پشت پرده توقف واردات خودروهای کارکرده خارجی

خودور وارداتی-کاماپرس
ژیوار

بانک مرکزی شرایط تنظیم فرآیند احراز و تایید منشاء ارز توسط این بانک در قبال آیین‌نامه اجرایی واردات خودروی کارکرده را اعلام کرد.

به گزارش کاماپرس، بانک مرکزی در این رابطه به کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی توصیه کرده است که تا قبل از تنظیم آیین نامه، دستورالعمل و ضوابط اجرایی آن و تایید برنامه واردات توسط کارگروه ماده (2) آیین نامه از هرگونه اقدام برای واردات خودرو کارکرده اجتناب کنند.

در اطلاعیه بانک مرکزی آمده است: هیئت وزیران به استناد تبصره “۳” ماده (۱۱) الحاقی به قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب سال ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی، مبادرت به تنظیم آیین‌نامه اجرایی واردات خودروی کارکرده نموده است که در این راستا توجه به برخی نکات الزامی است.

خودرو-خارجی-واردات-کاماپرس

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

به نقل از دنیای اقتصاد؛ با عنایت به ضرورت تشکیل کارگروه مندرج در ماده (۲) آیین‌نامه مزبور، لزوم تنظیم فرآیند احراز و تایید منشاء ارز از سوی این بانک (موضوع مندرج در ماده ۳ آیین‌نامه موصوف) و تهیه و ابلاغ ضوابط مربوط به افتتاح و معدل حساب ارزی توسط بانک مرکزی (موضوع مندرج در ماده ۵ آیین‌نامه صدرالاشاره)، به کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی توصیه می‌شود تا قبل از تنظیم آیین‌نامه، دستورالعمل و ضوابط اجرایی آن و تایید برنامه واردات توسط کارگروه ماده (۲) آیین‌نامه، از هرگونه اقدام برای واردات خودرو کارکرده اجتناب نمایند.

انتهای پیام

 

نهال گشت
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز