آنچه لازم است از ورق استیل بدانید

ورق استیل - کاماپرس
ژیوار

بی‌تردید ورق استیل یکی از پرکاربردترین اجزا در صنايع مدرن به‌حساب می‌آید؛ ورق‌های فولادی ضدزنگی که تطبیق‌پذیری، استحکام و مقاومت خوبی در برابر خوردگی از خود نشان می‌دهند. مقاومت بالای ورق استیل به‌دلیل پایین‌بودن میزان درصد کربن در ترکیبات شیمیایی آن است و به همین خاطر مقاومت بسیار کمی به سایش دارند و به‌راحتی در برابر اکسیژن و رطوبت هوا واکنش می‌دهند. امروزه از ورق استيل در صنايع مختلفي استفاده می‌شود؛ به عنوان مثال در صنایع غذایی از انواع ورق استيل برای تولید لوازم آشپزخانه، ظروف آشپزی و کارد و چنگال استفاده می‌شود. اين ورق در ساخت بدنه انواع وسایل نقلیه مانند خودرو، کامیون و هواپیما نيز به‌كار گرفته می‌شود. از ديگر صنايع نيز می‌توان به صنایع پتروشیمی و شیمیایی، صنایع ساختمانی و صنایع نیروگاهی و دريايی اشاره كرد.

کاماپرس در ادامه به بررسی و معرفی ورق‌های استیل و کاربرد آنها در صنعت می‌پردازد.

ورق استیل بگیر با ورق استیل نگیر در چیست؟

امروز دیگر ورق‌های فولادی ضدزنگ ماده حیاتی و زیربنای بسیاری از صنایع جدید به‌حساب می‌آید و از صنایع هوایی تا مواد غذایی به ورق‌های استیل وابستگی دارند. بیشتر اهل‌فن ورق‌های استیل را با نام ورق استیل بگیر یا ورق استیل نگیر می‌شناسند، اما چرا به آنها ورق استیل بگیر یا ورق استیل نگیر می‌گویند؟

به ورق‌هایی که خاصیت جذب آهنربایی ندارند، ورق‌های استیل نگیر می‌گویند. ورق استیل‌های نگیر شامل ورق استیل‌های 316 و 304 می‌شوند که به‌دلیل داشتن درصد قابل توجهی از کروم خاصیت مغناطیسی ندارند. ورق های استیل بگیر هم که مشخصا به ورق‌هایی گفته می‌شود که خاصیت مغناطیسی دارند و آهن‌ربا را به خود جذب می‌کنند.

ورق استیل - کاماپرس

دریان سفر امید

ضدزنگ بودن خاصیت مهم ورق استیل

دسته‌بندی دقیق‌تر ورق‌های استیل باتوجه‌به آلیاژ آنها مشخص می‌شود. حدود 9 ورق استیل وجود دارد که مهم‌ترین خاصیت آنها ضدزنگ بودن است. همانطور که می‌دانید کروم یکی از مواد تشکیل‌دهنده ورق استیل است. در صورت ترکیب اکسیژن با کروم، لایه‌ای از اُکسید کروم روی ورق تشکیل می‌شود. با اینکه این لایه با چشم دیده نمی‌شود؛ اما می‌تواند موجب از بین رفتن ارتباط هوا و فلز شود و از پوسیدگی و زنگ زدن فلز جلوگیری کند.

بهتر است بدانيد كه ورق‌های استیل‌ چند سری دارند از جمله سری 300 و 400. در میان انواع رده استیل، استیل سری 300 پرفروش‌تر نوع ورق است و مشخصاً کاربرد بیشتری هم دارد. ورق‌های استیل 400 اما کاربرد متفاوتی دارند و در زندگی روزمره با آن مواجهیم. مثلاً کارد و چنگال‌هایی که برای غذاخوردن از آن استفاده می‌کنیم، از ورق استیل 403 ساخته شده است.

ورق استیل‌های جذاب بازیافت‌پذیر

از مواردی که ورق‌های استیل را جذاب می‌کند، امکان ذوب‌پذیری و بازیافت 100 درصد ورق استیل است. می‌توان استیل ضایعاتی را ذوب و دوباره قالب‌گیری کرد؛ اما نکته جالب‌تر این است که 68 تا 80 درصد ورق‌های استیل در دنیا به روش بازیافت تولید می‌شوند.

آنچه که باید به آن توجه شود، این است که دقیقاً بدانید چه ورق استیلی برای هدف شما مناسب است. برای مثال شما به ورق استیل روغنی نیاز دارید، یا ورق استیل سیاه و یا ورق استیل 10 میل؛ چرا که این موضوع می‌تواند کمک قابل توجهی به شما کند.

ورق استیل - کاماپرس

قیمت ورق استیل بر چه اساسی است؟

قیمت ورق استیل بسته به ضخامت و آلیاژ مورد استفاده در آن قیمت‌گذاری می‌شود. اینکه پیش از خرید ورق استیل تحقیق کنید، اهمیت بالاي دارد و نکته دیگر اینکه پیش از ثبت سفارش و خرید از استاندارهای به‌کاررفته در آن اطمینان حاصل کنید.

گروه فلز، مجموعه‌ای متخصص و پیشگام در زمینه واردات و عرضه انواع ورق استیل است که نزدیک به سه دهه فعالیت مستمر دارد. اولویت این شرکت ارائه خدمات در زمینه انواع ورق استیل در استاندارد بین‌المللی، با بالاترین میزان کیفیت و از همه مهم‌تر، مشتری‌مداری است. مجموعه گروه فلز می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. برای اطلاع از قیمت ورق استیل 310 به سایت https://felez.ir مراجعه کنید با شماره تلفن 02135089 تماس حاصل نمایید

انتهای پیام

مرتبط با : گروه فلز
نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز