بورس 30 هزار واحد رشد کرد / بازگشت شاخص به کانال یک میلیون و 600 هزار

ژیوار

بازار سهام امروز در آخرین روز معاملاتی هفته جاری وضعیت بهتری نسبت به روزهای دیگر این هفته داشت و با رشد 30 هزار واحدی به کانال یک میلیون و 600 هزار واحدی برگشت.

به گزارش کاماپرس، تخلیه فشار مکانیسم ماشه یا افزایش نرخ دلار و سکه یا هر دو این عوامل در کنار به کف رسیدن قیمت بسیاری از سهام ها موجب شد امروز بورس وضعیت نسبتا بهتری را تجربه کند. با این حال سهامداران و فعالان بازار با اشاره به منفی بودن سهام بسیاری از شرکت های کوچک بازار که سهامداران حقیقی سهام آنها را در اختیار دارند مثبت شدن شاخص را چندان به حال سهامداران خرد بازار مفید نمی دانند. به عقیده کارشناسان نیز تا زمانی که شاخص هم وزن در اعداد قابل توجه رشد نکند نمی توان به بازگشت اعتماد سرمایه گذاران حقیقی به بورس امیدوار بود.

به هر شکل بنا به اعلام واحد مرکزی خبر صدا و سیما در پایان معاملات چهارشنبه 2 مهرماه 1399 بورس تهران شاخص کل بازار سرمایه با افزایش ۳۰ هزار واحدی به عدد یک میلیون و ۶۱۱ هزار واحد و شاخص هم وزن با رشد ۵۵۱ واحدی به عدد ۴۱۳ هزارو ۴۳۰ واحد رسید نماد‌های فارس، فولاد، تاپیکو و فملی بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشتند.

دربازار فرابورس آیفکس نیز با رشد ۳۲۲ واحدی به عدد ۱۸ هزارو ۳۵ واحد رسید و نماد‌های آریا، مارون و صبا بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشتند.

دریان سفر امید

شایان ذکر است سازمان بورس مجوز انتشار اوراق اختیار فروش تبعی را به ناشران داده است و سهامداران در هنگام خرید اوراق اختیار فروش تبعی باید به چند نکته توجه کنند اینکه تعداد اوراق اختیار فروش تبعی معتبر در پایان هر روز معاملاتی حداکثر می‌تواند معادل دارایی سهامدار در آن سهم باشد، در صورتی که تعداد اوراق اختیار فروش تبعی تحت مالکیت سهامدار از تعداد سهم پایه تحت مالکیت وی در پایان روز بیشتر شود، اوراق اختیار فروش تبعی مازاد فاقد اعتبار بوده و عرضه کننده تعهدی در قبال آن نخواهد داشت، وجه پرداختی بابت خرید اختیار فروش تبعی قابل بازگشت نخواهد بود، اوراق مذکور دارای معاملات ثانویه نبوده و خریدار امکان فروش اوراق خریداری شده را در طول دوره معاملاتی ندارد

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز