7 ییلاق خوش آب و هوا در تور ماسال

ژیوار

ییلاق‌های سرسبز در تور ماسال، هر یک مناظر منحصر به فرد خود را دارند. در برخی از این مناطق می‌توان اسب‌های وحشی زیبا را دید و در برخی دیگر، در نزدیکی آبشارهای بلند آب‌تنی کرد. همچنین این ییلاق‌ها مناظری فوق العاده از جنگل‌ها و دشت‌های وسیع را پیش روی مسافران قرار می‌دهند و بهترین انتخاب برای گذراندن روزهای تابستانی هستند.

کاماپرس در این گزارش 7 ییلاق خوش آب و هوا در تور ماسال را معرفی می‌کند.

ییلاق خشکه دریا

این ییلاق در منطقه شاندرمن و در دل یک دره سرسبز قرار دارد. در این ناحیه چند رود مهم و پرآب ماسال به یکدیگر پیوند می‌خورند. همچنین این منطقه با ارتفاع 1500 متری از سطح دریا، در بین رشته کوه‌های دشته واقع شده است. آب و هوای این ییلاق نیز بسیار مطبوع است و علاقه مندان به رودخانه‌ها و آب‌های جاری و زیبا می‌توانند در آن نهایت لذت را ببرند.

این منطقه با شهر ماسال حدود 38 کیلومتر فاصله دارد و مسیر آن پر پیچ و خم است.

ییلاق واشیار

برای علاقه مندان به آبشارهای سرد و خروشان، بازدید از ییلاق واشیار می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد باشد. این منطقه که در بین مردم محلی نیز طرفداران زیادی دارد، یکی از خنک‌ترین مکان‌‌ها برای گذراندن تابستان است و ارتفاع آبشار آن به 11 متر می‌رسد.

دریان سفر امید

از تفریحات محبوب این ییلاق در تور ماسال باید به آب‌تنی کردن در دل آب‌های خنک اشاره کرد. ییلاق واشیار حدود 58 کیلومتر با ماسال فاصله دارد و در منطقه شاندرمن واقع شده است.

ییلاق ملومه

برای گردشگران تور ماسال که قصد دارند سفری چند روزه را تجربه کنند، بازدید از ییلاق ملومه بسیار توصیه می‌شود. این منطقه کلبه‌ها و خانه‌های رنگارنگ زیبایی دارد که امکان اقامت در آن‌ها فراهم شده است. همچنین در اطراف ییلاق ملومه مناظر مرتفع زیادی به چشم می‌خورند و دشت‌ها و دره‌های سرسبزی وجود دارند.

این منطقه از توابع دیلمان است و به نسبت فاصله بیشتری تا ماسال دارد. جذابیت منحصر به فرد این ناحیه باعث می‌شود تا مسافت 137 کیلومتری آن تا ماسال ارزشش را داشته باشد.

ییلاق سوچاله

ییلاق سوچاله به داشتن کلبه‌های چوبی دو طبقه و رنگارنگ معروف است و در آن می‌توان جوی مه آلود را در ارتفاعات 1800 متری تجربه کرد. این منطقه با طبیعتی بکر که در آن گیاهان گلپر و خنجری زیبایی می‌روید، یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای گردشگران تور ماسال است. ییلاق سوچاله غروب‌های فوق العاده‌ای دارد و مسافران در آن عکس‌های رویایی خاصی را ثبت می‌کنند.

همچنین این منطقه مناظر وسیع زیبایی دارد و فاصله آن تا ییلاق اولسبلنگاه حدود 5 کیلومتر است.

ییلاق اسپی دشت

ییلاق اسپی دشت منظره‌ای فوق العاده از اسب‌های وحشی و آزاد را پیش روی مسافران تور ماسال قرار می‌دهد و در آن طبیعتی همانند نقاشی‌ها به چشم می‌خورد. این منطقه مه آلود، خانه‌های بزرگ و ویلایی و تپه‌هایی سرسبز دارد که می‌توان در آن به گردشی طولانی و خستگی ناپذیر پرداخت.

البته در سفر به این منطقه باید توجه داشت که نزدیک شدن به اسب‌ها می‌تواند خطرناک باشد و در صورتی که احساس ترس کنند ممکن است حمله ور شوند.

ییلاق دشت آلنزه

این ییلاق زیبا با درختان افرایی که بیش از 200 سال قدمت دارند، از زیباترین مناطق ماسال است. این ناحیه با طبیعتی متفاوت و خاص، 58 کیلومتر تا ماسال فاصله دارد. همچنین این منطقه زیبا در بین کوه‌های شاندرمن قرار گرفته است و در آن نیز اسب‌های وحشی آزاد را می‌توان دید.

ییلاق دشت آلنزه امکان تماشای مناظر جنگلی را فراهم می‌کند. علاوه بر آن، به دلیل نزدیک بودن به مناطق جنگلی امکان تجربه گردشی متفاوت در دل حیات وحش را در اختیار مسافران تور ماسال قرار می‌دهد.

ییلاق تلارگاه

ییلاق تلارگاه بر ارتفاعات سرسبز و زیبایی قرار دارد و مخصوص کسانی است که می‌خواهند از فضای مجازی و اینترنت دور شوند. این منطقه فاقد آنتن دهی است و گردشگران را به طبیعت بکر و هوایی تمیز مجذوب می‌کند. این ییلاق نیز در بیشتر مواقع مه آلود است و در آن امکان تماشای جنگل‌های انبوه از دوردست وجود دارد. همچنین دره‌هایی که اطراف این ییلاق هستند زیبایی خاصی به آن می‌بخشند.

این ناحیه که در نزدیکی ماسال واقع شده است، با برخی از خانه‌های ویلایی بزرگ، امکان اقامت را فراهم می‌کند و بهترین گزینه برای پاکسازی ریه است.

تجربه‌ای متفاوت از تور ماسال با «کایت»

آژانس مسافرتی «کایت» مجموعه‌ای مطمئن و کاربلد در زمینه ارائه انواع تورهای داخلی و خارجی است که همه روزه گردشگران زیادی را در رسیدن به مقصدشان همراهی می‌کند. همچنین این مجموعه تورهای طبیعت‌گردی ویژه‌ای دارد و امکان رزرو تورهای زیارتی با امکانات مختلف را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط تورهای تابستانی این مجموعه، به خصوص تور ماسال، می‌توانید از سایت آژانس گردشگری کایت با آدرسwww.kite.ir  دیدن کنید و یا با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : کایت
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز