جاذبه های گردشگری ناشناخته در تور استانبول

تور استانبول- کاماپرس
ژیوار

بیشتر گردشگران در مدت محدود حضور خود در استانبول به بازدید از تعدادی جاذبه‌های گردشگری معروف این شهر می‌پردازند و این در حالیست که استانبول جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد که معمولا کمتر گردشگری از آن‌ها با خبر است.

کاماپرس در این گزارش عجیب‌ترین و ناشناخته‌ترین جاذبه‌های گردشگری در تور استانبول را معرفی کرده است.

ماهیگیری در تنگه بسفر

بسیاری از مردم به ماهیگیری به دید یک ورزش و تفریح نگاه می‌کنند. در نقاط مختلف استانبول در طول شبانه روز می‌توان ماهیگیرانی را دید که با صبر و حوصله قلاب‌های خود را به داخل آب انداخته و منتظر نشسته‌اند.

برخی از گردشگران تور استانبول نیز که به این کار علاقه­مند هستند، می‌توانند تجربه بی نظیر ماهیگیری در تنگه بسفر را به تجربه‌های خود بیفزایند. برخی از کشتی‌های گردشگری استانبول تورهای خاصی را برای این کار در نظر می‌گیرند و با لنگر انداختن در نقاط مختلف این تنگه، فرصت ماهیگیری را برای گردشگران فراهم می­کنند. این کشتی‌ها دارای امکانات و دوربین‌هایی برای ثبت خاطرات ماهیگیری گردشگران هستند.

تور استانبول- کاماپرس

دریان سفر امید

پیاده روی در آب انبار باسیلیکا

استانبول یک دنیای زیر زمینی دارد که کمتر گردشگری از آن باخبر است. این سازه زیرزمینی که به عنوان آب انبار بالیسیکا شناخته شده، تونل‌های دست ساخته دوران بیزانس است که به عنوان آب انبار نیز از آن‌ها یاد می‌شود.

به این ترتیب، قدیمی‌ترین مخازن و راهروهای آب اروپا به شکل تونل‌هایی با ستون‌ها و معماری زیبا، مسیر پیاده­روی گردشگران را در استانبول شکل خواهند داد. این آب انبار دارای هوای مرطوب و نمناک بوده و صدا چکه‌های آب در هنگام پیاده‌روی قابل شنیدن است. بدون شک پیاده روی در زیر استانبول عجیب ترین تجربه از تور استانبول خواهد بود.

 

جزیره گردی در پرنس

جزایر پرنس استانبول جزو جزایر خاص جهان هستند. این مجموعه از چهار جزیره بزرگ و قابل سکونت و پنج جزیره کوچک تشکیل شده است که با کشتی‌های تفریحی قابل دسترسی هستند. هر کدام از این جزایر دارای ویژگی‌های خاص تاریخی، تفریحی و طبیعی هستند که همین موضوع سبب خاص شدن این جزایر در تور استانبول شده است.

در این جزایر نمونه‌هایی از قدیمی‌تری صومعه‌ها، پادگان‌ها و زندان‌های جهان وجود دارد و گردشگران می‌توانند بهترین آب و هوا و آرامش  استانبول را در این جزایر تجربه کنند. این جزایر در دریای مرمره قرار گرفته‌اند که به خودی خود زیبا است و به همین دلیل ساعت‌ها می‌توان در ساحل این جزایر که ورود خودرو به آنجا ممنوع است، به استراحت و تفریح پرداخت.

شنا در مرز آسیا و اروپا

استانبول تقاطع اروپا و آسیا است و درست در محل این تقاطع، تاسیسات گردشگری برای مسافران تور استانبول تدارک دیده شده است. سوآدا کلوپ، یک مجموعه گردشگری بی نظیر در وسط دریا و در مرز اروپا و آسیا است که شامل هتل و امکانات تفریحی می‌شود. از امکانات تفریحی این منطقه می‌توان به شنا و ورزش‌های آبی اشاره کرد.

این کلوپ در جزیره گالاتاسارای در تنگه بسفر  قرار گرفته و هر روز میزبان تعداد زیادی از گردشگران است. به دلیل خطرناک بودن شنا در تنگه بسفر، این مجتمع توریستی استخرهای بزرگی را از آب بسفر و درست در مرکز این رویداد در نظر گرفته است تا گردشگران بتوانند شنا در مرز آسیا و اروپا را تجربه کنند.

تور استانبول- کاماپرس

تفریح و گردش در جنگل بلگراد

این جنگل که برخلاف نام آن هیچ ارتباطی با شهر بلگراد ندارد، در استانبول قرار دارد. مردم محلی معمولا در این جنگل به پیک نیک می­پردازند و به پیاده روی در محوطه انبوه آن عادت دارند، اما گردشگران تور استانبول کمتر از این جنگل زیبا دیدن می‌کنند.

این جنگل در 15 کیلومتری شمال استانبول واقع شده است و در برخی از ماه‌های سال پر از قارچ‌هایی می‌شود که مردم را برای شکار آنها به سمت خود می‌کشد. پیاده روی، دویدن و دوچرخه سواری در این منطقه برای بسیاری از توریست‌ها می‌تواند جالب باشد و آنان می‌توانند جنگل نوردی را به عنوان یک تجربه بی نظیر ثبت و ضبط کنند.

برای رفتن به این جنگل‌ها امکاناتی برای گردشگران در نظر گرفته شده است، ولی به خاطر فاصله از شهر استانبول ممکن است نیاز به وسایل حمل و نقل عمومی و تاکسی باشد.

تور استانبول- کاماپرس

خرید تور استانبول از سایت لحظه آخر

سایت لحظه آخر فعالیت خود در حوزه گردشگری را از سال 1391 آغاز کرده و امروزه به مرجعی برای اطلاعات گردشگری، خرید تور و رزرو هتل تبدیل شده است. در این سایت امکان خرید تور به صورت اقساطی نیز مهیا شده است.

انتهای پیام

مرتبط با : لحظه آخر
نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز