارند، اما بعضی افراد به نشانه احترام از روسری برای پوشش سر استفاده می‌کنند؛ به ویژه در صورتی که تمایل به بازدید از مکان‌های مذهبی یا مساجد داشته باشند. در بسیاری از موارد، لباس‌های سنتی سیاه یا عبا برای بازدیدکنندگان زن هنگام ورود به مساجد تهیه می‌شود.

نکات مهم در پوشش زنان توریست در دبی

باید در نظر داشت که قوانین حجاب و پوشش در دبی برای گردشگران زن، چندان هم دست‌وپاگیر نیست. به صورت کلی زنان توریست در انتخاب لباس و رعایت حجاب آزاد هستند. دبی بر خلاف بسیاری از ممالک اسلامی، دارای قوانین معتدل برای پوشش گردشگران است. با وجود اینکه در کشور امارات پوشش و داشتن حجاب برای زنان نوعی فرهنگ و ارزش اجتماعی تلقی می‌شود، به صورت کلی دبی پذیرای گردشگران با انواع سبک‌های لباس و ظاهر است.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که گردشگران زن در دبی باید در نظر داشته باشند، احترام گذاشتن به آداب و رسوم مردم محلی است. در صورتی که افراد تمایل به رعایت حجاب نداشته باشند، باید مراقب باشند که از توهین ناخواسته به عقاید و آداب و رسوم مردم این منطقه اجتناب کنند.

زنان گردشگر در اکثر مناطق توریستی مدرن دبی مانند مراکز خرید، رستوران­‌ها و هتل‌ها می‌توانند بدون هیچ مشکلی لباس‌های غیررسمی غربی بپوشند؛ با این حال باید در نظر داشته باشند که لباس‌های خیلی کوتاه و آشکار یا لباس‌های حاوی تصاویر و شعارهای توهین‌آمیز نپوشند.

پوشش زنان در دبی - کاماپرس

اجاره خودرو در دبی از «کاراپلاس»

شرکت کاراپلاس از سال 2022 به منظور تسهیل اجاره خودرو به ایرانیان خارج از کشور در دبی تاسیس شده است. کاراپلاس در تلاش است که سطح خودروهای تحت مالکیت خود را ارتقا دهد و طیف وسیعی از انتخاب‌های اقتصادی تا لوکس و تشریفاتی را برای گردشگران فراهم کند. این مجموعه با استفاده از روش‌های مدرن ارائه خدمات، حمل‌ونقل آسان را در اختیار همه افراد قرار می‌دهد. در صورتی که متقاضیان خودرو را برای مدت بیش از دو روز رزرو کرده باشند، هزینه عودت و تحویل خودرو در فرودگاه شهر دبی رایگان خواهد بود. گردشگران با اجاره خودرو از کاراپلاس می‌توانند آن را در هر نقطه از دبی بدون دریافت هزینه اضافی تحویل بگیرند.

اجاره ماشین در دبی - کاماپرس

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت https://karaplusrental.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌های 02188510135 و 97143350830 00 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : کاراپلاس
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز