چالش جدید کسب و کارها ؛ شاپرک فروش ووچر را ممنوع کرد

ژیوار

شاپرک با هدف مقابله با سایت‌های شرط‌بندی دستورالعمل منع فروش ووچر را صادر کرده است. این درحالیست که دستورالعمل مذکور بر روی عملکرد کسب و کارهایی که دسترسی به خدمات تحریم‌شده را فراهم می‌کنند، نیز تاثیر می‌گذارد.

به گزارش کاماپرس، در نامه‌ای که شاپرک به مدیرعامل شرکت‌های پرداخت‌یار ارسال کرده، اعلام شده‌ است که مبادلات ووچرها به‌دلیل به‌کارگیری آن‌ها به‌جای ابزار پرداخت در داخل کشور، خلاف قوانین است.

بیشتر بخوانید:

شاپرک از پرداخت‌یارها درخواست کرده که پس از «شناسایی فوری درگاه‌های پرداخت فعال در این حوزه» و با گذشت سه روز کاری، درصورتی‌که این درگاه‌ها فعالیتشان را متوقف نکردند، درگاهشان مسدود شود.

در دستورالعمل شاپرک، دستور بانک مرکزی و بند ج ماده ۲ قانون پولی و بانکی کشور ضمیمه شده است که بر مبنای آن، «تعهد پرداخت هرگونه دین و یا بدهی فقط با پول رایج کشور انجام‌پذیر است، مگر آنکه با رعایت مقررات ارزی کشور ترتیب دیگری بین بدهکار و بستانکار مقرر شده باشد.»

دریان سفر امید

گفتنی است که کاربران سایت‌های شرط‌بندی با خرید ووچر از سایت‌های واسطه، از آن‌ها در سایت‌های شرط‌‌بندی استفاده می‌کنند؛ در نتیجه می‌توان گفت که اقدام اخیر شاپرک در جهت مقابله با سایت‌های شرط‌بندی و قمار بوده است.

بااین‌حال کارکرد ووچر خیلی فراتر از استفاده آن، تنها در سایت‌های شرط‌بندی و قمار است؛ بسیاری از ایرانیان از آن‌ها برای دورزدن تحریم‌های بین‌المللی و دسترسی به خدمات موردنظرشان استفاده می‌کنند و در سوی دیگر بسیاری از کسب‌وکارها در کشور شکل گرفته‌اند که ووچر و گیفت‌کارت سرویس‌های مختلف را می‌فروشند.

اجرای این دستورالعمل می‌تواند کسب‌وکارهای ارائه‌کننده این خدمات را تحت‌تأثیر قرار دهد؛ از سوی دیگر، تجربه محدودیت‌های گذشته نشان می‌دهد سایت‌های شرط‌‌بندی و قمار بسیار آسان‌تر از کسب‌وکارهای داخلی راهکارهای جایگزین برای ادامه فعالیتشان پیدا می‌کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : شاپرک
نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “چالش جدید کسب و کارها ؛ شاپرک فروش ووچر را ممنوع کرد

  1. احمدرضا گفته:

    تصمیم فاجعه و افتضاح دیگه از سمت شاپرک
    هیچوقت صدای کسب و کار ها رو نشنیدن و فقط می‌خوان صورت مسئله رو پاک کنن.واقعا به معنی واقعی کلمه ما از هر دو سو تحریمیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز