۸ دلیل اصلی کاهش سرعت اینترنت + راهکار های عملی برای رفع این مشکل

آریاک سفر

اینترنت امروزه به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره افراد تبدیل شده؛ به طوریکه کند بودن سرعت آن می‌تواند بسیاری از فعالیت‌های شخصی یا کاری را با اختلال و مشکل مواجه کند. به همین خاطر، دلایل اصلی کاهش سرعت اینترنت و راهکارهای عملی برای رفع این مشکل بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

کاماپرس در این گزارش به بررسی ۸ دلیل اصلی کاهش سرعت اینترنت و راهکارهای عملی برای رفع این مشکل می‌پردازد.

پر شدن تاریخچه مرورگر

با هر بار بازدید از وب‌سایت‌‌های مختلف یا جستجو در وب، مرورگر شما اطلاعات مربوطه را در بخش تاریخچه خود ذخیره می‌کند. با افزایش داده‌های ذخیره شده، مرورگر برای عملکرد بهتر به پهنای باند بیشتری نسبت به حالت عادی نیاز دارد. به همین خاطر باید کل تاریخچه مرورگر خود مانند کوکی‌ها و اطلاعات ذخیره شده وبسایت‌‌ها را به‌طور منظم پاک کنید تا با بهبود زمان پاسخگویی و افزایش سرعت اینترنت مواجه شوید.

سخت‌‌افزار و تجهیزات قدیمی

فناوری همواره در حال پیشرفت بوده و مدل‌‌های قدیمی به‌تدریج از دور خارج می‌شوند. دستگاه‌های قدیمی‌ نمی‌توانند از شبکه‌های سریع‌تر جدید مانند اینترنت کابلی یا فیبر نوری پشتیبانی کنند. به‌ همین‌ علت، تاخیر یا عدم پایداری در اتصال به اینترنت را شاهد هستید. برای افزایش سرعت اینترنت باید دستگاه‌ خود را ارتقا دهید.

دریان سفر امید

اتصال همزمان چند دستگاه به شبکه

با افزایش تعداد دستگاه‌های متصل به شبکه، اشغال کامل پهنای باند و بارگذاری بیش از حد اتفاق می‌افتد که منجر به کاهش سرعت اینترنت می‌شود. برای حل مشکل باید اتصال دستگاه‌‌هایی که از آن‌ها در حال حاضر استفاده نمی‌کنید را قطع کرده تا شاهد افزایش سرعت اینترنت باشید.

خصوصی کردن تنظیمات شبکه

شبکه اینترنت باز به هر شخصی در محدوده سیگنال اجازه می‌دهد تا از آن بدون رمز عبور استفاده کند. این امر علاوه بر اینکه باعث ازدحام در شبکه و کاهش سرعت اینترنت شده، شما در معرض هک و جرایم سایبری آنلاین قرار می‌دهد. برای رفع این مشکل، یک رمز عبور پیچیده شامل حداقل هشت حرف بزرگ و کوچک، نمادها و اعداد ایجاد کرده و حداقل هر 3 تا 6 ماه یکبار آن را تغییر دهید تا سرعت اینترنت شما افزایش یابد.

راه‌اندازی مجدد مودم اینترنت

مودم‌ها، برای عملکرد پایدار در حداکثر ظرفیت خود به نگهداری منظم و استراحت نیاز دارند؛ بدین جهت اگر با کاهش سرعت اینترنت مواجه شدید، ممکن است تجهیزات اینترنت شما به راه‌اندازی مجدد نیاز داشته باشد. مودم، سیگنال‌های اینترنت را از ارائه‌دهنده شما به خانه‌تان می‌رساند و روتر نیز دستگاه‌های شما را به وای فای متصل می‌کند. راه‌اندازی مجدد هر دو می‌تواند روشی آسان برای حل مشکل سرعت اینترنت باشد.

تغییر موقعیت مودم یا روتر

سیگنال‌‌های وای‌ فای به‌ صورت امواج در حرکت بوده و به فضای مناسب برای پراکنده شدن در سراسر خانه نیاز دارند. وجود موانعی مانند وسایل بزرگ خانه یا سیم‌ها به‌ راحتی می‌توانند در پراکندگی سیگنال‌ها اختلال ایجاد کنند. اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید، بهترین مکان برای قرارگیری روتر یا مودم، در مرکز خانه و دور از سیم‌ یا وسایل بزرگ و مسدودکننده است. در مقابل اگر در یک خانه چند طبقه زندگی می‌کنید، نیز روتر را در بالاترین طبقه قرار داده تا سیگنال‌های وای فای از بالا به پایین حرکت و پخش‌شوندگی بهتری داشته باشند.

ارائه‌‌دهنده خدمات اینترنت

فاصله شما از مرکز مخابراتی همچنین کیفیت ارائه‌‌دهنده خدمات اینترنت بر سرعت اینترنت تاثیرگذار است. انتخاب پیشگامان به‌ عنوان ارائه‌‌دهنده برتر خدمات اینترنت راه‌ حل این مشکل است. پیشگامان به‌ عنوان اپراتور منتخب، اقدام به ارائه سرویس‌های متنوعی متناسب با نیازهای کاربران کرده که با نصب سریع، پشتیبانی تمام‌ وقت و بهره‌گیری از دانش متخصصان، دغدغه کاهش سرعت اینترنت را برای شما به‌طور کامل رفع می‌کند.

باز بودن برنامه‌های پس‌‌زمینه

برنامه‌های پس‌زمینه مانند صفحات باز جستجو در اینترنت، صفحات باز شده جهت بررسی به‌ روزرسانی‌ها و ارسال و دریافت داده‌ها از حافظه دستگاه‌ شما استفاده می‌کنند. به‌ همین‌ خاطر پهنای باند موجود مورد نیاز را برای فعالیت‌های آنلاین شما کاهش می‌دهند. برای رفع مشکل باید تمامی صفحات باز مرورگر خود و برنامه‌های غیرضروری فعال در پس‌زمینه را ببندید. هم‌چنین می‌توانید با راه‌اندازی مجدد سیستم خود حافظه‌ موقت را پاکسازی کرده و فضای رم را آزاد کنید تا شاهد افزایش سرعت اینترنت باشید.

اطلاع از دلایل کاهش سرعت اینترنت با “داده پردازی فن آوا”

داده پردازی فن آوا، از شرکت‌های زیرمجموعه گروه فن آوا بوده که از سال 1382 فعالیت خود را در زمینه ارتباطات ثابت آغاز کرد. این مجموعه با دریافت پروانه ارائه‌ ارتباطات ثابت FCP در سطح کشور، گام بزرگی در ارائه و تحول خدمات نوین به مشتریان خود برداشت. فن آوا ضمن آشنایی با مفاهیم نوین در حوزه ارتباطات ثابت با درک نیازها و ارزش‌های مشتریان اعم از کاربران خانگی، کسب و کارها همچنین سازمان‌ها، با ارائه محصولات متنوع و کاربردی به آن‌ها سعی در ایجاد فضایی مناسب برای ارتقای سطح پویایی‌شان دارد. برای ارتباط و دریافت مشاوره از کارشناسان مجموعه می‌توانید با شماره تلفن 0211538 تماس گرفته یا برای تسهیل فرآیند ارتباط به نشانی اینترنتی https://fanava.net مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : فن آوا
سلام پرواز ایرانیان
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان