این مدیر 70 ساله وزیر نفت پزشکیان می شود؟

وزیر نفت-کاماپرس
ژیوار

در میان وزارت‌خانه‌ها، وزارت نفت به دلیل حساسیت و مسائل سیاسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و معمولا انتخاب وزیر نفت با بررسی همه جانبه صورت می‌گیرد. حالا اخباری مبنی بر نام پنج نفر به عنوان گزینه‌های پیشنهادی به پزشکیان منتشر شده، او هنوز نظر خود را اعلام نکرده و گویا در حال استعلامات لازم است. در این بین نام غلامحسین نوذری که در دولت احمدی نژاد رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری نفت ایران بود بیشتر از محمود امین نژاد، اسحاق جهانگیری، بهروز نعمتی و مرضیه شاهدایی واکنش‌هایی را در پی داشته است.

به گزارش کاماپرس، غلامحسین نوذری 70 ساله مدیر اجرایی است که در دوره چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی نماینده بود و در سال 86 و در دولت نهم، به مدت دو سال وزیر نفت شد. او در دولت احمدی نژاد با کسب 217 رای موافق از مجلس شورای اسلامی بر کرسی وزارت نفت نشست اما در کابینه دوم احمدی نژاد نتوانست رای اعتماد نمایندگان را بگیرد.

از دیگر سوابق اجرایی نوذری می‌توان به رئیس سازمان حراست مناطق نفت‌خیز جنوب، رئیس هیات مدیره شرکت ملى حفارى ایران و رئیس هیات مدیره شرکت حفارى شمال اشاره کرد. نوذری در دولت نهم نیز از سوی مهندس سید”کاظم وزیری هامانه” وزیر نفت پیشین به عنوان معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران منصوب شد.

اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور در دولت یازدهم

سیاستمدار اصلاح طلب که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به عنوان معاون اول رئیس جمهور انتخاب شد و در دوره دوم و سوم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم بود، گزینه پیشنهادی بعدی است. او همچنین در دولت احمدی نژاد استاندار اصفهان و در دولت هفتم وزیر معادن و فلزات بود. همچنین در دولت هشتم و بین سال‌های 79 تا 84، بر کرسی وزارت صنایع و معادن نشست.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

بهروز نعمتی؛ مشاور سابق وزیر نفت

نعمتی سیاستمدار و نماینده مردم در دوره نهم مجلس شورای اسلامی است و در دولت دوازدهم نیز مشاور سابق وزیر نفت بود. او در دوره دهم نیز در مجلس شورای اسلامی نماینده مردم شد. گفتنی است از نعمتی به عنوان چهره نزدیک به علی لاریجانی نام می‌برند.

محمود امین نژاد؛ مدیرعامل پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس

امین نژاد یکی دیگر از گزینه‌های نهایی در شورای راهبری وزارت نفت در دولت پزشکیان است. در حال حاضر مدیرعاملی پالایشگاه گاز بیدبلند از فعالیت‌های اجرایی او محسوب می‌شود.

انتهای پیام

آژانس هرمس 724
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز