سرمایه‌گذاری با خرید طلای آب شده یا شمش طلا؟

ژیوار

طلا از ارزشمندترین و محبوب‌ترین فلزات برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود که ظهور بازارهای مالی جدید برای سرمایه‌گذاری نیز نتوانسته خدشه‌ای به اعتبار آن وارد کند. خرید طلا برای سرمایه‌گذاری به اشکال مختلفی مانند خرید زیورآلات، طلای بدون اجرت، طلای آب شده و شمش طلا انجام می‌شود. معمولا برای سرمایه‌گذاری با مبالغ کم می‌توان به خرید طلای آب شده و با مبالغ بالا به خرید شمش طلا که داری اعتبار جهانی است، پرداخت.

کاماپرس در این گزارش به بررسی نحوه خرید طلای آب شده و شمش طلا و مزایای آن پرداخته است.

طلای آب شده چیست؟

طلای آب شده که از ذوب طلاهای قدیمی و دست دوم به دست می‌آید، محبوبیت بسیاری دارد. ابن نوع طلا حالت مایع دارد و از طریق گرم کردن طلا تا دمای بالایی که نقطه ذوب آن حدود 1064 درجه سانتیگراد است، به دست می‌آید. در این دما طلا از حالت جامد به مایع تغییر شکل می‌دهد. از این فرآیند اغلب برای استخراج طلا از سنگ معدن یا برای بازیافت و پالایش طلا از اشیایی مانند جواهرات و زیورآلات استفاده می‌شود. معاف بودن از مالیات، نداشتن اجرت و کارمزد و همچنین ایجاد آن در قالب‌های دلخواه از مزایای خرید طلای آب شده است.

شمش طلا چیست؟

شمش، طلایی مکعبی شکل با عیار بالا بوده که 99.5 درصد خالص است. لازم به ذکر است که ارزش آن رابطه مستقیمی با درصد خلوص آن دارد. عدم کلاهبرداری و قانونی بودن آن و همچنین اجرت پایین از مزایای خرید شمش طلا است.

شمش طلا - کاماپرس

دریان سفر امید

تفاوت‌ خرید طلای آب شده با خرید شمش

شمایل ظاهری: طلای آب شده ظاهر خاصی ندارد و می‌تواند در اشکال گوناگون و به دلخواه شما ساخته شود، اما شمش طلا دارای ظاهر مکعبی و مستطیلی شکل بوده که ابعاد و وزن مشخصی دارد.

عیار: حداقل عیار طلای آب شده 750 تا 999.9 است، در حالیکه شمش طلا حداقل عیار 995 و 999 دارد. شمش طلا دارای کمترین ناخالصی است و معمولا به آن طلای خام نیز می‌گویند؛ بنابراین خرید شمش طلا ارزش مادی بیشتری نسبت به خرید طلای آب شده دارد؛ البته در عین حال به بودجه بیشتری هم نیاز دارد.

نحوه خرید و فروش: خرید طلای آب شده معمولا در جهان امری رایج نیست، اما در ایران محبوبیت قابل توجهی دارد و به همین خاطر گواهی استاندارد بین‌المللی به طلای آب شده تعلق نمی‌گیرد. در مقابل، شمش طلا بیشتر برای معاملات تجاری و بین‌المللی استفاده می‌شود. به عبارتی در هر کجای جهان می‌توان شمش طلا را خرید و فروش کرد، اما خرید طلای آب شده و فروش آن تنها در ایران امکان‌پذیر بوده و در کشور‌های دیگر فاقد ارزش و اعتبار است.

اعتبار: خرید شمش طلا به دلیل اعتبار بین‌المللی آن، طرفداران بیشتری نسبت به خرید طلای آب شده دارد. به عبارت دیگر مردم به شمش طلا اطمینان بیشتری نسبت به طلای آب شده دارند؛ چراکه شمش طلا دارای مهر، عیار مشخص، اعتبار و همچنین ضمانت‌نامه است.

اجرت و کارمزد: خرید طلای آب شده بدون پرداخت هیچ گونه اجرت و کارمزدی انجام می‌شود. به عبارت دیگر به راحتی می‌توان بدون کارمزد آن را خرید و فروش کرد. در مقابل، شمش طلا دارای اجرت ساخت بوده، اما نسبت به مصنوعات طلا از کارمزد بسیار کمتری برخوردار است.

شمش طلا - کاماپرس

خرید طلای آب شده از «طلاسی»

طلاسی، پلتفرم خریدوفروش آنلاین طلای خام و بدون اجرت است. این مجموعه با قابلیت نقدشوندگی سریع، دارایی افراد را تضمین می‌کند تا در هر زمانی از شبانه روز بتوانند طلای خود را در سایت طلاسی فروخته و وجه آن را در سریع‌ترین زمان دریافت کنند. با استفاده از خدمات این مجموعه مانند مشاهده قیمت روز طلا، خرید آنلاین طلا و نظایر آن می‌توان در کمترین زمان ممکن و با تضمین اصالت محصول، خرید خود را انجام داد.

علاقه‌مندان برای خرید حضوری از طلاسی می‌توانند به نشانی تهران، میدان هروی، بازار طلای هروی سنتر، پلاک B44 یا برای تسهیل فرآیند خرید خود به صورت آنلاین به نشانی اینترنتی https://talasea.ir مراجعه کنند. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان طلاسی می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته با شماره تلفن 02191690818 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : طلاسی
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز