سوالات گردشگران در مورد انتخاب غذا در سفر به بالی چیست؟

ژیوار

سفر به بالی تجربه‌ای بی‌نظیر از کشف غذاهای دریایی و گیاهی متنوع است. اکثر این غذاها طعمی تند و شیرین دارند و همراه با روغن یا شیر نارگیل طبخ می‌شوند. همچنین در غذاهای محبوب بالی می‌توان از گوشت‌های مورد علاقه گردشگران استفاده کرد و این انعطاف بیشتری در منوهای رستورانی ایجاد می‌کند.

کاماپرس در این گزارش 5 غذای محبوب در سفر به بالی را معرفی می‌کند.

بهترین غذای بالی با گوشت مرغ کدام است؟

یکی از غذاهای جذاب در سفر به بالی، ببک و آیام بتوتو (Bebek & Ayam Betutu) نام دارد. این غذا مرغ یا اردک شکم‌پر با ادویه‌های سنتی است. معمولا بتوتو را در برگ‌ها و پوست درخت موز می‌پیچند. در مرحله بعد بتوتو را زیر آتش ذغال دفن می‌کنند. فرآیند پخت این غذا حداقل 6 تا 7 ساعت طول می‌کشد.

بتوتو در جزایر مختلف اندونزی به شکل‌های متنوعی تهیه می‌شود. این غذا در بالی اغلب طعمی شیرین و تند دارد که یکی از محبوب‌ترین طعم‌ها در بین مردم این جزیره است. از موادی که در تهیه خمیر بتوتو استفاده می‌شود، باید به زردچوبه، سیر، بادام زمینی و روغن نارگیل اشاره کرد. همچنین موسیر، خمیر میگو و فلفل چیلی ریزشده نیز از دیگر مواد مهم آن هستند. این غذای نمادین در تمام رستوران‌های کوچک و بزرگ بالی سرو می‌شود.

دریان سفر امید

بهترین غذاهای کبابی بالی کدامند؟

ساته (Sate) ترکیب گوشت‌های کبابی مزه‌دار شده همراه با سس تند است. این غذای خوشمزه را می‌توان با انواع گوشت مرغ، بز، گوسفند، گاو، ماهی و مخلوط‌های چرخ شده دیگر تهیه کرد. ساته حتی با توفو، تخم مرغ و گوشت لاک‌پشت نیز سرو می‌شود. اما بخش مهم دیگر موادی هستند که برای مزه‌دار کردن به کار می‌روند.

مهم‌ترین مواد طعم‌دهنده در این غذا، ترکیبی از نارگیل، شیر نارگیل، سبزیجات مختلف و ادویه‌های مخصوص است. برای کباب کردن ساته، ترکیبات مزه‌دار شده را دور چوب بامبو یا نی‌های مخصوص می‌پیچند و یا به سیخ می‌کشند.

کدام غذای بالی تنوع بیشتری دارد؟

غذای سنتی و خوشمزه دیگر بالی، لاوار (Lawar) نام دارد. این غذا در دو نوع سفید و قرمز سرو می‌شود که مدل سفید آن گوشت ندارد. این غذای سنتی در شکل اصیل خود، همراه با گوشت خوک یا لاک‌پشت تهیه می‌شود. البته در صورتی که گردشگران بخواهند، لاوار مرغ، گاو یا اردک را نیز می‌توانند سفارش دهند.

در بیشتر انواع این غذا، ترکیبی از گوشت‌های قطعه شده، سبزیجات، نارگیل رنده شده و ادویه‌های خاص به کار می‌رود. همچنین در لاوار قرمز، از خون خوک برای خوش‌رنگ‌تر شدن غذا استفاده می‌کنند.

غذای ملی اندونزی چیست؟

ناسی گورنگ (Nasi Goreng) برنج سرخ‌شده مخصوص اندونزی است که محبوبیت زیادی در بین گردشگران دارد. برای درست کردن این غذا، برنج را با انواع گوشت گاو، مرغ یا میگو ترکیب می‌کنند. همچنین ممکن است از هر گوشت دیگری مانند ماهی کولی، بره، خرچنگ و موارد دیگر نیز در این غذا استفاده شود.

سبزیجات و ادویه‌هایی مثل پیاز، نخودسبز، موسیر سرخ، فلفل تند و در نهایت تخم مرغ از ترکیبات اصلی ناسی گورنگ هستند. این غذا اغلب با سس سویا شیرین یا کچاپ سرو می‌شود. مردم بومی بالی در کنار ناسی گورنگ، سیب زمینی، خیار، کراکر ماهی و میگو یا ترشی مخلوط نیز میل می‌کنند.

بهترین غذای بالی برای گیاهخواران چیست؟

گردشگران در سفر به بالی می‌توانند گادو گادو (Gado Gado) را با هر طعمی پیدا کنند. این غذا با ترکیب تمپه، توفو، خیار، جوانه لوبیا و لوبیا چشم بلبلی تهیه می‌شود. همچنین در برخی از رسپی‌ها در آن تخم مرغ نیز وجود دارد. گادو گادو را می‌توان همراه با انواع گوشت یا بدون گوشت امتحان کرد.

این غذا اغلب همراه با سس بادام زمینی مخصوص سرو می‌شود. این سس شیرین، شور و تند از علل اصلی خاص بودن گادو گادو است. افراد گیاهخوار در سفر به بالی حتما باید این غذا را امتحان کنند.

بهترین هتل‌های بالی

هتل Nusadua beach و Nikko از جمله هتل‌های 5 ستاره و پرطرفدار بالی هستند که همه روزه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند. این هتل‌ها علاوه بر امکانات فوق العاده‌ای که ارائه می‌دهند، پرسنل حرفه‌ای و خوش برخوردی دارند و در رستوران‌های آن‌ها می‌توان محبوب‌ترین غذاهای بالی را امتحان کرد. همچنین هتل Melia از دیگر گزینه‌های مورد قبول در سفر به بالی است که نسبت به دو هتل دیگر قیمت مناسب‌تری دارد.

سفر به بالی با «ناخدای سفر»

آژانس مسافرتی ناخدای سفر، مجموعه‌ای باتجربه در زمینه ارائه انواع تورهای مسافرتی است. این مجموعه علاوه بر برگزاری تورهای تفریحی، در اجرای تورهای نمایشگاهی نیز فعالیت دارد. علاوه بر آن، خدماتی از قبیل اخذ ویزا و رزرو هتل نیز در آن ارائه می‌شوند.

ناخدای سفر برای علاقه مندان به سفرهای شگفت انگیز در تابستان 1403 برنامه‌های ویژه‌ای در نظر دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط تورهای گردشگری این مجموعه از سایت آن با آدرس www.nakhodasafar.com دیدن کنید و یا با شماره تلفن 02188984780 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : ناخدای سفر
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز