پرتکرارترین سوالات گردشگران درباره سفر به دبی

سفر به دبی-کاماپرس
ژیوار

دبی چشم‌گیرترین افق جهان را دارد؛ این شهر مدرن با جزایر بکر، مراکز خرید، اسکی روی شن و برف و متنوع‌ترین رستوران‌های ایرانی، هندی، فرانسوی، ژاپنی و… در تمام فصول سال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند و ارزی که از این طریق به دبی وارد می‌شود به صنعت گردشگری این شهر کمک زیادی می‌کند. بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده توسط دپارتمان اقتصاد و گردشگری دبی (DET)، 17.15 میلیون بازدیدکننده در طول سال 2023 به دبی سفر کرده‌اند.

در سفر به دبی همواره از سوی گردشگران سوالاتی مطرح می‌شود که کاماپرس برای پاسخ به آنها با سحر خانی، کارشناس فروش آژانس مسافرتی ژینو پرواز به گفت‌وگو پرداخته است.

آیا تابستان فصل مناسبی برای سفر به دبی است؟

تابستان‌های دبی گرم و شرجی است. حتی بادهای گرم و رطوبت زیاد به دلیل نزدیکی شهر به دریا کاملا احساس می‌شود. البته دمای هوای دبی در تابستان در مقایسه با شهرهای دیگر خلیج‌ فارس مانند کویت و ریاض کمی ملایم‌تر است، اما دمای هوا در ماه‌های جولای و آگوست از 43 درجه سانتیگراد بیشتر می‌شود. باران هم در این فصل کمتر می‌بارد و وزش باد و طوفان‌های گرد و خاک را در این فصل دبی خواهید دید.

اینکه تابستان فصل مناسبی برای سفر به دبی است؛ یکی از سوالات پرتکرار گردشگران است که کارشناس فروش ژینو پرواز در این باره تاکید می‌کند: هوای دبی در تابستان بسیار گرم است اما برای کسانی که به دنبال سفر اقتصادی هستند، تابستان فصل مناسب‌تری به حساب می‌آید، چراکه می‌توانند با هزینه کمتری به دبی سفر کنند.

در دبی چه ارزی به همراه داشته باشیم؟

مسلما در سفر به هر مقصدی به همراه داشتن دلار و یورو می‌تواند دغدغه مسافر در مورد مخارج، خرید و غیره را مرتفع کند. اما در سفر به دبی علاوه بر دلار بهتر است پول محلی یعنی درهم امارات متحده عربی یا AED را هم به‌همراه داشته باشید. اما قطعا بهترین ارزی که در دبی کاربرد دارد و در هتل‌ها و مراکز خرید و اماکن دیدنی پذیرفته می‌شود، دلار است. توصیه می‌شود قبل از سفر ارز خود را مبادله کنید تا بتوانید بهترین نرخ ارز را دریافت کنید. خانی نیز در پاسخ به این سوال که کدام ارز در دبی کاربرد بیشتری دارد پاسخ می‌دهد: به دلیل نوسانات ارزی، پیشنهاد می‌کنیم مسافران دلار و یورو به همراه داشته باشند، اما مقدار کمی درهم نیز در دبی کار راه انداز و الزامی است.

دریان سفر امید

مهمترین شاخص‌ها برای انتخاب هتل در دبی کدام است؟

هتل‌های دبی معمولا از استاندارد بالایی برخوردار هستند و خیلی از خدماتی که ارائه می‌دهند طبق گفته گردشگران حتی از هتل‌های اروپا مطلوب‌تر است. برای مثال خدمات هتل سه ستاره در دبی با هتل چهار ستاره‌ای در اروپا به یک اندازه است. اما در مجموع اولین چیزی که در انتخاب هتل در دبی باید به آن توجه کرد، موقعیت مکانی است. بسیاری از مسافران، هتلی نزدیک به ساحل و یا نزدیک به مرکز شهر را ترجیح می‌دهند. اما برخی هم تمایل دارند در محله‌ای آرام تر باشند. برای کسانی که علاقه‌مند به خرید و گشت وگذار هستند، اقامت در نزدیکی هتل‌هایی در جاده شیخ زاید مناسب‌تر خواهد بود.

کارشناس فروش ژینو نیز درباره این سوال پرتکرار گردشگران تاکید می‌کند: انتخاب هتل در دبی بستگی به نوع سفر مسافرین دارد که برای تفریح به این شهر می‌روند یا برای کار. در هرصورت مسافران لازم است به فاکتورهایی مانند نزدیکی به مراکز خرید و تفریحی، دسترسی آسان به مترو و نزدیکی به مراکز همایش‌ها یا سفارت ایران در دبی توجه کنند.

سفر به دبی-کاماپرس

سفر با تور بهتر است یا به صورت شخصی؟

یکی از پرتکرارترین سوالات گردشگران درباره دبی، این است که با تور سفر کنیم یا به صورت شخصی؟ طبق نظرسنجی گردشگران، دبی یکی از شهرهایی است که به راحتی می‌توانید هر مکانی را برای اقامت رزور و از آن بازدید کنید؛ چراکه اکثر بلیط‌ها به صورت آنلاین به فروش می‌روند. اما مسلما سفر با تور برای مسافر هزینه کمتری را در پی دارد که خانی نیز در پاسخ به این سوال همین مساله را تاکید می‌کند و می‌گوید که سفر با تور برای مسافر باصرفه‌تر است.

برای سفر تفریحی به دبی چند روز اقامت کافی است؟

جاذبه‌های گردشگری دبی بی‌شمار، خاص و منحصربه فرد است. برای مثال دبی مال؛ فقط یک مرکز خرید گسترده نیست بلکه یکی از سرگرمی‌های مشهور جهان به شمار می‌رود. این مرکز خرید با بیش از یک‌هزار و 400 فروشگاه، یک آکواریوم بزرگ، یک پیست یخ در سطح جهانی، 14 هزار  جای پارک خودرو، تجربه هیجان انگیزی را برای خریداران فراهم می‌کند. برج خلیفه که بلندترین ساختمان جهان شناخته می‌شود، نیز یک بازدید فراموش شدنی را برای مسافران رقم می‌زند. مقصود اینکه در سفر به دبی با انبوهی از جاذبه‌های گردشگری مختلف روبرو می‌شوید که حداقل باید 5 روز صرف بازدید از آنها کنید. خانی در پاسخ به این این سوال که برای سفر تفریحی خانوادگی دبی چند روز اقامت کافی است؟ می‌گوید که مسافران حداقل 5 شب را برای بازدید در نظر بگیرند.

برای انتخاب پرواز کدام شرکت‌های هواپیمایی مناسب‌تر است؟

بسیاری از مسافران در کنار سفری لذت‌بخش به بعد اقتصادی هم توجه می‌کنند و این پرسش را دارند که برای انتخاب پرواز شرکت‌های هواپمایی ایرانی بهتر است یا شرکت‌های خارجی و ترکی؟ کارشناس فروش ژینو پرواز در این باره می‌گوید: برای مسافرانی که به دنبال سفر اقتصادی هستند، صددرصد ایرلاین‌های داخلی گزینه بهتری است.

آیا دبی برای سفرهای دخترانه مجردی مقصد امنی است؟

یکی از پرتکرارترین سوالات کاربران در سفر به دبی این است که آیا مقصد امنی برای سفرهای مجردی دخترانه است یا خیر؟ طبق تجربه منتشر شده مسافران، دبی مقصد امنی است و اگر به عنوان یک مسافر زن به صورت انفرادی به دبی سفر می‌کنید، بیمه مسافرتی توصیه می‌شود به خصوص اگر قصد ماجراجویی به صحراهای دبی را دارید. خانی نیز در همین زمینه تاکید می‌کند: دبی از امنیت بالایی برخوردار است و برای سفرهای مجردی دخترانه گزینه مناسبی است.

بهترین تفریحات تابستانی دبی کدام است؟

تفریحات تابستانی دبی مفرح و پربار است. از بزرگ‌ترین پارک موضوعی سرپوشیده تا کمپ‌های تابستانی و باغ پروانه‌های دبی هرساله در تابستان مسافرانی زیادی را جذب می‌کنند. همچنین اولین پارک موضوعی فوتبال جهان که در دبی قرار دارد و دارای بیش از 40 وسیله سواری و جاذبه است، نیز از دیگر بهترین تفریحات تابستانی به شمار می‌رود. این پارک از جمله اولین ترن هوایی منطقه و بلندترین وسیله تفریحی جهان با ارتفاع 460 فوت را در خود جای داده است. خانی نیز در همین رابطه و اینکه بهترین تفریحات تابستانی دبی کدام است؟ از تفریحات ساحلی، پیست اسکی امارات مال و پارک‌های آبی‌ دبی نام می‌برد.

انتهای پیام

مرتبط با : ژینو پرواز
نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز