لگو و عصر جدید؛ بازی فیزیکی علیه بازی دیجیتال

لگو-کاماپرس
ژیوار

هرقدر تکنولوژی با سرعت خیره‌کننده‌اش می‌تازد و بر شمار طرفدارانش افزوده می‌شود، جهان ساکن اما محبوب اسباب‌بازی‌ها همچنان جذابیت‌ و علاقه‌مندان همیشگی‌اش را حفظ کرده است.

به گزارش کاماپرس،کمپانی «لـگو» یکی از نام‌آشناترین همراهانی‌ است که از گذشته تا امروز، نسل‌های زیادی داشتن آن را در سبد اسباب‌بازی‌های‌شان تجربه کرده‌اند.

اسرار سادگی لگو

لگو محصولی غیرپیچیده و کاملاً ساده است که نه‌تنها چندین دهه‌ دوام آورده، بلکه قلمرو گسترده‌اش را تا مرزهای جهان‌های مدرن جدید نیز پیش برده است. نیلز بی کریستینسن، مدیرعامل این شرکت راز ماندگاری این اسباب‌بازی محبوب را در سادگی آن می‌داند: «همه‌چیز در ساختار این بازی نهفته است؛ یک سیستم ساده‌ برای انجام یک بازی ساده. با تکه‌های لگو، می‌توان از هیچ، همه‌چیز ساخت و سیر تدریجی یک تکامل را از نزدیک تجربه کرد. امروز ما 750 لگوی مختلف تولید می‌کنیم که هرسال بر شمار انواع جدیدشان نیز افزوده می‌شود.»

نبرد با دنیای دیجیتال

وقتی یک کودک مشغول مشغول بازی ا‌ست به این فکر نمی‌‎کند که در حال انجام یک بازی دیجیتال‌ است یا یک بازی فیزیکی را پیگیری می‌کند؛ واقعیت این است که او صرفاً مشغول بازی‌ است و به چیزی جز این نیز نمی‌اندیشد؛ آنها حتی می‌توانند مدام از بازی‌های رایانه‌ای به بازی با اسباب‌بازی‌ها تغییرمسیر دهند. این جهان کودکانه‌ بدون مرز دقیقاً همان تفکری‌ است که در «لـگو» همه بر مدار آن حرکت می‌کنند. کریستینسن، مرد شماره‌ یک کمپانی «لگو» می‌گوید: «ما در لگو نه از زاویه‌ دید خودمان که از نگاه یک کودک به مسئله‌ بازی می‌اندیشیم. در حوزه‌‎ دیجیتال نیز به روندی مغایر با آنچه در حوزه فیزیکی برای کودک رخ می‌دهد، فکر نمی‌کنیم. آنچه برای لگو بیش از هر چیز دیگر اهمیت دارد، «بازی‌کردن» کودکان و نوجوانان است.»

لگو و عصرجدید؛ بازی فیزیکی علیه بازی دیجیتال

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید: 

لگو، والدین و آموزش خلاقیت

یکی از تصاویر ویژه در فرآیند سرهم‌بندی یک لگو، بی‌شک همراهی والدین با فرزندان است. همگی در حالی که روی زمین یا میز نشسته‌اند با مشورت و همراهی یکدیگر در مسیر یک آفرینش مشترک گام برمی‌دارند. این احتمالاً نزدیک‌ترین آموزشی‌ است که از درون آن می‌تواند یک مهندس‌کوچولو به‌بار آید. اما چیزی شبیه این الگوی همکاری، پیش از آنکه در خانه‌ها اتفاق بیفتد، توسط اتاق‌های فکر «لگو» پی‌ریزی می‌شود؛ رویکردی که کریستینسن آن را این‌گونه شرح می‌دهد: «تجربه‌کردن و بازیگوشی دو ویژگی‌ است که باید قبل از طراحی هر مدل به آن فکر کنیم. شاید برای‌تان جالب باشد اگر بدانید که حتی در اتاق هیئت‌مدیره نیز تکه‌های لگو روی میزها وجود دارد. ما حتی روزهایی در سال به هر کدام از کارمندان‌مان مأموریت می‌دهیم تا بین کودکان بروند و با آنها بازی کنند تا از دل همان تجربیات بتوانیم به ابتکارات جدید دست پیدا کنیم.»

انتهای پیام

نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز