قیمت روز ورق گالوانیزه را از کجا استعلام بگیریم؟

ژیوار

ورق گالوانیزه یکی از ورق‌های پرفروش بازار آهن و فولاد کشور است و به دلیل میزان عرضه و تقاضای بالا، همیشه از نوسان قیمتی برخوردار است. همین موضوع سبب می‌شود که نیاز به استعلام قیمت روز ورق گالوانیزه به مراتب بیشتر از سایر ورق‌ها احساس شود.

کاماپرس در این گزارش به معرفی این نوع از ورق فولادی پرداخته و نکاتی را در زمینه نحوه قیمت گذاری و استعلام قیمت روز ورق گالوانیزه اشاره کرده است.

ویژگی‌های خاص ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه دارای ویژگی‌های ممتازی چون مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و خوردگی است و به همین دلیل جزو ورق‌های پرکاربرد محسوب می‌شود. به این ترتیب قیمت روز ورق گالوانیزه نیز از نوسان بیشتری برخوردار می‌شود. دلیل نامگذاری این ورق پوشش خاص سطح آن است. سطح ورق گالوانیزه توسط روی پوشانده شده است تا مقاومت آن به خصوص در محیط‌های مرطوب افزایش پیدا کند.

مقاومت این ورق فقط در زمینه طوبت و آب نیست. ورق گالوانیزه در محیط‌های شیمایی نیز به خوبی مقاومت کرده و برای استفاده در صنایع پتروشیمی و حساس نیز مناسب است.

این ورق جزو ورق‌های سرد بوده و از طریق گالوانیزاسیون فولاد به دست می‌آید. در واقع ورق سرد در روی غوطه‌ور شده و در نتیجه روی اندود می‌شود. برخی از کارخانه‌ها از روش بهتری برای روی اندود کردن استفاده می‌کنند. در این روش که الکترو گالوانیزه کردن نام دارد، به جای غوطه ور کردن درون روی، از الکتریسیته برای این کار استفاده می‌شود. ورق‌های تولید شده به این روش ضخامت نازک‌تر و سطح صاف و صیقلی‌تری دارند.

دریان سفر امید

قیمت روز ورق گالوانیزه در آهن ملت

کاربردهای ورق گالوانیزه

یکی از دلایل اهمیت قیمت روز ورق گالوانیزه کاربردهای گسترده‌ای است که این ورق دارد. برای نمونه از مهم‌ترین کاربردهای ورق گالوانیزه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت مخازن مختلف نگهداری مایعات و مواد شیمایی که می‌تواند شامل مخازن ثابت و متحرک شود
  • ساخت بدنه و سقف انواع سوله‌های صنعتی، ورزشی و با کاربردهای خاص
  • ساخت تابلو‌های برق با کاربردهای شهری و صنعتی
  • استفاده به عنوان ماده اولیه برای ساخت انواع لوله، قوطی، بیضی و پروفیل
  • استفاده در بدنه وسایل آشپزخانه مانند یخچال‌ها و اجاق‌های گاز

مهم ترین کارخانه‌های تولید کننده ورق گالوانیزه

فولاد مبارکه اصفهان مهم‌ترین کارخانه تولید کننده انواع ورق گالوانیزه است. این مجتمع فولادی علاوه بر تامین نیاز بخش اعظمی از بازار داخلی، در زمینه صادرات ورق نیز فعال است.

علاوه بر این شرکت اصفهانی، شرکت‌هایی چون هفت الماس و شرکت فولاد امیرکبیر کاشان نیز به تولید ورق‌های گالوانیزه می‌پردازند. همچنین شرکت‌هایی چون شرکت ورق خودروی شهرکرد و کارخانه صنایع ورق‌های پوشش‌دار چهارمحال نیز سهمی از بازار ورق گالوانیزه را به خود اختصاص داده‌اند.

هر یک از این برندها، محصولات خود را با کیفیت و قیمت متفاوت به بازار عرضه می‌کنند و معمولا مشتریان با استعلام قیمت محصولات هر کارخانه و مقایسه محصو‌لات نسبت به خرید از یکی از این برندها اقدام می‌کنند.

عوامل موثر برای قیمت‌گذاری انواع ورق گالوانیزه

قیمت مواد اولیه تولید ورق گالوانیزه از جمله قیمت فولاد خام و قیمت فلز روی تاثیر مستقیمی روی قیمت‌گذاری ورق گالوانیزه دارد. قیمت فولاد در داخل کشور به قیمت جهانی آن نیز مرتبط است و هر نوع تغییر در قیمت جهانی می‌تواند به تغییر قیمت داخلی فولاد نیز بینجامد.

از سوی دیگر نوسانات قیمت ارز نیز می‌تواند روی قیمت روز ورق گالوانیزه تاثیر بگذارد. به خصوص اینکه علاوه بر ورق‌های تولید داخل، بخشی از نیاز به این ورق از طریق واردات تامین می‌شود و قیمت ارز تعیین کننده قیمت نهایی خواهد بود.

سایر مسائل اقتصادی، میزان تورم و افزایش یا کاهش عرضه و تقاضا نیز در نوسانات قیمتی ورق گالوانیزه و قیمت عرضه آن در بازار موثر است.

بر همین اساس بیشتر پیمانکاران تلاش می‌کنند تا بررسی و استعلام قیمت روز ورق گالوانیزه نیاز خود به این نوع ورق را در بهترین زمان ممکن و با قیمت پایین‌تری تامین کنند. این استعلام معمولا به روش‌های سنتی و یا از طریق سایت‌ها و سامانه‌های فروش آهن آلات میسر می‌شود.

استعلام قیمت روز ورق گالوانیزه از سایت «آهن ملت»

آهن ملت به عنوان یکی از شرکت‌های برتر در بازار آهن شناخته شده است. این شرکت در زمینه فروش آهن آلات، انواع ورق و مقاطع فولادی فعالیت می‌کند. شرکت توان کاوش شکیبا در چند سال گذشته خدمات خود را به صورت آنلاین و طریق راه‌اندازی سایت «آهن ملت» به صنعتگران و پیمانکاران ارائه می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس https://ahanmelat.com مراجعه و یا با شماره تلفن 02167103 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملت
نهال گشت
سازگار ارقام
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز