5 ویژگی مهم یک صرافی ارز دیجیتال

ژیوار

این روزها علاوه بر صرافی‌های خارجی که در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند، تعداد زیادی از صرافی‌های‌ ارز دیجیتال ایرانی نیز در زمینه خرید و فروش و سرمایه‌گذاری در این حوزه مشغول فعالیت هستند. با این اوصاف انتخاب بهترین صرافی از میان آنها کار چندان آسانی نیست.

کاماپرس در این گزارش ویژگی‌های مهم یک صرافی ارز دیجیتال معتبر برای ترید و سرمایه گذاری در بازار کریپتو را بررسی کرده است.

امن و قابل اعتماد بودن صرافی

امنیت، اصلی‌ترین ویژگی یک سایت مرتبط با حوزه‌های مالی همانند بانک، بورس و صرافی است. صرافی ارز دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیست و حتی می‌توان گفت به دلیل اینکه تمام مراحل کار در کریپتو به صورت دیجیتال انجام می‌شود، این امنیت باید دوچندان باشد.

امنیت در زمینه‌هایی مانند احراز هویت کاربران، عدم وجود باگ‌های امنیتی، ورود و معامله امن مورد بررسی قرار می­‌گیرد. بحث‌های امنیتی باید علاوه بر سایت، در اپلیکیشن یک صرافی ارز دیجیتال نیز اعمال شود و افرادی که در این بخش از صرافی شاغل هستند، باید به جدیدترین روش‌های امنیت و هک اشراف داشته باشند. همچنین داشتن مجوزهای لازم نیز می‌تواند یک صرافی را مورد اعتمادتر کند.

کارمزد کم معاملات ارز دیجیتال

اگرچه قیمت ارزهای دیجیتال در تمام صرافی‌ها تقریبا یکسان است، اما هر صرافی می‌تواند بنا بر سیاست‌های خود هزینه دریافتی به عنوان کارمزد معاملات را تعیین و به اطلاع مشتری برساند. شفاف بودن کارمزدها می‌تواند یک مزیت برای صرافی ارز دیجیتال باشد، اما پایین بودن کارمزد در مقایسه با سایر صرافی‌ها دلیل انتخاب مشتریان بیشتری خواهد بود. برای نمونه در مواردی که حجم خرید و فروش رمزارز بالا است، خرید تتر به میزان بالا با کارمزد پایین می‌تواند باعث رضایت هرچه بیشتر مشتریان شود. این موضوع برای افرادی که به صورت حرفه‌ای و روزانه ترید و معامله می‌کنند هم بسیار مهم است.

دریان سفر امید

صرافی ارز دیجیتال گرین موج

پشتیبانی 24 ساعته و سریع صرافی ارز دیجیتال

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم بهترین صرافی ارز دیجیتال، پیشتیبانی 24 ساعته و سریع از مشتریان است. صرافی‌ها همیشه با مشتریانی مواجه هستند که از بابت بروز مشکلات مالی و از دست دادن سرمایه نگرانی دارند. این در حالیست که پشتیبانی سریع و فوری می‌تواند حس آرامش و اطمینان بیشتری به مشتریان صرافی بدهد.

این پشتیبانی باید همه جانبه و از طریق تمام امکانات مدرن و سنتی موجود مانند پشتیبانی از طریق سایت، ایمیل، تیکت، تلفن یا هر روش دیگری باشد که ممکن است مشتریان به آن احتیاج داشته باشند.

داشتن نقدینگی بالا

صرافی‌ها باید نقدینگی مناسب با بازار و مشتریان خود داشته باشند و همیشه بتوانند به صورت فوری نسبت به واریز مبالغ مورد نظر مشتریان به حساب بانکی آن‌ها اقدام کنند. در مورد صرافی ارز دیجیتال این نقدینگی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ چراکه این نوع از صرافی‌ها باید نقدینگی ریالی و رمزارزی را به صورت توامان داشته باشند تا درخواست مشتری برای خرید تتر و هر ارز دیجیتال دیگر یا فروش این ارزها را به سرعت انجام دهند.

هر نوع تعلل و معطلی در زمینه خرید و فروش و تبدیل ارزها می‌تواند حس کمبود نقدینگی و وجود اشکال در عملکرد صرافی را به مشتری منتقل کند.

تعداد مناسب بازارها و ارزهای لیست شده در صرافی

یکی دیگر از روش‌های مقایسه بین چند صرافی ارز دیجیتال، تعداد بازارهای موجود در صرافی و میزان ارزهای دیجیتال لیست شده آن است که هرچه این تعداد بیشتر باشد، نشان دهنده معتبرتر و قوی‌تر بودن صرافی است.

برای نمونه بیشتر افراد فقط برای خرید تتر به صرافی مراجعه نمی‌کنند و ممکن است قصد آنان خرید و فروش سایر رمزارزهایی باشد که تعداد آن‌ها نیز بسیار زیاد است؛ در این حالت، مشتریان جدید با مشاهده لیست ارزهای موجود، یک صرافی را انتخاب خواهند کرد.

همچنین وجود بازارهای متعدد و روش‌های مختلف ترید و خرید و فروش نیز برای معامله‌گران بسیار مهم است و یک صرافی معتبر معمولا شامل تمام بازارها و روش‌های معتبر معاملاتی است.

بهترین امکانات برای ترید ارزهای دیجیتال در صرافی «گرین موج»

صرافی گرین موج، یکی از بهترین و امن‌ترین صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال برای ترید و سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو است. معامله آسان، امنیت بالا، پشتیبانی 24 ساعته و آکادمی تخصصی از جمله ویژگی‌های بارز این صرافی است.

علاقه­‌مندان برای استفاده از امکانات و کسب اطلاعات بیشتر از این صرافی ارز دیجیتال می‌توانند به وبسایت greenmouj.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 05138920843 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : گرین موج
نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز