چه کسی بر کرسی وزارت بهداشت پزشکیان تکیه می زند ؟

درمان - کامائرس
ژیوار

یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های ایران، وزارت بهداشت، درمان و آموزشی آن است؛ مخصوصا که در سال‌های اخیر با چالش‌های فراوانی از کمبود نیروی انسانی تا کمبود دارو روبه‌رو است و دود آن تاکنون تنها به چشم بیماران رفته است. بنابراین مهم است که چه کسی بر صندلی این وزارتخانه می‌نشیند.

کاماپرس از بین گزینه‌های احتمالی، کارنامه سه فرد احتمالی را مورد بررسی قرار داده است.

محمدرضا ظفرقندی؛ رئیس سابق سازمان نظام پزشکی

یکی از گزینه‌های احتمالی بر صندلی ریاست وزارتخانه، محمدرضا ظفرقندی است که در 2 دولت قبل هم رئیس سازمان نظام پزشکی کشور بود. او با فوق تخصص جراحی عروق در حال حاضر استاد تمامی دانشگاه علوم پزشکی تهران را بر عهده دارد و همچنان از سال 79 تا الان جزو مسئولان انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران به حساب می‌آید.

از مسئولیت‌های اجرایی دیگر او می‌توان به چند مورد دیگر اشاره کرد؛ به طور مثال ظفرقندی بین سال‌های 77 تا 84 رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بود. در سال‌های 82 تا 95 ریاست دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و در سال‌های 84 تا 89 هم خزانه‌داری جمعیت توسعه علمی ایران را بر عهده داشته است.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

انوشیروان محسنی بندپی؛ نماینده مجلس در 3 دوره مختلف

گزینه احتمالی دیگر انوشیروان محسنی بندپی است که سابقه اجرایی بالایی دارد. بندپی بین سال‌های 97 تا 1400 سابقه سرپرستی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به همراه سرپرستی سازمان تامین اجتماعی در کارنامه خود ثبت کرده است.

از دیگر مسئولیت‌های بندپی می‌توان به ریاست سازمان بهزیستی و حتی معاونتش در دوره‌ قاضی‌زاده هاشمی در وزارت بهداشت اشاره کرد. در نظام سلامت کشور حدود 2 سال هم مدیرعامل بیمه سلامت بود. اما رزومه مهم‌تر او، نمایندگی سه دور از مجلس شورای اسلامی و استانداری تهران در سال 97 بوده است. در حال حاضر هم به عنوان عضو هئیت علمی و استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی در این دانشگاه مشغول به تدریس است.

ایرج حریرچی؛ معاون کل سابق وزارت بهداشت

در بین گزینه‌های احتمالی نام ایرج حریرچی هم به چشم می‌خورد. از سوابق مهم او می‌توان به سمت معاونت کل وزارت بهداشت در دولت دوازدهم اشاره کرد که با شیوع ویروس کرونا، وظایف دبیری ستاد مبارزه با ویروس کرونای کشور را هم بر عهده گرفت.

حریرچی در رشته جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران فارغ‌التحصیل شده و بعد از آن به عنوان عضو هئیت علمی دانشیار گروه جراحی در دانشگاه تهران مشغول به تدریس شد. البته قابل ذکر است که حریرچی در طول دوره کاری خود جوایزی همچون رتبه اول پژوهشی کنگره ابن سینا و رتبه اول کتاب سال دانشجویی را نصیب خود کرده است.

در همین بازه زمانی هم رئیس مرکز تحقیقاتی بیماری‌های پستان و عضو شورای مرکز تحقیقاتی تروما بود. در سال‌های بین 70 تا 78 هم ریاست جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران را بر عهده داشت. از همان زمان تاکنون هم همچنان در سمت معاونت پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال فعالیت است.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز