بایدها و نبایدهای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

آرکا کوین
ژیوار

این روزها مدام بر تعداد افراد علاقه­مند به سرمایه­گذاری در ارز دیجیتال و بازار کریپتو افزوده می­شود که یکی از دلایل مهم آن ایردراپ‌های در دسترس برای عموم مانند ربات‌های تلگرامی ارز دیجیتال بوده که با ظهور نات کوین، رشد فزاینده‌ای داشته است. این برنامه‌ها به عمومی‌تر کردن شناخت از ارزهای دیجیتال و دنیای کریپتو کمک بزرگی کرده و باعث رشد تعداد افرادی شده است که به دنبال سرمایه گذاری در این حوزه هستند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی نکات مهم برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال پرداخته است.

ورود به بازار رمزارزها با سرمایه گذاری منطقی

رویای یک شبه پولدار شدن، ممکن است باعث شود که افراد تمام دارایی و سرمایه خود را در بازار ارزهای دیجیتال از دست بدهند. این همان اتفاقی است که ممکن است تازه کارها و افرادی که به تازگی شروع به سرمایه گذاری در ارز دیجیتال کرده‌اند را گرفتار کند.

برای دوری از این مشکل بهتر است که به صورت منطقی وارد این بازار شد. بازار کریپتو یا همان بازار رمزارزها نیز همانند سایر بازارهای مالی نیاز به تخصص، تجربه و دانش کافی دارد و فراز و نشیب در این بازار به دلیل جوان‌تر بودن آن به مراتب بیشتر از سایر بازارهای مالی است.

یکی از توصیه‌های اساسی برای افراد تازه کار، سرمایه‌گذاری به میزانی است که تاب از دست دادن آن را دارند و با این اتفاق، زندگی معمولی­شان مختل نمی‌­شود؛ به همین دلیل بهتر است که تنها بخشی از سرمایه خود را وارد این بازار کرد. همچنین روش­‌هایی مانند فروش سایر دارایی‌ها و اخذ وام بانکی و قرض برای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال اصلا توصیه نمی‌شود.

دریان سفر امید

اهمیت افزایش دانش درباره ارزهای دیجیتال

بازار کریپتو یک بازار مبتنی بر دانش فنی و تکنولوژی است و برای ورود به این بازار باید به علوم حاکم بر آن نیز تسلط داشت. علاوه بر این، آموزش فنون کلاسیک معامله‌گری و سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی مانند تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال نیز می‌تواند ریسک سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال را کاهش دهد.

آموزش و تحقیق در این بازار می‌تواند از طریق سایت‌های اینترنتی، دوره‌های آموزشی و بسیاری دیگر از ابزارهای نوین موجود صورت گیرد. علاوه بر این بیشتر صرافی‌ها یک حساب دمو و آزمایشی در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند که با استفاده از آن مدتی به صورت آزمایشی در بازار حضور می­یابند و می­توانند توانایی‌های خود را از این طریق بسنجند.

ضرورت  کنترل احساسات

یکی از آفت‌های سرمایه‌‌گذاری در بازارهای مالی، احساساتی هستند که ممکن است باعث ضررده شدن شما در این بازار شوند. کنترل احساسات، یکی از مواردی است که قبل از ورود به سرمایه گذاری در ارز دیجیتال باید مد نظر قرار گیرد.

بیشتر افرادی که در بازار کریپتو موفق نمی‌شوند، با مشکلاتی مانند ترس، طمع، استرس، تعلل، عجله و عدم تمرکز مواجه بوده‌اند. کسانی که بتوانند بر این موارد غلبه کرده و خود را در برابر نوسانات و اتفاقات بازار قوی‌ کنند، در زمینه سرمایه گذاری نیز موفق‌تر خواهند بود.

همه تخم مرغ­‌ها را در یک سبد نریزید

بر اساس آمار مختلفی که در این حوزه منتشر شده است، بیشتر افراد موفق و سود ده دارای اهداف بلند مدت بوده‌اند؛ به همین دلیل یک توصیه دیگر برای افرادی که تازه شروع به سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال کرده‌اند، داشتن نگاه بلند مدت است. علاوه بر این باید بر اساس استراتژی‌، سبد سرمایه‌گذاری مناسبی نیز برای خود درست کرد که این سبد می‌تواند شامل بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال مانند میم کوین‌ها، ارزهای آینده دار جدید و ارزهای دارای حجم بازار بالا باشد. در واقع بهتر است که سرمایه خود را میان تعداد بیشتری از ارزها با ماهیت‌های مختلف تقسیم کنید تا ضرر ده شدن چند تا از آن‌ها نتواند سرمایه شما را آنچنان تحت تاثیر قرار دهد.

آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال با «آرکا کوین»

آرکا کوین مرجع سرمایه گذاری ارز دیجیتال است که توسط مهندس مصطفی اقبالی و تیم قدرتمند وی برای تحلیل بازارهای مالی، ارائه سیگنال‌های ترید، آموزش سرمایه گذاری در بازار کریپتو و ارائه آموزش‌های لازم در سطوح مختلف به وجود آمده است.

علاقه‌­مندان برای استفاده از امکانات و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بازارهای مالی دیجیتال می‌توانند به وبسایت arkacoin.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن همراه 09937105276 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آرکا کوین
نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز